X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דילמה היסטורית הדומה לזו שבפניה עמד בן-גוריון ערב הכרזת המדינה ניצבת כיום בפני ממשלת ישראל השלכות ההחלטה - גורליות
▪  ▪  ▪
ההיסטוריה חוזרת. ראש הממשלה דוד בן-גוריון במעמד הכרזת המדינה [צילום: לע"מ]

רק מי שטומן ראשו בחול, מסרב להבין כי הסכסוך בינינו לבין ערביי ארץ ישראל הוא על עצם קיומנו כאן, ולא שליטתנו על שטחי ארץ כאלה או אחרים. ההיסטוריה העקובה מדם של הסכסוך, שראשיתו עוד בתחילת המאה הקודמת, מלמדת כי הערבים רואים בנו נטע זר שיש לעקרו מאדמתם, דוגמת סילוקם של הצלבנים.
אך אליה וקוץ בה: בארה"ב ובמדינות אירופה, כמו גם אצל תומכי "שלום עכשיו" ודומיהם, מתכחשים להיסטוריה ומאמינים כי שורשי הסכסוך בכיבושי 1967 ובהתנחלויות ה"בלתי חוקיות", כולל השכונות החדשות שנבנו בירושלים המזרחית לאחר סיפוחה במלחמת ששת הימים. לתפיסתם, אם נחזור לגבולות שביתת הנשק של 1948 - ייפתר הסכסוך וייכון שלום באזורנו.

אובמה: שלילי

עד לבחירתו של הנשיא ברק אובמה, למרות הלחצים של קודמיו, הצלחנו בשיטה של "עוד דונם ועוד עז" להמשיך ולבנות בירושלים ובשטחים שכבשנו/שיחררנו. אולם בארה"ב התחולל מהפך היסטורי: האמריקנים בחרו לראשונה בתולדותיהם בנשיא שחור הנקרא חוסיין; המהפך השני שחולל הנשיא אובמה עצמו הוא בתחום הפנים-אמריקני, הוא הנשיא הראשון שהצליח להעביר את חוק ביטוח הבריאות; והמהפך השלישי, שלראשונה בתולדות פרסי נובל הוענק הפרס כמפרעה, ואנחנו נדרשים לשלם את המחיר.
אובמה הוא גם הנשיא האמריקני הראשון הרואה בישראל נטל ולא נכס, ולכן הוא מחולל בימים אלה מהפך במדיניותה המסורתית של וושינגטון כלפי ישראל שבא לידי ביטוי בשורת הדרישות הנחרצות, כמעט אולטימטיביות, שהגיש לנתניהו בביקורו האחרון בוושינגטון. אהדתו לערבים מופגנת בכל הזדמנות (חוסיין כבר אמרנו...) ולא מפתיע שהשפיל את נתניהו בפגישתם האחרונה.
מעמדה של ישראל בעולם הולך ומידרדר כשמדינות אירופה, שבלשון המעטה נוטות מסורתית לטובת הערבים, זוכות עתה לרוח גבית מנשיא אמריקני שהצטרף לאג'נדה שלהן - ששורש הרע נעוץ בכיבושי 1967. יתבטלו הכיבושים ויבוא השלום על ישראל וישמעאל, וכפועל יוצא ייחלש גם הטרור האיסלאמי המאיים על המערב, והיונק לדעתם את כוחו מהביצה של הסכסוך הישראלי-פלשתיני.

הכרזת המדינה 2

בימים אלה אנחנו נדחקים לפרשת דרכים היסטורית הדומה לזו שבפניה עמד דוד בן-גוריון, ערב ההכרזה על הקמת המדינה במאי 1948, כאשר מדינות אירופה ובראשן ארה"ב, באמצעות שר החוץ ג'ורג' מרשל, שהזהיר אותו שלא יעז להכריז על הקמתה של מדינת היהודים.
דילמה היסטורית דומה ניצבת כיום בפני ממשלת ישראל שהשלכותיה גורליות לכל אחד ואחד מאיתנו. ממשלת ישראל תיאלץ להחליט בקרוב האם רוב אזרחי ישראל ניצבים מאחוריה, רוצים ומסוגלים להתמודד מול שורה של סכנות שבראשן הפסקת התמיכה הביטחונית, הכלכלית והמדינית של ממשלת ארה"ב. ואם חלילה יתממשו האיומים הללו - האם אנחנו יכולים להישען על הסולידריות של הדור החדש של יהודי ארה"ב? זאת בנוסף לסכנתו של חרם כלכלי אירופי. והשאלה האחרונה והמכרעת - האם אנחנו יכולים להתייצב לבדנו מול הגרעין האירני? הממשלה תצטרך להחליט האם הגאולה תבוא בנסיגה לגבולות 1948, להסכים לכריתת היד כדי להציל את הגוף כולו מנמק. ובכך לזכות שוב בתמיכת ארה"ב ומדינות אירופה. כך ייחשף אחת לתמיד השקר הפלשתיני שהסכסוך אינו הגבולות והכיבוש. ואם חלילה יתברר (כפי שחוששים רבים) כי החמאס בתמיכת אירן ישתלט על יהודה ושומרון, וייאלץ אותנו לפתוח במלחמת מנע ולשלם בדמם של בנינו, האם לא נחטוף אז מהדורה חדשה של דוח גולדסטון?
מתקרב רגע האמת, האם לעמוד בנחישות על דעתנו ולשלם את המחיר במלואו, או לוותר ולסגת, בתקווה לעתיד טוב יותר? אין לנו יותר הפריבילגיה של "חצי תה-חצי קפה" זוהי הדילמה הגורלית ואין בלתה!!!

תאריך:  28/03/2010   |   עודכן:  28/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמו ערב הכרזת המדינה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אין מילים, תאור מדויק של המצב
שרה.א  |  28/03/10 23:15
2
הנחות היסוד בכתבה מגמתיות ו!!
ג'ינג'י  |  29/03/10 09:47
 
- לא לוקחים סיכונים כאלה
טיטו  |  1/04/10 20:51
3
לאלה ששכחו שיחזרו אחורה בזמן
אלקה  |  7/05/10 07:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בומה ענבר
השבוע, לאחר ניסיונות רבים, הועבר ציוד רנטגן, שנתרם ע"י ד"ר נילי פלוק, למרפאה פלסטינית בטול-כרם    אנשים רבים התנדבו למשימה ויחד איתם גם ארגון "רופאים לזכויות אדם"
יאיר דקל
מי שלוקח הביתה חצי מיליון שקלים לחודש ויותר (נטו!), יכול לשלם מס גבוה    ישראל מציגה היום כלכלה יציבה יותר מאשר הכלכלה הבריטית והאמריקנית והיא יכולה להציג גם שיעורי מס תרבותיים יותר
יריב מוהר
שמאלנים רבים עושים את הטעות - המהותית וההסברתית כאחד - ומצמצמים את סוגיות הביטחון לסוגיות של זכויות אדם    אם אין לנו ביטחון, הם אומרים, זה משום שאנו מפירים זכויות אדם באופן שיטתי, ונוהגים בחוסר הוגנות מול הפלסטינים
אורן פרסיקו
הטבלואידים מתפלשים בשכול    מעריב לא מדווח על האירוע שהביא לשכול    וידיעות אחרונות זקוק למדור רכילות נוסף
נרי אבנרי
דמוקרטיה בלי כלבי שמירה היא דמוקרטיה מופקרת    "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון" - ישראל - היא דמוקרטיה בלי כלבי שמירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il