X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יואל רדושר מנכ"ל א.ד.מ ניהול ואחזקת מבנים בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
חברות ניהול תופסות את מקומם של ועדי הבית בתחזוק השוטף של הבניין חברות אלו מציעות היום הסכמים שונים ומגוונים לניהול ואחזקת הנכס ישנם מספר פרמטרים אותם צריך לבדוק לפני חתימה על הסכם עם חברת הניהול
▪  ▪  ▪
חברת ניהול במקום ועד הבית המסורתי

מאז שהחלו בבניית המגדלים הגבוהים היוקרתיים והמודרניים כגון מגדלי אקירוב, פרויקט YOO פרויקט צמרת וכדומה נוצר צורך בגוף מקצועי יותר מוועד בית או אב בית לצורך ניהול וטיפול בבניין כדי לשרת את הדיירים.
הבניינים החדשים הרבה יותר משוכללים טכנולוגית מבעבר ודורשים הרבה יותר ידע מקצועי ומיומנות בתפעול המערכות השונות והמורכבות. חברות ניהול תופסות את מקומן בתחזוק השוטף של הבניין. חברות הניהול מציעות היום הסכמים שונים ומגוונים לניהול ואחזקת הנכס, וישנם מספר פרמטרים אותם צריך לבדוק לפני חתימה על הסכם עם חברת הניהול:
  • מבחינה עקרונית, חוזה מטרתו להבהיר את המוסכם בין הצדדים. כל הסכם/חוזה צריך להיות הסכמה ברורה ומובנת לצדדים החתומים. יש נטייה לנסח חוזים בשפה "מקצועית" (בשפה גבוהה) ולא מובנת . בשל רצוננו לא להיראות טיפשים שלא מבינים את השפה "המקצועית" חותמים על חוזה שלא הבנו אותו באופן מלא.
  • יש לבדוק מול מי חותמים. האם חברת הניהול מקצועית מספיק בהכרה ותפעול המערכות השונות? האם יש לחברה תקן בקרת איכות (כמו ISO)? יש לציין כי ריבוי מערכות הקשורות לנושא בטיחות מצריך ידע מקצועי רב בתחום.
  • עבור מה אתם משלמים? מהוא אופן בנית התקציב לבניין? קיימים שני אופני חישוב תקציב: האחד נקרא COST + אחוזים. שיטה זו יוצרת קונפליקט אצל חברת הניהול בין הרצון להרוויח כמה שיותר ובין רצון הלקוח להוזיל את עלויות האחזקה. בשיטה זו ככל שעולים עלויות האחזקה של הבניין עולה רווח חברת הניהול בהתאם מאחר שהא נגזרת מעליות האחזקה. האופן השני נקרא "דמי ניהול קבועים" ובו מקבלת חברת הניהול סכום קבוע עבור שירותי הניהול וסכום עבור הוצאות האחזקה. בשיטה זו דואגת חברת הניהול להוזיל את תקציב הבניין כי בזה נבחנת רמת האמינות והמקצועיות שלה.
  • בהירות בנוגע לבניין ולשטח. ההסכם צריך להכיל בברור את הבניין/חלקה והשטח המדויק אשר מקבל את השרות. סעיף זה חייב להכיל פרוט מלא ומדויק של השטחים הציבוריים כלומר להגדיר מהו הרכוש המשותף אשר הינו חלק מההסכם כדי למנוע קונפליקטים שקורים בהרבה מקרים כשההסכם לא מפורט וברור.
  • פירוט השירותים- לרוב פירוט השירותים מופיעים כנספח לחוזה כיוון שהוא מותאם לצרכי הבניין ולבקשת הלקוח. בנספח זה יפורטו כל השירותים האמורים להתקבל באופן מלא וברור על-מנת למנוע מחלוקות בעתיד.
  • הכנת דוח סוקר. זהו דוח מקצועי המפרט את מצב המערכות בבניין, את צפי ההשקעות במערכות, ליקויים ותקלות צפויות. באחריותה של חברת ניהול ואחזקה להגיש דוח כזה, זהו דוח שעל פיו נקבע התקציב וניתנת הצעת המחיר. הדוח מאפשר הכרות מעמיקה עם מצב הבניין. על בסיס הדוח מחליטים הצדדים האם הם רוצים לשפר את מצב הבניין או להשאירו במצב הקיים.( ע"פ רמת הדוח יש אפשרות לראות את רמת המקצועיות והאמינות של חברת הניהול)
  • תקופת ההסכם. תקופה זו זה להכיל באופן מדויק את תאריך תחילת וסיום ההסכם. בנוסף סעיף זה מכיל את האפשרות לבטל את ההסכם בהתראה של 90 יום. זמן זה מאפשר לשני הצדדים להתארגן כראוי.
לסיכום, ההסכם בין בעל הכנס לבין חברת הניהול צריך להיות ללא כל עמימות, באופן שלא משאיר חלקים שאינם ברורים לאף אחד מהצדדים. בהירות ושקיפות מונעת תקלות וחוסר הבנה, זהו מצב שבו כולם מרוצים, הלקוח מעריך את השרות שהוא מקבל וחברת הניהול מתנהלת באופן מקצועי, אמין והולם.

תאריך:  25/06/2010   |   עודכן:  25/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממה להיזהר בהכנת חוזה לניהול אחזקת נכסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז ארד
ההתנגדות הירוקה להקמת מתקן התפלה בשורק מבוססת על העדפת "עיקרון ההיזהרות" מפני סכנה בלתי בדוקה, על פני מניעת סכנה ודאית של הרס משק המים בישראל
יובל ברנדשטטר
יתרונות ההפעלה בחשמל של כלי רכב הם רבים וגדולים מכדי להפוך את האפשרות הזאת לקוריוז    תגובה למאמר "הכי טוב להיות גם ירוק וגם עשיר"
יבשם עזגד
ועדת בדיקה הורתה למדען ישראלי (הדסה, האוניברסיטה העברית) להפסיק ללמד לאלתר. הסיבה (לפי הארץ): "הוא נטל ללא בסיס אחריות מדעית למאמרים שפירסם". הנה כמה סיפורים על מקרים דומים שהתרחשו בעבר, וניסיון לתהות על שורשי התופעה
קנת לוין
הימנעות ישראל מלגנות את תמיכת הרשות הפלשתינית בהסתה נגדה, משקפת את אשליותיה המוכּרות מימי אוסלו בדבר התועלת שבאי-הרגזת שותפים ל"שלום"    "סינדרום אוסלו" חלק חמישה-עשר
עו"ד יוסי דר
מאיר גלבוע לא בא לחשוף את הנעשה בחצר האחורית של משרד מבקר המדינה כי תחושת הצדק צרבה בגרונו    התברר שמבקר המדינה דרך לגלבוע על הזנב, וזה כאב לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il