X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם אחרי 25 שנות קיומה עדיין לא נס לחה של המסעדה המזרחית שבבעלות משפחת אבו חאלד בהרצליה והיא ממשיכה לשמש מוקד-משיכה לחובבי החומוס האסלי
▪  ▪  ▪
מסעדת אלחאג' [יח"צ]

עוד לפני שהייתה בארץ עדנה לקולינריה העולמית, שלטו בה ביד רמה המסעדות המזרחיות. אחת מהן, "אלחאג' אבו חאלד", שברחוב הרב קוק 74 בהרצליה, חוגגת בעצם הימים האלה חצי יובל לקיומה, כשזקנתה עדיין לא מביישת את נעוריה.
שמה של המסעדה הוותיקה, הנמצאת בתחנת הדלק "פז", יצא לפניה למרחוק כאחת מהחומוסיות המשובחות ביותר בישראל, ולו רק הייתה מתקיימת בין המסעדות תחרות החומוס המובחר, חזקה עליה שהייתה נוטלת את אחד המקומות המובילים.
במשך 25 שנות קיומה נותנת משפחת אבו-חאלד, שמוצאה מכפר טורען שבגליל, את נשמתה למסעדה שבבעלותה ומפנקת את באיה מכל הלב וביד נדיבה. על כותלי המסעדה מתנוסס ציור מדברי גדול, בצד צילומים של חיילי צה"ל באימוניהם, עיטור של מרכז פרס לשלום ותעודות-הוקרה של קצינים, אנשי עסקים וידועניס.
הכנסת אורחים
למנות הפתיחה הועמסו על שולחננו חומוס אסלי, שפתיים ישק; צלחת זיתים, מלפפונים חמוצים ופלפלים חריפים; מבחר נדיב של קציצות פלאפל טבולות בטחינה מעודנת; סלט טבולה טרי וסלט-ירקות מעוטר בקרוטונים וגבינה לבנה מגורדת, על חשבון הבית, עם שפע של פיתות - ממש ארוחה בפני עצמה.
היינו בשניים והזמנו סנייה נימוחה מבשר-כבש, ששחתה בים של טחינה טעימה. המג'דרה, שהוגשה בצידה, הייתה יצירה קולינרית של ממש ומשובחת כמותה לא טעמנו מזה עידנים. גם בן-לווייתי חגג בחדווה עם שיפודי הקבב והששליק, כשלצידם צ'יפס וסלט-כרוב מעודן.
בתום הארוחה נתכבדנו על-ידי השף עבד בקינוח על חשבון הבית: מבחר של בקלאוות בדבש, עם קפה שחור מהביל ממנגל הגחלים המוצב בירכתי המסעדה. שתי כוסות הלימונענע שלגמנו בשקיקה הקהו את החריפות המזרחית שבמעדנים.
על הארוחה הדשנה לשניים שילמנו 200 שקל, כולל תשר של 15 אחוז על הכנסת-אורחים לדוגמה, ובסולם הקולינרי, מ-1 עד 10, זיכינו את "אלחאג' אבו חאלד" ב-8 נקודות.

תאריך:  09/04/2010   |   עודכן:  10/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אורן
בעקבות הדגמת שירת הנשים העברית באמצעות שירי לאה גולדברג וזלדה מדור "האימהות" ודליה רביקוביץ' מ"דור המדינה", מובאת בזאת גרסתה של יונה וולך למועקת הנשיות ביחסה לגבריות
קנת לוין
בחלקה השביעי של סדרת המאמרים המבוססת על הגרסה המקוצרת של הספר "סינדרום אוסלו" עוסק המחבר בפתרונות של מנהיגות הישוב נוכח מתקפות הערבים - מסוציאליזם, דרך מדינה דו-לאומית ועד לקריאה לקביעת קצב העלייה היהודית על-פי רצון הערבים
אליקים העצני
ראש ממשלה שלא מאמינים למוצא פיו משול למטבע ללא כיסוי, והפיחות מכרסם במעמדו ובאפקטיביות של מעשיו, אפילו הם טובים וחשובים
יוגב שריד
מושבים רבים נמצאים בימים אלו במו"מ עם יזמים למימוש מתקן סולארי על קרקעותיהם    להלן ההיבטים הכלכליים במסגרת תהליך המו"מ מול הגורמים השונים
דודו אלהרר
בינתיים מסתובב לו אורי בלאו באוקספורד-סטריט בלונדון על חשבון הארץ, והעלמה ענת קם יושבת מעדנות בביתה ומן הסתם מתעסקת ב"טוויטר" במקום לגרף בגינה של "נוה תרצה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il