X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לעצור את שולה, הנאום של ביבי, מפעלי הנצחה ואפר איסלנדי. וכמה זמן צריך שופט בשביל משפט? מחשבות על תרומת הבטלנות המשפטית לביסוס מערכת השחיתות הישראלית
▪  ▪  ▪
[צילום: בוצ´צ´ו]

לעצור את שולה
בבית הספר לימדו אתכם שמעצר טרם משפט נועד למניעת בריחת חשוד או למניעת שיבוש חקירה. והנה, מבוקר עד ערב במשך שבועיים ימים, פורסם מראש ששולה זקן תיעצר מייד עם בואה לארץ, וכך אכן אירע בשדה התעופה בשנייה שנחתה.
מכיוון שהייתה בחו"ל וחזרה מרצונה ברור שאין חשש לבריחה. אז עולה תמיהה: מאיפה היה לחוקרים יסוד לטעון שהיא תשבש חקירה, עוד בטרם שאלו אותה אפילו שאלה ראשונה?
לעיונם של מי שעדין מאמינים שרשויות החוק בישראל אינן עושות קרקס למען הפרסום והיוקרה.

אפר איסלנדי

לאיסלנדים יש את הדמוקרטיה הרצופה הכי עתיקה בעולם. כבר לפני 1,000 שנים הם התנהלו עם פרלמנט ומערכת משפט מסודרת. ולמען האמת זה די עבד.
מכיוון שאומנות הקליגרפיה לא הייתה תחום פופולרי בקרב דייגי ההרינגים וציידי הדובים העתיקים ומשלוח תביעות בכתב על עורות צבאים לא היה עיסוק מקובל באי, היה בית המשפט האיסלנדי סובב ונודד באי במסלול קבוע, ובהגיעו למקום ישוב שומע ושופט בכל הסכסוכים שהצטברו והמתינו לו. ממשפטי רצח ועד סכסוכי קרקעות או בגידה וניאופים. משהו דומה מצאנו בתנ"ך בתקופת השופטים, רק כמובן בלי הניאופים.
סעיף בנוהל המשפט האיסלנדי העתיק משך את שימת ליבי: משפט שהחל , חובה על השופטים לשומעו ולנהלו ברציפות וללא הפסקה מבוקר עד ערב ואם צריך גם יום אחר יום, עד 3 ימים מקסימום. ואם התמשך ולא נסתיים בהכרעה עד יומו החמישי, המשפט כולו בטל ומבוטל בזאת ולא ניתן להמשיכו ביומו השישי.
למה? שאלתי את אחד מקשישי האי, שעדין זוכר את המסורת הזו.
בגלל הצדק. השיבני הזקן: אחרי 6 ימים אין סיכוי שהשופטים יזכרו את העובדות או מה אמרו להם עדים שהופיעו בפניהם לפני 5 או 6 ימים. בחלוף 5 ימים השכחה גוברת והטעויות מתרבות, ולכן משפט צדק חייב להתנהל ולהשמע ברציפות ולהגמר בו ביום או למחרת.
עם מוזר האיסלנדים. הם אפילו מסרבים לשלם מכיסם ומקופת הציבור את הפסדי הבנקים הספקולנטים שלהם. אולי נקים להם מכללה בינתחומית כלשהי ונלמד אותם את חוכמות המשפט שלנו?

המחסלת

מתקני עולם סוציאליסטים למיניהם גומרים, במקרה הטוב, בשולי הדרך, ובמקרים האחרים הם גם גוררים איתם לשם אומות שלמות ומאמללים מיליוני משפחות. עיין ערך קומוניזם, מאואיזם ושאר אחיהם רבי התהילה.
ייתכן ששלי יחימוביץ' צודקת בביקורתה על תוכנית ויסקונסין. יתכן שהתוכנית הייתה זקוקה לבדיקה מעמיקה ובחינה מחודשת ויתכן שהיה מקום לסיימה, אבל מה שיחימוביץ' הצליחה לעשות השבוע זה רק להחזיר את המצב אחורה 20 שנים ויותר.
בעוד חודשים או שנה, כשתקראו על אלפי מקבלי קצבאות פיקטיביים שעובדים מהצד וכל המתחזים למיניהם יחזרו לחתום בשירות התעסוקה, שעה שהמובטלים האמיתיים יישארו בפרוזדור בלא שמישהו יטרח לנסות ולקרבם למסלול עבודה פרודוקטיבי, תוכלו להיזכר באישה שהחזירה את שירות התעסוקה אחורה, לשנות ה-50. והכל, כמובן, בשם ההומניזם.

השופט התורן

בג"צ עשה עסקת פשרה עם החרדים לפיה לא תהיה יותר אפליה בבית הספר בעמנואל, וכל התלמידות הספרדיות יוכלו ללמוד כולן באותה כיתה. שלהן.
בג"צ התפשר אך לא התקפל, למרות שחלק מחבריו בהחלט יכולים להבין הורים אשכנזיים שמוטרדים מההשפעה הרעה של בנות מזרחיות עם תרבות קלוקלת על ילדותיהן המנומסות. אבל כדי למנוע לחלוטין כל אפשרות שיגידו שגורם כזה השפיע על ההכרעה השיפוטית שלהם, הם העבירו את הטיפול בנושא לשופט אדמונד לוי. עכשיו אתם רואים למה היה טוב לשלב גם בעליון?

טיפול נמרץ

בבית חולים גדול ומוכר במרכז הארץ, שמטעמי כבוד לא נזכיר את שמו, התגלה בפרוזדור המחלקה לטיפול נמרץ לב קשיש יושב על כיסא כשהוא מוטה על צידו ואינו מתקשר עם סביבתו. מייד נזעקו האחיות והצוות לטפל בו, כשהם מקפיצים את ערכת ההחייאה, מפנים מיטה ומכינים את הצינתורים. איש מהרופאים לא איתר מה יש לו ומדוע הוא מוטה על צידו ולא מתקשר, ולכן מנהל המחלקה בעצמו נזעק ונטל את הקשיש לבדיקה אישית. הקשיש אכן היה במצב גופני ירוד ושפוף, אבל מכיוון שליבו פעם כשורה ולא ניכרה כל בעיה קרדיולוגית, ביקש הפרופ' לברר למה הגיע האיש למחלקתו וכיצד עבר בכלל את המיון, שכן מן הידועות היא שמי שמצליח לשרוד ולעבור את חדר המיון בבית החולים הזה, הוא כבר ממילא אדם חסון וחסין שיחיה עוד שנים רבות.
בעודם מחפשים את התיק הרפואי ואת המלווה, יצא מאחד מחדרי המחלקה כושי מגאנה. התברר ששהוא המטפל של הקשיש הזה, המצוי באלצהיימר מתקדם. למטפל נקבעו לאותו יום בדיקות במחלקה, ובאין לו היכן להשאיר את הקשיש הצמוד אליו, נטל אותו עימו והשאירו יושב בכיסא בפרוזדור בזמן שהוא נכנס לחדר הבדיקה. זה הכל. טיפול נמרץ. ונא לא להשאיר חפצים.

מפעלי הנצחה

בדרום זועמים על עיריית באר שבע על שאינה רוכשת ומשמרת את ביתו של מייסד העיר (העברית, כמובן), ובמרוקו זועמים על הקהילה היהודית שלא טורחת לשמר בית חולים יהודי עתיק ואף ניהלה מו"מ למכירתו.
לא כל קיר ראוי לשימור, והנצחה לא חייבת להעשות דווקא במבני אבן. נדירים המקרים בהם קיים שילוב מוצלח בין אדם לאבן והבניין באמת מקרין בענק על סביבתו. ראו, מה יש לנו בסה"כ בכל המזרח התיכון: את הפרמידות במדבר, שהנציחו את פרעוני מצרים, ואת הולילנד על ההר, שתנציח את מושחתי ירושלים.

שנת המשפט (ונימנומו)

ככל שעסקות נדל"ן תמוהות מצביעות על האפשרות שלידתן אכן הייתה בשוחד ובשחיתות, מתברר שבירושלים שוכבת מזה 7 שנים עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד עסקת קרקעות המלח בעתלית ואילת, רק שהבג"צ לא דן בה. 7 שנים שעתירה הציגה בפני שופטי בית המשפט את סימן השאלה הגדול על הפרשה, מאז המשטרה הוסיפה לו גם סימן קריאה, אבל התיק ממשיך להתייבש, כמו רבים אחרים.
בעצם 7 שנים זה עוד טוב. בקרוב יובא לעליון תיק נוסף: ערעור על פסק דין בתביעה יצוגית שהחלה לפני 15 שנים (פרשת דיווחי כזב למשקיעים - שמש נגד רייכרט) ורק עכשיו נפסק בה במחוזי. 15 שנים בהם התובע כבר נפטר, גם אחד הנתבעים נפטר, ועכשיו, בשעה טובה, גם מתחיל הערעור. על התוצאות נעדכן ב-2020, אתכם ואת הנינים של התובע ז"ל.
אין שירותי משפט בישראל. מערכת החוק כשלה בכך לחלוטין. זו אפילו כבר לא שאלה של איכות השיפוט. זו מערכת כושלת שלא מסוגלת לנהל הליך משפטי יעיל ולשפוט בזמן, אז אתם רוצים שהיא תשפוט גם באיכות? לסדר יומן הם לא מצליחים - אז אתם חושבים שהם יצליחו לסדר צדק, או יושר, או לתרום לאכיפת החוק?
ולכן אלה שמבינים זאת בונים בינתיים בהולילנד, ברמת גן, על חופי הים התיכון ועל שטחי טבע ושמורות. בזמן שהם לא תופרים מכרזים הם מנפיקים לנו בבורסה אגרות חוב במצגי שווא וגוזרים עמלות תיווך מפרויקטים ציבוריים. אתם מבינים עכשיו למה יזמו רכבת קלה בירושלים?
נכון שפה ושם נופל מישהו במקרה בגלל הלשנה או עד מדינה. אבל זה עדיין כדאי. כי כשרואים את מגדלי הולילנד ומבינים את סכומי הרווח מעסקות ההשבחה בבריכות מלח ובשטחי מדינה מבינים שזה שווה. ובמקרה הכי גרוע זה מקסימום 4 שנות מאסר, בניכוי שליש, וגם זה יהיה רק בעוד 17 שנה, הודות למהירות העבודה של בית המשפט.

תורת הנאום

היה תענוג לשמוע השבוע את ביבי נואם בפני חברי מפלגתו, קורא לאחדות ואיחוד לבבות, מסביר למה צריך לדחות את הבחירות ולמה צריך לחסום את פייגלין ואנשיו. איזה שילוב מנצח: בשם הדמוקרטיה יש לבטל את הבחירות, ובשם האחדות יש לדכא חלק מהחברים. נואם מוכשר. הוא גם היחיד שיוכל להסביר בקרוב לחברי מפלגתו למה למען עידוד ההתנחלויות צריך להוציאן מהשטחים.

תאריך:  02/05/2010   |   עודכן:  02/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כשיש נציב תלונות על שופטים
סמטוחה  |  2/05/10 06:31
 
- נציב - כשמו כן הוא
1איציק  |  2/05/10 10:59
2
פריצי -למה לא הופעת ביום שישי?
מולטי פוקל  |  2/05/10 07:15
3
מסמר קטן מול הבורג הגדול
עטרה קלימי שגב  |  2/05/10 10:23
4
גם במשפט העברי יש חובת רציפות
כנניהו המיסר  |  2/05/10 11:32
5
הדרך החוצה?
zoomarch  |  2/05/10 11:34
6
גיוס חרום לאומי לשופטים .
ישמעאל  |  2/05/10 11:52
7
שולה זקן ל"ת
NAHLAOT  |  12/06/10 15:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il