X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בצלם אינו נוקט עמדה, בעד או נגד, זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים למדינת ישראל דוברת בצלם מגיבה למאמרו של יהונתן דחוח-הלוי: "חשיפה: בצלם תומך בשיבת הפליטים"
▪  ▪  ▪
"בצלם קנה לו שם כאחד הארגונים האמיצים בציבוריות הישראלית"
חשיפה: בצלם תומך בשיבת הפליטים
יהונתן דחוח-הלוי
מידע חדש ומהימן חושף את התמיכה הבלתי מסויגת של הארגון בשיבת פליטים ואת הטקטיקה שתוכננה לשיווקה לציבור הישראלי דווקא בשלב המכריע של המו"מ * בצלם חושש מאוד מחשיפת כוונותיו בטרם עת וזו כנראה הסיבה להכחשה הכוזבת שהשמיעה דוברת הארגון * מנכ"ל בצלם שומרת על שתיקה
לרשימה המלאה

שרית מיכאלי
בצלם בעד זכות החשיבה

כארגון ישראלי לזכויות האדם, בצלם מורגל במתקפות על העמדות שהוא מבטא. לאחרונה, עם זאת, גילינו זן חדש של התקפות: על דברים שמעולם לא אמרנו. כנראה שנוח יותר למי שמנסה לפגוע בפעילותנו למען זכויות האדם בשטחים להתקיף עמדות מדומיינות מאשר את מה שהארגון באמת אומר ועושה, כדי שנצטרך להוכיח שאין לנו אחות. הגדיל לעשות יהונתן דחוח-הלוי במאמר ארוך שפרסם לאחרונה. הוא טוען בו שבצלם תומך בזכות השיבה, והארגון שומר עמדה זו בסוד בשל פחד מהתגובה שפרסומה יביא. עוד הוא מתקיף את יושרתי המקצועית וטוען שהטעיתי את הציבור.
אחזור על הצהרתי: בצלם אינו נוקט עמדה, בעד או נגד, זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים למדינת ישראל. זה נושא שאיננו נמצא במנדט הארגון העוסק בשטחים שנכבשו ב-1967. אפשר, כפי שאמרה מנכ"ל בצלם ג'סיקה מונטל, להגיד על נושא שיש לו אספקטים פוליטיים כמו גם אספקטים של זכויות האדם בלי להביע עמדה בנושא עצמו. אם דחוח-הלוי וקוראיו אינם מעוניינים להאמין לי, שיבושם להם. עמדותיו של בצלם, הדוחות שפרסם וההודעות לעיתונות שלו מופיעים באתר האינטרנט של הארגון. על-אף שהוא מבקר קבוע בו ומכיר אותו היטב, דחוח-הלוי לא הצליח להביא אפילו קישור לפרסום אחד באתר בצלם שיוכיח את התיאוריה הבדיונית שלו. ה"ראיות" היחידות שהוא מביא הן ראיון בן תשע שנים עם עו"ד יעל שטיין, התבטאויות עבר אישיות של פרופ' ענת בילצקי, שאינן רלוונטיות לשאלת עמדת בצלם, וציטוטים של מנכ"ל בצלם ג'סיקה מונטל.
ככל הנראה, דחוח-הלוי סבור שהוא יכול ורשאי לשים מילים בפינו. אחרת אי-אפשר להסביר מדוע הפרשנות שלו היא עיוות מוחלט של משמעות הדברים שנכתבו ונאמרו על-ידי ג'סיקה מונטל ומנותקת לגמרי ממה שכל אדם סביר יבין מהם. הטענה שהביטוי "סוגיית הפליטים הפלשתינים" הוא "במשתמע" תמיכה בהחזרתם לתוך מדינת ישראל, היא קלושה עד כדי פתטיות. המשפט "בצלם אינו נוקט עמדה בשאלה זו, כיוון ששני התרחישים - וכן אחרים - יכולים להבטיח זכויות אדם לכולם. לכן שאלה זו בלתי רלוונטית לארגון זכויות אדם" איננו מבטא תמיכה באחת מן האפשרויות לפתרון הסכסוך, אלא להפך.
כפי שציינה עו"ד יעל שטיין, בסוף שנות התשעים למד בצלם מספר נושאים שעמדו על הפרק במשא-ומתן על מעמד הקבע של השטחים, שהתנהל באותו הזמן בין ישראל לפלשתינים. במסגרת זו, נכתב ופורסם נייר עמדה בנושא המים, "צמאים לפתרון" והוחל בכתיבת דוח בנושא ההתנחלויות, "גזל הקרקעות" שמו, שפורסם בשנת 2002. עוד החל בצלם בלימוד סוגיית הפליטים הפלשתינים, וסוגיית הזכות לביטוח לאומי של פלשתינים תושבי מזרח ירושלים במסגרת פתרון הקבע. בהתחשב בעובדה שתהליך אוסלו (שבצלם לא תמך בו או התנגד לו) היה אמור לפתור מספר בעיות פוליטיות במהותן, שיש להן גם היבטים הנוגעים לזכויות האדם, היינו חוטאים לתפקידנו לולא היינו לומדים את הנושאים הללו. עם פרוץ האינתיפאדה השנייה והכנסתו של המשא-ומתן להקפאה עמוקה, פסק העיסוק בכל נושאי הסדר הקבע ובצלם מעולם לא כתב או פרסם כל נייר עמדה בנושא. בשנת 2005, אישרה הנהלת בצלם, שמנתה אז את פרופ' ענת בילצקי (שהייתה אז יושב-ראש), פרופ' דוד קרצ'מר, דר' מנחם פיש, דר' תמר הרמן, פרופ' הנרייט דהאן-כלב ועוד, כי מנדט בצלם איננו כולל את זכות השיבה.
לסיום, הטענה שבצלם מסתיר את עמדתו בנושא מאימת הציבור הישראלי מעוררת גיחוך. במהלך עשרים שנות קיומו, בצלם קנה לו שם כאחד הארגונים האמיצים בציבוריות הישראלית. ארגון שחשף את קיומם של עינויים במרתפי השב"כ, גילה חשדות להפרות חמורות של דיני הלחימה על-ידי ישראל במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ודרש להפסיק להרוס בתים של קרובי משפחה של מבצעי פיגועים, לא נרתע מהפניית ביקורת נוקבת נגד הממשלה ומערכת הביטחון כשיש בכך צורך. איננו זקוקים לשירותי הפרשנות המגמתיים של מר דחוח-הלוי. כשיש לנו מה להגיד, אנחנו אומרים אותו בעצמנו, בגאווה ובלי להירתע.

תאריך:  18/05/2010   |   עודכן:  18/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בצלם והאחות המדומיינת
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
שאלות לכותבת
מיקיס  |  18/05/10 13:42
 
- מאתר בצלם
אמירים  |  22/05/10 11:29
2
גבולות 67
almoni11  |  18/05/10 13:50
3
את לא עונה לעניין
קוסא מחשי  |  18/05/10 14:09
4
מה תפקידך?
פ.ר.  |  19/05/10 10:54
5
בצלם-הגוף האנטי ציוני הדומיננט
אלישמע  |  19/05/10 11:34
6
תני תשובות לא מתחמקות:
צבי גלברד  |  19/05/10 12:26
7
יש לכם בעיה בראש - אסביר
יניביי  |  19/05/10 13:42
8
שרית מיכאלי אוייבת העם
דנה1  |  19/05/10 18:26
9
חבל להתיחס לחבורה של אזובי קיר ל"ת
סיישל  |  19/05/10 19:29
10
הבריטים תלו את לורד "האו האו"  ל"ת
אחרי המלחמה  |  19/05/10 19:49
11
זו לא בושה להיות פרו פלסטינים
ציוני  |  19/05/10 20:13
12
זכויות אדם שומרות על כולם
גילה סבירסקי  |  20/05/10 11:02
 
- ומה על זכותו של גלעד שליט
חוסיין אובמה  |  20/05/10 23:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
המדינה עלולה להיות פרק חולף בחיי העם היהודי אשר בראש מעייניו מאוויים, חזונות ושאיפות, אך לא הגשמה    שלא תגידו אחר-כך שלא אמרנו לכם...
אלכסנדר ס. שכטמן
על מקומן של הנשים בתנועה הציונית בהגות ובמעשה
עו"ד משה גולדבלט
לאחר ש"העיתון לאנשים חושבים" השווה היום במאמר המערכת בין אפריקה הדרומית של שנות ה-60' לישראל - סבלנותי באמת פקעה    אני קורא לכולכם לשים סוף לעיתון המסית
שולמית קיסרי
תוהו ובוהו הוא ההגדרה המדויקת ביותר לדברים שקורים בישראל בתחומים רבים    ישראל ערבים זה לזה? ממש לא!
יצחק מאיר
על מה שלבטח עומד מאחורי ההחלטה למנוע מנועם חומסקי מעבר לישראל על הגשר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il