X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האינטלקטואלים היהודים באירופה קוראים לעצור את הבנייה מעבר לקו הירוק, כולל ירושלים הבלוף הוא שכולם יודעים, שכבר מזמן אין בנייה בירושלים, דה פקטו
▪  ▪  ▪
הפרלמנט האירופי בבריסל

ממש בתזמון מדהים עם הכינוס שעורך השבוע המרכז האוניברסיטאי באריאל בנושא "אינטלקטואלים וטרור: משיכה גורלית", נתנו לנו האינטלקטואלים היהודים באירופה שיעור באקטואליזציה של ההיסטוריה, או במונחיו של ז'וליאן בנדה שיהודי צרפת מכירים היטב "בגידת האינטלקטואלים".
בעצומה שהוגשה (ב', 3.5.10) לפרלמנט האירופי בבריסל הם מבקשים להציל את ישראל מיהודיה, וקוראים לעצור את הבנייה מעבר לקו הירוק, כולל ירושלים. סביב הקריאה מתארגנת קבוצת אנשי שמאל יהודיים - המקבילה אירופית לג'יי סטריט, יריבה האידיאולוגי של איפא"ק, השדולה היהודית בוושינגטון. הבלוף הוא שכולם יודעים, שכבר מזמן אין בנייה בירושלים, דה פקטו. אבל מה זה משנה.
העצומה טוענת כי "תמיכה שיטתית במדיניות הממשלה הישראלית היא מסוכנת, ואינה משרתת את האינטרסים האמיתיים של מדינת ישראל". הישראלים מכירים את הטענה הזאת, הבאה כל אימת שבישראל נמצאת ממשלה בעלת סדר-יום לאומי, שמרני, אחר מהמקובל אצל שלושת האחוזים של חברי מרצ ותומכיהם הרבים-מדי בתקשורת.

"סניגורה של ישראל"

אחד השמות המפורסמים שמתהדרים בהם יוזמי העצומה הוא הפילוסוף היהודי-צרפתי אלן פינקלקראוט, "מגדולי סנגוריה של מדינת ישראל". ובכן, פינקלקראוט תמך ביוזמת ז'נבה, שם הוא ממוקם מבחינה פוליטית. נכון הוא שלאחר כישלון השיחות בקמפ-דייויד ופריצת אינתיפדת הדמים בספטמבר 2000, נוצר אצלו - כמו אצל אנשי שמאל ישרים אחרים - דיסוננס קוגניטיבי ביחס לרצונו בשלום אל מול "שלום" הדמים הפלשתיני, אבל זה עבר לו.
אגב, פינקלקראוט יצא לפני כמה שנים במתקפה חריפה נגד התפשטות האיסלאם הרדיקלי בצרפת בעקבות המהומות הקשות של מוסלמים בפריז ובערים נוספות. בעקבות דבריו הוא נצלב על-ידי חבריו ואולץ להתנצל. חתימתו על העצומה מלמדת שפעם הוא הכין שיעורי-בית...
ובכל זאת, אירופה הופכת ערבית יותר ויותר, ממשלותיה אינן מתמודדות עם האיסלאמיזציה הרדיקלית השוטפת את עריהן, ולכן פונות אל המולך. כמו תמיד בהיסטוריה, התקווה היא שאם יקריבו את היהודים, השד הנורא יסתפק בהם ויירגע. במקרה שלנו, הדבר נורא עוד יותר, מכיוון שמדובר ביהודים המקווים להציל את סיר הבשר שלהם באירופה באמצעות הקרבת אחיהם בישראל.

היסטוריה רוויה בבושה

העצומה הזאת מצטרפת למעשים מבישים ידועים בהיסטוריה, של אינטלקטואלים שתמכו במשטרים הרצחניים ביותר במאה העשרים. נוכח זאת, אין פלא שיש הסוברים כי "המעמדות המשכילים הם אלה שעברו את האינדוקטרינציה הגבוהה ביותר, אלה שמגלים את הבורות הגדולה ביותר, וגם אלה שמהווים את החלק המטופש ביותר של האוכלוסיה". אגב, את המשפט הזה אמר לא אחר מאשר אחד מאויביה הגדולים של ישראל בשמאל האמריקני, האינטלקטואל היהודי (איך לא?) נועם חומסקי, שלא מזמן עלה לרגל לחלות את פני לוחמי החופש והחירות של החיזבאללה.
בראיון שנערך בעקבות פרסום העצומה, אמר פרופ' שלמה בן עמי, שהמקבילה הפלשתינית ל"שלום עכשיו" היא לא אחר מאשר מרואן ברגותי ואין לנו מה לבקש יותר. הנה לנו במשפט אחד קיצור תולדות ההזניה של הפוליטיקה הישראלית וממנה לחותמי העצומה האירופית.

פרי בשל ליריב ולאויב

כותרת העצומה היא "קריאה להיגיון" - קריאה שמופנית תמיד רק כלפי היהודים. הנה דבר שחותמי העצומה מתעלמים ממנו: קול ההיגיון אינו משותף לישראל ולשכנותיה. בזמן שאנחנו מקדשים את קול ההיגיון, כחלק ממסורת החשיבה המערבית בת אלפי שנים, החושבת שאפשר לפתור כל בעיה באמצעים רציונליים; האזור פה, ושכנינו בתוכו - מפתחים את קול המיתוס, המסורת, הדת, ההתמסרות לזרמים הסטיכיים שמניעים את ההיסטוריה.
אנחנו מדברים על סכסוך טריטוריאלי, שכנינו מדברים על אדמה, דם, קדושה. אנחנו מפרקים את הלאומיות היהודית, בעוד שכנינו מעצימים את לאומיותם וזוכים לשבחים מעמיתיהם בשמאל הישראלי שדקה קודם יצאו נגד ביטויי לאומיות יהודיים.
במצב כזה, העצומה נופלת כפרי בָּשל לרגלי יריבינו ואויבינו. במקום לחזק את ממשלת ישראל נגד לחצי העולם, מצטרף השמאל האירופי לתוקפינו ומספק תחמושת למנדינו. זו תופעה ידועה במרחב הציבורי שלנו. מדובר במגמה בולטת בשמאל - שמזמן הפך למיעוט שולי, גם אם אדמו"ריו רבים בעיקר עבור התקשורת הישראלית - מכיוון שנואש משכנוע באמצעים דמוקרטיים, הוא מזמין בברכה לחץ עולמי על ממשלת ישראל, תוך הפחדתם של אזרחי ישראל בטרור אינטלקטואלי, בבידוד מדיני ועוד.

פורסם בחלקו בעיתון 'ישראל היום' (3.5.2010)
תאריך:  04/05/2010   |   עודכן:  04/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בריסל: טעות אינטלקטואלית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הפתרון בהישג יד
פנחס זמרי  |  4/05/10 12:24
2
מהרסינו ומחרבינו, מאירופה יצאו ל"ת
יהידי גאה  |  4/05/10 16:57
 
- מהרסינו ומחרבינו, מהממשלה יצאו
מטאטא  |  4/05/10 19:40
3
אני בז לכל היהודים בעולם כולו
פישלזון  |  4/05/10 17:36
4
לאן ילכו היהודונים הללו כאשר..
קובה חמוסטה  |  4/05/10 21:14
5
ניתוח מבריק של הכותב,תבורך.  ל"ת
פלא יועץ  |  12/05/10 21:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
התייחסות לשני אירועים שעל סדר היום: 1) איומי "ישראל ביתנו"; 2) ההתבטאות של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי
איתן קלינסקי
עלינו על שרטון של שקר וסילוף עובדות, לכן אל לנו לתמוה איך קרה שרוח לאומית זקופת-קומה מנשבת במלוא עוצמתה ברחוב הערבי
ד"ר רון בריימן
המכתב של ד"ר רון בריימן למו"ל ולעורך עיתון 'הארץ', ובו הסיבות להפסקתו מכתיבה ומקריאה בעיתון
ראובן לייב
כך חולפת תהילתה של "טאבולה", שבימים עברו הייתה מסעדה לתפארת
רמי הלפרין
מהו הדמיון בין חרדים קיצוניים לשמאל הקיצוני - הפוסט ציוני?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il