X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כולנו נוכחנו בזה השבוע. סילוף העובדות והטחתן בפני האנשים שעמלו על פתרונן זעק, לא פחות מזעקתם של מאות אלפי המפגינים בירושלים
▪  ▪  ▪

תנועת שס הייתה היחידה שהעניקה פתרון הולם לבעיה מבעוד מועד. אולי זה נשמע מעט מוזר לשטופי המוח של הימים האחרונים. אך רק שוטים מושלמים יודעים להתווכח עם עובדות . עובדה.
לפני מספר שנים חשף ביטאון שס "יום ליום" את האפליה הגזענית בעמנואל. הכותרת הראשית "חומה של גזענות בעמנואל" פורסמה בהבלטה ותמונת גדר ההפרדה התנוססה בבושה. תגובתו של יו"ר הסיעה דאז ח"כ יעקב מרגי "גוזרים עליהם ללמוד כמו במשטר אפרטהייד בדרום אפריקה" לא השאירה מקום לטעות, האפליה בעטה ובועטת בציבור המזרחי. בנוסף זימן ח"כ מרגי דיון בוועדת החינוך לדון במקרה שקבעה שיש לנהל שקיפות. הלחץ מהתערבות שס הוביל לגישה שונה מצד העסקנים האשכנזים שהבינו שלאפליה יש מחיר. העסקנים הספרדים שזכו לגיבוי מלא לצד תנועת שס הקימו בית ספר נוסף לתלמידות מהמוצא המזרחי ונתנו למעשה פתרון ומענה חינוכי מתאים.
אבן הפינה לבית הספר הונחה אז, וכך קם לו סמינר לבנות לתפארת אשר תושביו מעידים כי הינו נחשב לבית ספר שתלמידותיו זוכות לציונים גבוהים ולרמת לימודים גבוהה. מאז ועד היום הפרשה התגלגלה עד לבית המשפט על-ידי עותר שאינו נמנה עם תנועת שס ואפילו מתנגד לה, והכי מקומם אינו גם תושב המקום וממילא אינו ער לניואנסים שלו. "אל תתערב" התחננו נציגי הציבור הספרדי "אתה רק גורם לנו נזק בעיר שלנו" אבל אטימות הלב מנעה אוזניים משמוע.
הקמת בית ספר לבנות על-ידי שס נחשבת להישג המקומי מבחינת הציבור הספרדי, שלא זכה עד אותו יום לבית ספר משלו בשל הסתמכותו על המוסד הקיים שם סבל כל כך מאפליה, מניתוק, מיחס מזלזל, והכי גרוע - מהתנשאות.
תופעת האפליה והגזענות ראויים לכל גינוי ומחאה. האפליה באה אולי על פתרונה בהקמת מוסד מתאים לבני עדות המזרח אולם הגזענות וההתנשאות עדיין מרחפים לצערנו בחלל העמנואלי בדמות הכתמת ציבור שלם באופן קולקטיבי, כביכול נחות מבחינה רוחנית. ציבור הבוחרים של שס מאמין שתנועתו לא הוקמה על-מנת לחסל את המוסדות האשכנזיים, אלא להוות אלטרנטיבה ראויה ולמצוא את הפתרונות הטובים ביותר עבור בני עדות המזרח. אם תרצו זוהי מחאה הטובה ביותר, ואם תרצו אלו גם בתי הספר הטובים שאנו מכירים.
בימים אלו לא חסכו השרים וחברי הכנסת בראיונות לאמצעי התקשורת, הסבירו ללא התנצלות מה באמת קרה בפרשיית עמנואל הסבוכה ומה הפתרון שהציגה שס בפועל בהתאם להוראתו של מרן הגר"ע יוסף שליט"א. למרות הרצון להרגיע את האווירה הטעונה, פירשו מיליטנטיים שונים באמצעי התקשורת ושלא בתום-לב את כוונתם הטובה של נציגי שס שלא ללבות את אש המחלוקת כשתיקה רועמת. האמת הברורה זכתה להתעלמות מופגנת. האמת הייתה כנראה פחות מעניינת.
הצלחתה של שס לחולל מהפכה ענקית בתחום החינוך באמצעות רשת בתי ספר מעולים, תנועת אל המעיין, רשת מעונות יום, אינה זקוקה לציונים. זוהי מהותה של החזרת העטרה ליושנה. עם הצלחות לא מתווכחים.
בפעם הבאה שתשמעו את המילה עמנואל תזכרו, תנועת שס היחידה שהעניקה פתרון הולם לבעיה. שס היחידה שדאגה לחינוך בעמנואל ולשלום בית אמיתי בעיירה הקטנה. השאר עושים רווחים מהדם, מחוסר החינוך וממניעת השלום במקום. אם מישהו חושב להציג את עצמו כמבוגר האחראי עד שההורים יחזרו, והכל בשביל להשיג הון פוליטי, שיודה לפחות כי לא טובת העיר העתידית מול עיניו. לתושבים, לחינוך ולשלום במקום דאגה רק תנועה אחת. שס. עם עובדות לא מתווכחים.

הכותב הוא יועץ תקשורת לשר הדתות יעקב מרגי
תאריך:  22/06/2010   |   עודכן:  22/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב מרגי / yaakov Margi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השקר אין לו רגליים אבל יש לו דוברים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
בית הספר לבנות מעולה תמשיכו
שינשין  |  22/06/10 08:50
2
אחופ"צים, ושתיקת הכבשים בעליון
נחום שחף  |  22/06/10 09:03
3
לשקר אין רגלים,וישלו סניגור
דרייפוס  |  22/06/10 09:04
 
- דרייפוס ,כתוב ברור,אני לא
שימרית  |  22/06/10 09:46
4
מאמר מעולה
שמעון עוזר  |  22/06/10 09:58
5
25 שנה ש"ס בשלטון מטפחת גזענות
אחד העם  |  22/06/10 13:32
6
ככה כן בונים חומה
אםרת שדר  |  26/06/10 01:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תמנה לילך
דברים שכתב יצחק אורן (נדל) לבתו היחידה מיד לאחר מלחמת ששת הימים. משהו מאווירת הימים ההם, והרחבת דברים על דמותו המרתקת של סופר שכמעט נשכח
גילי סופר
קצב ההכחדה של מיני צומח וחי עומד כיום על למעלה מפי אלף (!) משיעור ההיכחדות הטבעי. "המצב כיום דומה לתקופה שבה נכחדו הדינוזאורים", מזהיר ד"ר אמיר פרלברג מהחברה להגנת הטבע
הרב ד"ר נתן אופיר
מעבר להיותה כלי להורדת שפע, כפי שלימדו המקובלים, אמירת פרק שירה הינה הזדמנות להתחברות למופלא שבטבע ולעידוד השמירה עליו
יהודה עציון
מה היה אומר בר כוכבא לו ידע שסוף סוף קום תקום מדינת ישראל החופשית, שחיילי ישראל ימצאו את פקודותיו, ומפקדי הצבא יחלקו לו כבוד? רשמים והרהורים בעקבות יום העיון והסיור לציון 50 שנה לגילוי האגרות במערות המפלט במדבר יהודה
עינת רמון
למרות שראה בהשכלה רוח הכרחית לא התכחש לחשיבות המסורת; את הסכנות שבקדמה חזה כמעט בחוש נבואי. משנתו של א"ד גורדון עשויה להיות מורת דרך בעידן של מאבקי זהות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il