X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסינים מייחסים לבני הגיל השלישי חכמה וניסיון חיים ועל כן מעניקים להם כבוד גדול אלא שהגיל השלישי טומן בחובו מלבד חוכמה גם מחלות, חשבון נפש, עייפות וחולשה בני מרמור, מומחה לרפואה סינית, מסביר כיצד מקדמים הסינים את בואה של הזקנה
▪  ▪  ▪
יוגה - גם בגיל השלישי [צילום: AP]

ממש בדומה לתרבות היהודית הקדומה בה נכרכה הזקנה עם תבונה וניסיון חיים, ו"זקנים" היה כינוי ל"חכמים" (לדוגמה, רבן גמליאל הזקן), כך גם הסינים רוחשים מאז ומתמיד הערכה לאלה מביניהם שהגיעו לגילאים מופלגים. אלא שבהגיענו לגיל השלישי אומנם צברנו חוויות, ניסיון וחוכמת חיים, אך שילמנו גם בהידלדלות ה"ג'ינג" - תמצית כוח החיים שלנו. הזמן מתקדם ואנו מגיעים לגיל בו מתחילות לצוץ בעיות רפואיות שונות. הגוף מגיב פחות טוב מבעבר לצרכים יום-יומיים, אנו נעשים רגישים ורגשניים יותר ולעיתים קשים ונוקשים מבעבר. אנו עושים חשבון נפש - מה עשינו עד היום? האם הגשמנו את עצמנו? האם אנו מרגישים קורבן של אנשים אחרים? מה קורה לנו? לאן אנחנו הולכים? שאלות אלו מטרידות רבים מבני גיל הזהב.
אלא שרק כאשר נצליח להשלים עם מצבנו בכל הרבדים נוכל להיות מאושרים ומסופקים יותר, נדע שיש לנוע קדימה כיוון שאת העבר לא ניתן לשנות, לכן כדאי לקבל אותו להשלים איתו ולנצל את יתרונות מצבנו באופן מרבי.
הבריאות בראי הרפואה הסינית
הידלדלות וחיזוק כוח החיים
על-פי הרפואה הסינית כוח החיים שלנו קשור למצב הכליות והן אחראיות על העצמות, על היכולת הקוגניטיבית (המוח) ועל המערכת ההורמונלית. חולשה בכוח החיים עלולה להביא לבעיות גב ומפרקים, לאוסטיאופורוזיס, לחולשה במערכת החיסון ובמערכת המטבולית (השמנה, סוכרת), לאינסומניה (בעיות שינה), לגדילה של הערמונית, לבעיות זיכרון בעיקר לטווח הקצר ולרגישות נפשית.
איך מחזקים את כוח החיים ואת הבריאות?
בכתבים הסיניים לשמירת וחיזוק הבריאות, מציינים הסינים 4 פרמטרים שיסייעו לחיזוק ושיפור הבריאות: חשיבה נכונה, תזונה, התעמלות וטיפולים. לכל אחד מאלה, מספר כללי זהב שיכולים לסייע ולהיטיב את המצב הבריאותי ונפשי של בני הגיל השלישי.
חשיבה נכונה:
קבלו את מצבכם: הגוף עייף יותר ולכן פעלו באיטיות, אל תעמיסו על עצמכם, לא בכמות המטלות ולא לאורך זמן. התנהלו בקצב המתאים לכם כך שתוכלו ליהנות מכל רגע ומכל דבר.
למדו מן העבר: יש לכם ניסיון אדיר! אתם חכמים יותר מבעבר. נצלו את ההזדמנות הזו ופעלו בחוכמה. שתפו אחרים בניסיונכם ואפשרו להם ללמוד מכם.
זמן: עיקר הזמן מוקדש לכם לתחביבים שלכם, למשפחה ולכל דבר שתרצו. נצלו את הזמן לפעילות אך חשוב גם לנוח. מנוחה מאפשרת לגוף לחדש את תאיו ולהאט את תהליך ההזדקנות.
תרגלו את המוח: אימון חשיבה מאמן את המוח ושומר על כשירותו הקוגנטיבית כמו שמאמנים שריר. חשוב להתאמן אך לא יותר מדי.
תזונה: איכלו נכון לפי העונות: סתיו וחורף הם עונות אגירה והזנה ועל כן נאכל מזון שמעשיר את כוחות החיים - זרעים, שורשים. אביב וקיץ הם עונות הפרשה וניקוי לכן נאכל מזון קל לעיכול המפזר את האנרגיה כלפי מעלה והחוצה - דגנים, עלים.
עשו זאת כך: אדו את המזון - אם ברצונכם לקבל מזון עתיר לחות. אם אתם מבשלים במים שתו אותם שכן המים ספגו את תמציות המזון.
הקפיצו את המזון - כדי שהוא לא יאבד את התמציות שבו. אם אתם רוצים שהמזון שלכם יהיה יבש יותר וטעמו המתקתק יודגש - בשלו/אפו אותו בתנור, ולבסוף - סיר הלחץ יסייע לכם לקבל מזון מהיר שתמציותיו מרוכזות.
התעמלות: הסינים גורסים כי: "באביב ובקיץ יש ללכת לישון עם חשכה ולקום מוקדם. בסתיו ללכת לישון מוקדם ולקום מוקדם. בחורף ללכת לישון מוקדם ולקום מאוחר".
תנועה שוות ערך לבריאות. הנה כמה סוגי פעילות ותרומתם לבריאות:
התעמלות המבוססת על סיבולת לב ריאה: הליכה, שחיה, אופניים, עוזרת לחידוש ההזנה הרקמתית ולהאטה של תהליכי ההזדקנות. חיזוק שרירי הבטן והגב: מאפשר לשמור על יציבה נכונה המשפיעה על פעילות האיברים הפנימיים. תרגילי גמישות: "מלחחים" את המפרקים ובכך שומרים עליהם ומאפשרים טווח תנועה רחב המשפר את יכולת הביצוע הגופנית שלנו.
סוגי התעמלות מומלצים: טאי צ'י, צ'י גונג, פלדנקרייז, פילאטיס, יוגה.
טיפולים: הרפואה הסינית מאפשרת מגוון טיפולים אשר מעודדים ומפעילים את המערכת הפנימית על-מנת לשמור על איזון. הטיפולים נערכים בשני מצבים - טיפולים מונעים וכאלה הניתנים כשהבעיה כבר קיימת.
טיפול מונע: נעשה אחת ל 3-4 שבועות. אורח חיינו גורם לנו להעמיס על הגוף גורמים אשר מפריעים לו לפעול נכון. טיפול תקופתי עוזר להחזיר לגוף את יכולותיו ובכך אנו מאטים את הזדקנות הגוף ומעצימים את איכות חיינו.
טיפולים שוטפים להקלה ופתרון בעיות שונות:
אקופונקטורה: שימוש במחטים חד-פעמיות ודקות במיוחד, המוחדרות בעדינות לנקודות מיוחדות בגוף, ולמרכזים שלהם יכולת השפעה על תפקוד מערכות הגוף השונות. הדיקור מסייע בוויסות ואיזון הגוף, מקל על כאבים ועוזר במקרים של כאבי שרירים, מפרקים, ראש, חיזוק והנעת המערכת המטבולית, חיזוק מערכת החיסון ועוד.
צמחי מרפא סיניים: שימוש במרקחות צמחי מרפא סיניים לשתייה, מתאים לחיזוק והזנה של רקמות הגוף ולבעיות חוסר דם, בעיות שינה, חולשה ועייפות.
טווינא: עיסוי סיני בעל יכולת גבוהה לטיפול בבעיות אורטופדיות ועזרה בעידוד התנועה הפנימית. מסייע ומקל על עצירות או כאבים שונים. פחות מתאים לסובלים מאוסטיאופורוזיס, או מכל חולשה באיכות העצם.
הידעתם? הסינים האמינו שהזקנים מכירים את תנועות וחוקי הטבע ועל כן יש להקשיב וללמוד מהם. בכתב הסיני, מורכבת המילה "זקן" משלושה סימנים - שיער (毛), אדם (人) ושינוי (改).

בני מרמור, מומחה ואחראי תחום רפואה סינית, ברשת מרפאות כללית רפואה משלימה.
תאריך:  08/07/2010   |   עודכן:  11/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
מדינת-ישראל נולדה בצדק ועכשיו עליה לעבור מן העולם ובמיוחד מן הארץ הזאת    האקדמאים: התחלנו במלאכה, תן לנו לגמור!
מני ישי
השבת נקרא בהפטרה את דברי הנביא ירמיהו    מי בדיוק היה ירמיהו, ומה בעצם רוצה ירמיהו מהמלך יאשיהו?
עליס בליטנטל
שפע של יצירתיות ושילוב אמנויות בין-תחומי, מעלים בתצוגת האופנה והצורפות של בוגרי בצלאל 2010    אבחנה חדה בין חייטות לעיצוב אופנה
יוני בן-מנחם
התגובה הפלשתינית הרשמית לתוצאות פגישת רה"מ עם הנשיא אובמה היא זהירה. הפלשתינים ממתינים להבהרות מהממשל אך באופן בלתי רשמי הם מביעים אכזבה ודאגה    ארצות הברית נחושה להביא תוך זמן קצר את שני הצדדים למו"מ ישיר
גורי גרוסמן
אליהו ישי ויעקב מרגי השתתפו בצעדת משפחת שליט, אותה כינה ישי "ערבות הדדית"    היכן ה"ערבות ההדדית" לה הם מחויבים ליד שולחן הממשלה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il