X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אילו הבריטים היו נשארים עוד שלושים שנה, אולי היינו הופכים לבני אדם אילו המנדט היה נשאר עד היום, היינו מדינה ללא בעיות ביטחוניות, החיה בשלום עם שכניה, ללא עוסקים בשוד קרקעות ובשחיתות איזה חלום
▪  ▪  ▪
הבריטים השאירו אותנו לאנחות [צילום: AP]

במאמרו האחרון כאן קבל נפתלי רז על כך כי הפגנת השמאל הציוני במוצאי-שבת בירושלים, תהיה בבחינת פעייה רכה של קומץ, במקום תרועת המונים אדירה. וטעמיו עימו. רז הדגיש שמטרת ההפגנה וסיסמתה רחוקות מלהלהיב המונים. אבל כמו מאליה, עולה-צצה לה תוחלת הפגנה מרטיטת המונים של ממש, נפלאה עד כלות: יוחזר המנדט הבריטי.
אילו הבריטים היו נשארים עוד שלושים שנה, אולי היינו הופכים לבני אדם. אילו המנדט היה נשאר עד היום, היינו מדינה ללא בעיות ביטחוניות, החיה בשלום עם שכניה, ללא עוסקים בשוד קרקעות ובשחיתות. איזה חלום!
כבדו הבעיות מנשוא, ואין כלום מלבד ייאוש שחור. אובמה לא יעשה כלום, ביבי ושותפיו בגועליציה ימשיכו במעלליהם באין-מפריע, הפאשיזם יגבר בישראל, העיתונות תתלהם והטלוויזיה תטמטם, המחירים יאמירו והשכר ירד, והרעבים והעשוקים יטולטלו עוד יותר. איך אמר הנביא ישעיהו על ירושלים של מצח הנחושה, של פוליטיקאי הטבח והחמס, של הולילנד ושל גזל הקרקעות והרס בתי תושביה הותיקים:
"אֵיכָה הָיְתָה לְזוֹנָה קִרְיָה נֶאֱמָנָה מְלֵאֲתִי מִשְׁפָּט צֶדֶק יָלִין בָּהּ וְעַתָּה מְרַצְּחִים: כַּסְפֵּךְ הָיָה לְסִיגִים סָבְאֵךְ מָהוּל בַּמָּיִם: שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים וְחַבְרֵי גַּנָּבִים כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים יָתוֹם לֹא יִשְׁפֹּטוּ וְרִיב אַלְמָנָה לֹא יָבוֹא אֲלֵיהֶם".
ובכל הייאוש הזה יש תקווה נפלאה: להחזיר את המנדט הבריטי.
הנה לכם מטרה אמיתית, מלהיבה, חשובה באמת, שינוי של ממש בחיים חסרי-תוחלת. סיסמת הפגנה - יש להחליף את הסיסמא הפלגמטית "ציונים לא מתנחלים - די לכיבוש ולהתנחלויות בגדה המערבית" ב-"יוחזר המנדט הבריטי". כאן טמון הכל, התקווה להתחדשות, לשלום, לחיים ראויים. יש להודות בכישלון האמיתי, הגורלי: מסתבר שהיהודים אינם יכולים לנהל מדינה משלהם, כפי שהכריז אלוף (מיל.) בני פלד על ערש דווי: "בלווייתי צלצלו בפעמונים, ואמרו שאתם קוברים איש שחשב שהיהודים יכולים להקים פה מדינה, והסתבר לו שטעה".
הטורקים היו כאן ארבע מאות שנה, ועזבו. הבריטים כבשו - הא, איזו תקווה נפלאה הייתה לבית לאומי ולהגדרה עצמית עם אדמיניסטרציה בריטית הגונה וישרה כסרגל, בוגרי אוקספורד וקמבריג' ולונדון סקול אוף אקונומיקס (ולא אדמיניסטרציה מועלת, של בוגרי אוניברסיטת לטביה).
הבריטים עזבו אחרי שראו שהיהודים הטיפשים עושים בעיות, והשאירו אותנו לאנחות. מורשת הבישליק הטורקית חזרה, ועל הארץ השתלטו הטורקים הצעירים והאבו-ג'ילדות למיניהם. עכשיו נמצאים בעמדות מפתח גם האפיגונים של איבן האיום, בצד סוכני-מכירות אמריקנים זריזי לשון, שצברו סטאז' במכירה של רהיטי רים להמון המטומטם. כאן הבלגן מתערבל ללא נשוא עוד. יש רק תקווה אחת:
יוחזר המנדט. במעמד חגיגי ברחבת כיכר רבין תורד מגילת העצמאות לחצי התורן, ויועלה לגובה כתב המנדט, בצד הדגל הבריטי. שירה אדירה תפרוץ מפי מאות אלפי האנשים הדומעים מאושר, "אל, נצור את המלכה". שמה של כיכר רבין, לשעבר כיכר מלכי ישראל, יוסב במעמד זה לכיכר המלך ג'ורג' החמישי, כמו לבטא את חידוש האושר השמימי שנקטע באימפולסיביות. משם יצעדו ההמונים המשולהבים לשגרירות בריטניה, תוך הגשת עצומה חתומה בידי מאות אלפים לממשלת בריטניה, לפרלמנט, למלכה ולבית הלורדים, בדרישה למנות מיד נציב עליון לארץ-ישראל-פלשתינה. הזקנים שבקהל יעלו את זכרו של סר ארתור ווקופ, הנציב העליון האחרון, ואת רשמיו המופלאים של "יריד המזרח", בחסות בריטניה הגדולה, בגני התערוכה הישנים, יריד שהיו בו ביתנים של כל ארצות ערב.
תנו לשמש לעלות, ולאריה הבריטי לשאוג שוב מעל Zion mountain. ובא לציון גואל.

תאריך:  16/05/2010   |   עודכן:  16/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלל צ'רני  מתנחלים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההפגנה הגדולה מכולן
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הגיון מעוות
ע.ג4  |  16/05/10 12:40
2
בפעם הבאה נגיש תלונה
אייל.ב  |  16/05/10 16:15
3
היכן היית כאשר חילקו את השכל?
יוא"ב  |  16/05/10 18:54
4
זה מאמר היתולי. המקצב המהיר
מ.ש  |  16/05/10 23:30
5
פסיכולוג נסויי?!...
י.ש  |  16/05/10 23:49
 
- הייתי כל היום בירושלים ולא
מ.ש  |  17/05/10 00:57
 
- מפסיכולוג לכותב הומורסקות....
י.ש  |  17/05/10 02:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
הסיפור בא לעולם להראותנו שהחילוניות ולאחריה הציונות גבו בדרכן גם מחיר אישי קשה של שבר משפחות, והם לא מובנים מאליהם
ראובן לייב
לאחר שגיבור דמשק, אלי כהן, מסר את נפשו למען ישראל, לא זוכה אלמנתו, נדיה, להתייחסות הראויה לה. היא בודדה ונשכחת, כי ככה זה בישראל: לאחר שהכושי עשה את שלו - הוא יכול ללכת
עו"ד יוסי דר
הוא מקונן על ההרס שנגרם לו ולמשפחתו כתוצאה מהפרסומים על אודותיו    ובכן, מדוע לאור החריש במשך שלושה חודשים?
אהרון שחר
שאלת הגזענות היא מהותית, סוערת ונמצאת באורח-קבע על סדר היום הישראלי. האשמות על גזענות עפות ומוטחות מכל צד ולכל עבר ללא יותר מדי בקרה ורסן    במאמר זה נבדוק האם לא נעשה שימוש עודף, אינפלציוני, מיותר ואף שגוי במונח
אליקים העצני
"שיחות-הקרבה" מתנהלות לאמיתו של דבר בין נתניהו לבין אובמה בעוד אבו מאזן יושב מאחור כקיביצר    אמריקה של אובמה אינה מתווכת כאן, היא צד    הצד הערבי יושב בבית הלבן כשלצידו אחיתופלים יהודים מ"שלום עכשיו"    הניתן לדמיין הרכב קטלני יותר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il