X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון החמאס מבקש להקים מחדש את התשתית הצבאית שלו ביהודה ושומרון ולכן הוא מעכב את עסקת חילופי השבויים עם ישראל הוא מחכה שישראל "תמצמץ" ראשונה ותיסוג מדרישתה לגרש את המחבלים הרוצחים ראש ארגון החמאס ח'אלד משעל הוא שיקבע את מועד ביצוע העסקה
▪  ▪  ▪
את המחיר משלמים גלעד שליט ובני משפחתו [צילום: AP]

סיפור נפילתו של גלעד שליט בשבי החמאס הוא סיפור עצוב. ארבע שנים קשות חלפו עליו ועל בני משפחתו והאור עדיין איננו נראה בקצה המנהרה.
אפשר תמיד להאשים את ממשלות אולמרט ונתניהו כי לא נתנו מספיק סמכויות למתווכים בפרשה כדי לסגור את העסקה מול החמאס אבל המציאות היא מורכבת יותר.
מדובר בארגון רצחני ומתוחכם...
בפרשת גלעד שליט מיישם החמאס את לקחי המשא-ומתן של ארגון החיזבאללה מ"עסקת טננבאום" ומ"עסקת רגב-גולדוואסר".
כן, החמאס לא מסתיר את כוונתו לסחוט את ישראל. החמאס פשוט ממתין שהלחץ הציבורי בישראל יעשה את שלו וממשלת נתניהו "תמצמץ" ראשונה.
באחרונה העבירה הנהגת החמאס בחו"ל מסרים להנהגת החמאס בקרב האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל לגלות סבלנות כיוון שבסופו של דבר העסקה תתבצע על-פי תנאי החמאס.
זוהי הסיבה לשקט היחסי של אסירי החמאס בתוך בתי הכלא בישראל למרות המגמות להעביר בכנסת את "חוק שליט" שיחמיר את תנאי המאסר של כל אסיר ביטחוני המשתייך לארגון הטרור הנקרא חמאס.
מה בעצם מעכב את השלמת העסקה?
המחלוקת העיקרית היא על המקום שבו ישוחרר "הגרעין הקשה" של האסירים הביטחוניים המונה כ-120 מחבלים רוצחים שישראל עומדת על כך שיגורשו לחו"ל או לרצועת עזה.
החמאס מתנגד...
הוא מוכן לגירושם של רק כעשרים מחבלים לרצועת עזה אך עומד על כך ששאר המשוחררים תושבי הגדה ישובו לבתיהם ביהודה ושומרון. מדוע?
רשמית טוען החמאס כי ישראל רוצה לגרשם לחו"ל כדי שתוכל לחסלם כפי שחיסלה בדובאי את מחמוד אל-מבחוח וכי הארגון לא יכול להסכים לעיקרון הגירוש ובכך לתת יד לחיסולם בידי המוסד הישראלי.
לעומת זאת, ההרחקה לרצועת עזה היא מקובלת מבחינתו רק לגבי מספר מצומצם של מחבלים בנימוק ש"עזה היא חלק מפלשתין". מה מסתתר מאחורי דרישה זו?
להערכת גורמי הביטחון הבכירים ביותר בישראל החמאס קיבל החלטה אסטרטגית להקים מחדש את התשתית הצבאית שלו ביהודה ושומרון שנפגעה קשות בעקבות פעילות השב"כ ומנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית.
לכן, הוא רוצה להזרים לתוך שטחי הגדה עשרות מנהיגים של הזרוע הצבאית של הארגון, שישוחררו מהכלא במסגרת העסקה, כדי שיבנו מחדש את התשתית לפיגועים.
זהו כל הסיפור.
יש כאלה שיטענו כי לישראל יהיה קל יותר לחסל את המחבלים הרוצחים האלה ביהודה ושומרון לאחר שישוחררו, אולם בשב"כ מעריכים כי מיד לאחר שחרורם לבתיהם ביהודה ושומרון הם "ירדו למחתרת" ויקשה על ישראל מאוד לאתרם ולעוצרם.
התוצאה המיידית תהייה שורה של פיגועים ביעדים בישראל באמצעות מחבלים מתאבדים והקמת תשתית צבאית חדשה.
אחד מראשי החמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר דיבר השבוע על הצורך לחדש את הפיגועים מתחומי הגדה ולירות משם טילי קסאם לעבר מדינת ישראל.
החמאס לא מסתיר יותר את כוונותיו...
הוא שומר על שקט יחסי מהרצועה אך רוצה להעצים את כוחו ביהודה ושומרון באמצעות שחרור עשרות המחבלים הרוצחים לבתיהם בגדה שאותם הוא מחשיב כראשי הצבא שלו.
מי שזוכר את "עסקת ג'בריל" הידועה לשמצה איננו מתפלא על דרישות החמאס. בעסקה זו שוחררו גם כן מאות מחבלים מסוכנים והם הקימו את התשתית שהביאה לפרוץ האינתיפאדה הראשונה ב-1988.
ראש הממשלה בנימין נתניהו גילה גמישות לאורך כל המשא-ומתן עם החמאס באמצעות המתווך הגרמני גרהרד קונרד. החמאס הוא שמתחמק מלתת תשובה למתווך הגרמני מאז דצמבר אשתקד. על-פי מקורות יודעי דבר ראש הממשלה נתניהו איננו מתכוון להיכנע לדרישות החמאס.בעמדתו תומכים ראשי השב"כ ושרים בכירים.
המתווך הגרמני מכיר טוב את הארגון, יש לו דוקטורט באיסלאם והוא מומחה לטרור. גם הוא מבין את כוונות הארגון להקים תשתית חדשה של מחבלים ביהודה ושומרון.
הצוות הישראלי למשא-ומתן בראשותו של חגי הדס מתוגבר באנשי שב"כ ומומחי מודיעין ולוחמה פסיכולוגית ממשיך גם בפעילות חשאית לקידום שחרורו של גלעד שליט.
לא ניתן להרחיב בנושא.
ברור שהחמאס הוא שיחליט על העיתוי של העסקה לאחר שיגיע למסקנה כי מיצה את השגת הוויתורים מישראל.
בדיוק כפי שחסן נסראללה החליט בעסקות חילופי השבויים שעשה עם ישראל.
בארגון החמאס ההחלטות מתקבלות בקונסנזוס, בהסכמה של ההנהגה בחו"ל, ההנהגה בעזה, ההנהגה ביו"ש וההנהגה בבתי הכלא הביטחוניים בישראל.
אולם, המילה האחרונה היא של ח'אלד משעל, מנהיג הארגון היושב בדמשק.
מבחינת החמאס ישראל עדיין לא "מצמצה" לכן העסקה עדיין מתעכבת.
אין בינתיים בשורות חדשות. צריך להמשיך ולהמתין. את המחיר משלמים גלעד שליט ובני משפחתו.

למאמר במקור
תאריך:  23/06/2010   |   עודכן:  23/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרך לשחרור גלעד שליט עוד ארוכה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אותה העיסקה היתה ונותרה ל"ת
ניצן מיזרחי  |  23/06/10 14:05
2
אז שבויים לא יחזרו אף פעם ? ל"ת
ענבל  |  23/06/10 16:54
3
לזרוק את תכולת המשאיות לעזה
"מסיבת תה"  |  1/07/10 01:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז העצני
הניצחון הנוכחי של החמאס מציל את ישראל מעצמה, מאותה איוולת שלה שהביאה אותה עד הלום
איילה שטגמן
הורים במצוקה כלכלית, מתפתים לפיתוי כספי ומקבלים עליהם את גזירת הוצאת ילדיהם מהבית לפנימייה    התופעה הגורפת של הוצאת ילדים מבתיהם, בישראל, בשיאים שלא קיימים במדינות המערב, גורמת נזק בלתי-הפיך לילדים הנמצאים מאחורי סורג ובריח של המוסדות למיניהם    נדרשת ועדת חקירה בנושא
מנחם רהט
המוסד שנועד להיות מורם-מעם הולך ומאבד את אמון הציבור    מחקר חדש מאשר את מה שחש כל אזרח, בדבר שחיקה דרמטית ביותר, במעמדם של הבג"צ ומערכת המשפט בקרב כל מגזרי הציבור בישראל: שחיקה של 30% בציבור הכללי, 53% בציבור החרדי ושחיקה של 59% בקרב המתנחלים
יצחק מאיר
בין תחושת אובדן האמונה בעתיד הישראלי ובין ארבע שנות שביו של גלעד
עו"ד משה גולדבלט
'אין לשופט חרב או ארנק אלא את אמון הציבור בלבד' (אהרן ברק)    הואיל והציבור מבין שבתי המשפט הם חלק בלתי נפרד מהחרב והארנק, והם מהווים זרוע של המדינה וחלק בלתי-נפרד ממנה - ממילא גם חלה שחיקה באמון הציבור שנבנה על הדימוי של המערכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il