X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יגאל לביב עיתונאי ותיק ופעיל שמאל על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
נתניהו ותומכיו לא מבינים כי מי שלא יתאים עצמו למציאות המשתנה לא יישרד, בדיוק כמו הבית הראשון והשני
▪  ▪  ▪
הסכסוך בין ישראל לשכנותיה הוא האיום הקיומי העליון. ברק [צילום: פלאש 90]

אחד העקרונות הבסיסיים של תורות הלחימה במזרח הרחוק, הוא למנף את מהלומת היריב כדי שתפגע בו, במקום לבלום אותה. זה בדיוק מה שעושה הנשיא אובמה לנתניהו. האסטרטגיה של נתניהו כולה אומרת - חיסול האיום האירני. זה נשמע טוב, ובעיקר מאפשר לישראל להמשיך בנישול הפלסטינים עד שתיפתר הבעיה האירנית. שר הביטחון ברק לא חושב כך ולדעתו, הסכסוך בין ישראל לשכנותיה הוא האיום הקיומי העליון.
שיא הצגת התכלית של אסטרטגיית אירן על-ידי נתניהו הייתה בוועידת אייפא"ק, יום לפני פגישתו עם אובמה. איני יודע אם אובמה למד תורות לחימה, אבל מהלכו היה בדיוק מימוש תורה זו.
ארצות-הברית תקועה בעירק ובאפגניסטן בלוחמה לא פופולרית. כדי להיחלץ מביצות אלו היא זקוקה לאירן. לא ניתן להגיע להסדר בלי סיוע מאירן, שלה ההשפעה החזקה ביותר בשתי מדינות אלו, כמו באזור כולו. ארצות-הברית רוצה בהמשך קיומה של אירן כאיום אזורי, אך בצורה מבוקרת. בגלל האיום האירני סעודיה, מצרים וכל ארצות הנפט במפרץ הפרסי - תלויות בארצות-הברית לאבטחת קיומן, ורוכשות בקביעות נשק אמריקני בעשרות מיליארדי דולרים לשנה.
ארצות-הברית לא חוששת במיוחד מחימוש אירני בנשק גרעיני. היא מתמודדת יפה עם צפון-קוריאה ופקיסטן המצוידות בנשק אטומי, והסתדרה היטב עם רוסיה, שיש לה נשק גרעיני כמו לארצות-הברית עצמה.
כדי להשפיע על אירן להגיע להסדר כולל, צריך ללחוץ עליה בסנקציות יעילות. את הסנקציות לא ניתן להפעיל ביעילות כל עוד סין מתנגדת לכך. סין רוכשת 20% מהדלק שלה מאירן, ואין לה עניין לסכן יבוא זה. אולם סין רוכשת רבע נוסף מהדלק שלה מסעודיה, היכולה גם לספק לה עוד דלק במקום אירן.
שר ההגנה האמריקני ביל גייטס טס במיוחד פעמיים לריאד לעשרים וארבע שעות, כדי לבקש מהסעודים שילחצו על סין להסכים לסנקציות, בתוספת התחייבות לספק דלק במקום אירן. הסעודים סירבו לעשות משהו, לפני שארצות-הברית תשנה את תמיכתה במדיניות המשך הכיבוש של ישראל. האמריקנים ביקשו גם ממצרים לסייע להם בהשגת הסדר בין הפת"ח לחמאס. הוא נחוץ להם להמשך התהליך המתוכנן של הקמת מדינה פלסטינית תוך שנתיים. גם מצרים סירבה כמו סעודיה.
אובמה שוכנע כי כדי להזיז את מהלכיו הוא חייב לקבל את תנאי סעודיה ומצרים, ולחסל את הסכסוך בין ישראל לשכנותיה. זו היא הסיבה לשינוי בעמדת הממשל כלפי ישראל, ולא כל השטויות שכותבת התקשורת - החל מארי שביט ועד לשמעון שיפר. שינוי המדיניות נתמך בחוזקה על-ידי הממסד הביטחוני האמריקני, שכמו בישראל - הוא הקובע את מהלכי המדינה.
לפני כמה מיליוני שנים שלטו הדינוזאורים בכדור הארץ. אירוע קוסמי גרם לתקופת קור ארוכה, שהשמידה כמעט את כל החיים על פני האדמה. רק בעלי חיים שהסתגלו והתאימו עצמם לשינוי האקלים שרדו, והפכו לשליטי היקום - היונקים.
נתניהו ותומכיו לא מבינים כי דבר כזה בדיוק קורה עכשיו. מי שלא יתאים עצמו למציאות המשתנה לא יישרד, בדיוק כמו הבית הראשון והשני. כבנו של היסטוריון, רצוי שיקרא את ספרו של יוספוס פלויוס, שיצא לאור לאחרונה בתרגום חדש, "תולדות מלחמת היהודים עם הרומאים".

לאתר מגזין על צד שמאל
תאריך:  28/03/2010   |   עודכן:  28/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בור כרה ויחפרהו
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יש לך טעות בסיסית אבל ניתנת
ספינר  |  28/03/10 13:33
2
מזדהה כפעיל סמול? = סהרורי! ל"ת
שמש  |  28/03/10 14:22
3
הרשה לי להגיב כילד מתלהב
מ.ש  |  28/03/10 15:16
4
אולי כי השמאל פחות מחשק
מ.ש  |  28/03/10 15:34
 
- שבחים
יגאל לביב  |  28/03/10 21:08
 
- מעט המחזיק את המרובה
א"א  |  3/04/10 09:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אבנרי
כדי להיכנס למשא-ומתן רציני עם הפלסטינים, כדרישת אובמה ושות', ייאלץ נתניהו לפרק את הקואליציה שלו ולהכניס את לבני להיכל    עד אז יעמוד לפני השער הנעול של קאנוסה
גלעד שר
כדי להבטיח את עתידה של המדינה כמדינה דמוקרטית ובה רוב יהודי, לדורות, צריך לקבוע את גבולות המדינה    גבולות בטוחים, נכונים, מוכרים    בתוכם אנחנו רוצים לחיות, ועל הגנתם נהיה רובנו מוכנים - ללא היסוס - גם למות
מנחם רבוי
צריך להתייחס בזהירות ובחשדנות לכל "פרסומי ההוזלות"    קשה מאוד לבודד סל של 30-20 מוצרים ולהחליט שהם הם המייצגים האמיתיים של סל הקניות לחג    יש גם הוזלות "על תנאי"    סל הקניות האמיתי מורכב הרבה יותר    המציאות היא שלא פעם המחירים בחנויות הפרטיות זולים מאלה שרשתות השיווק מתפארות בהם    כדאי לבדוק
איתן קלינסקי
הכפר שהוקם לפני 90 שנה מועמד להריסה    בעיני מי שעומד מאחורי ההחלטה קיימת מידה רבה של שכנוע עצמי, שהעולם בוודאי יתמוך בהתלהבות רבה בהרס כפר "לא חוקי"
צילה שיר-אל
החג כבר בפתח ומזל טלה המרדן חוגג את יום הולדתו    טיפ לחג: תיהנו ככל האפשר    תחזית שבועית לכבוד פסח לילידי כל המזלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il