X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המשט הסוער לעזה ואריאל השלווה הם תאומים סיאמים של איוולת ישראלית אחת
▪  ▪  ▪
רון נחמן, ראש עיריית אריאל [צילום: פלאש 90]

במשיכת החבל בינינו לבין הערבים בכלל והפלשתינים בפרט, התופעה שאפיינה את התקופה עד מלחמת ששת הימים הייתה שאנו היינו סמוכים אל שולחן ההבלים של היריבים שלנו. לא היינו צריכים להשתמש בראש היהודי כדי ליזום. די היה לנו לשבת ולחכות היכן הם ימעדו. מכאן אמירתו של אבא אבן ש"הערבים לא החמיצו הזדמנות להחמיץ הזדמנות". אבל לא עוד. מאז 1967, למעט תקופות קצרות באמצע, במשחק הכיסאות התחלפו היושבים. הערבים לא צריכים לעשות מאומה ורק להמתין, לא הרבה, לפאשלות מבית היוצר של ישראל. אירוע השיט לעזה הוא הדוגמה הטרייה. אנחנו, שהצלחנו במשך השנים להציג את חמאס כארגון טרור שאין איתו שיג ושיח, נותנים לו את מלוא החשיפה. הוא פרטנר. אנו אלה שהפכנו אותו לפרטנר, וכל הבל פה אחר שווה פחות מקליפת השום. ככה במתיחת המו"מ לגבי שחרור גלעד שליט וככה לגבי ניהול המצור על עזה.
שוב ושוב נוכחנו שאין כיבוש נאור ואין נשק טהור. יש כיבוש כפוי ונשק בלתי ראוי. שליטה לאורך ימים בשטחים לא לך ובאוכלוסיה זרה שלא רוצה בך, גורמת במקרים מסוימים להיעדר שליטה על מה שאתה עצמך עושה. גם אם לצורך הגנה. אנשי הקומנדו של חיל הים עשו את שלהם בתנאים קשים ובלתי צפויים. כישראלי וכווטראן של צבא ההגנה לישראל אני לא רק מזדהה איתם במקרה זה, אלא משבח את אומץ ליבם. הם בסדר גמור. מה שלא בסדר ומי שלא בסדר, אלה המוחות העקומים שקבעו את המדיניות. ולא זו בלבד, אלא במעשים ובמחדלים אלה המדינה משחקת לידי יריבים ואויבים כאשר הם צוברים את מלוא הדיבידנד ממעשי האיוולת. אך זאת רק תוצאה אחת ממציאות עגומה שאליה התרגלנו, ועליה בעצם אני רוצה לכתוב - מציאות שלכאורה היא שלווה מאוד ולא עושה כותרות. כמו לדוגמה העיר אריאל וראשה רון נחמן. יאמרו: מה עניין שמיטה להר סיני, ומה שייך המשט לעזה לאריאל שבשומרון. אבל שייך מאוד. שניהם בנים לאותה אימא מדינית.
לאחר שקראתי במוסף הארץ (14.5.10) את המסה - מסע לנבכי אריאל וראשה רון נחמן - תחת הכותרת "לשיר עם רון - איך קרה שרון נחמן, ראש העיר אריאל עבר להתגורר בחממה" - חשתי איזו טלטלה. תופעה מיוחדת במינה: בין הזיה לחזון, בין דמיון למציאות, בין כדור פורח לגן פורח, בין פקעות סחלבים לבין הסָפָר של ראש העירייה, בין פאטה מורגאנה לנווה. לא ידעתי עם מדובר במדינת ג'ורג'יה במאה ה-19 או במדינת אריאל במאה ה-21, בין הייראם בינגהאם ודייוי קרוקט לבין רון נחמן.
אריאל היא עיר קטנה בממדים ישראלים. על-פי נתוני המנהל האזרחי המעודכנים, היא מונה כעת יותר מ-18,000 תושבי קבע נוסף על כ-11,000 סטודנטים של מכללה אשר בדומה לעיר עצמה היא קטנה אך שמה יצאה לפניה. היא שוכנת בלב השומרון, ממזרח לראש העין, מדרום לשכם ומצפון לרמאללה. היא הוקמה כהתנחלות בשנת 1978 והוכרזה כעיר בשנת 1998. ראש העיר רון נחמן נמנה עם מייסדיה. היא מותג. אם מישהו, במקרה, לא שמע על אריאל, שכן היא לא בחדשות, הוא ייתקל בָשֵם באחת הצמתים בכבישיי האורך והרוחב במרכז. על המפה תמצאו אותה, קרוב לקו הירוק, בשרון, והיא מחוברת בכביש המהיר מס' 5 מגוש דן, אך עם אצבע משולשת ללב השומרון. רמת החיים בה, מן הגבוהות ביישובים הישראלים, משקפת את מוצאם של התושבים. דרום אפריקה, ארה"ב, אנגליה, קנדה, חבר העמים בעבר וחלק ממפוני נצרים מיישובי גוש קטיף, וגם אלה שנולדו בה.
ויש גם עזרה משיחית מן החוץ. תורמים אוונגליסטים ותיירים אוונגליסטים מאמריקה ומאירופה שהשם "אריאל" - התנ"כי - אומר להם משהו. התרומות מופנות בעיקר למתקני ספורט כמו מגרשי טניס, אצטדיון, בריכת שחייה. בקיצור, קולוניה שנעים לחיות בה. וכמו ב-good ol' west, ככה בנהירה למזרח שלנו "לא היה פה חוק, אני הבאתי את החוק לפה" - אומר מושל אריאל רון נחמן. אריאל הוא היישוב הרביעי בגודלו בשטחים (לאחר מודיעין עילית, ביתר עילית ומעלה אדומים) והוא במעמד של עיר. בעיר שוכנת, כאמור, המכללה הציבורית הגדולה בישראל, המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, שמשווה למקום אופי אקדמי. מעמדה המדיני שנוי במחלקות בין ישראל לפלשתינים. הישראלים רואים בה חלק מן הגושים שייכללו בתוך שטח ישראל במסגרת חילופי שטחים אחרים. הפלשתינים לא רואים זאת ככה.

אז והיום, שם וכאן; ציניות וצביעות

קולאז' צבעוני

תאריך:  06/06/2010   |   עודכן:  07/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
עלינו לקרוא את המפה ללא אשליות, להסיק את המסקנות המתבקשות ולהתלכד סביב המטרה לעבור בשלום את עידן מינכן שזמנו מוגבל
אברהם שרון
בנימין נתניהו לא רוצה להחזיר את גלעד שליט הביתה כי הוא מפחד מ"המחיר", מהתגובה ומסכיני ביקורתם של הנועצים מימין
חניאל פרבר
יוסף בן יעקב הוא הגיבור האמיתי הכובש את יצרו וכשם שהוא יודע להיות המושל בכל ארץ מצרים, כן הוא צדיק המושל ביצרו
צבי גלברד
אין שום חוק בינלאומי שאוסר על צה"ל לפעול נגד אויבינו מחוץ למים הטריטוריאליים ובכל מקום בעולם
עו"ד דב אבן-אור
הצד השמאלי במפה הפוליטית לא מצליח להבין מדוע רוב העם מתנגד לדרכו    התשובה ברורה: היהודים מסרבים לקנות תוכניות שלום-שווא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il