X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חבורת שלום אסייג לא יורה בדיחות מתת-מקלע של שחצנות
▪  ▪  ▪
שלום אסייג ב"צחוק מעבודה"
[צילום: ערוץ 2]
אומנם 'צחוק מעבודה' אינה סאטירה, כלומר: היא מדגדגת למציאות בין הבהונות ולא יותר מכך, ואמנם היא אינה חסרה בדיחות אינפנטיליות, אך בין בדרניה שורר פרגון משפחתי-כמעט, והיא אינה יהירה כמו פאנל המצחיקנים של ארז טל ('המועדון')

אנחנו מצטיידים בחיסון משולש נגד החיים - בית, משפחה, עבודה, נסיוב שאמור לדכא את חיידקי האי-ודאות, שהרי כל הפתעה היא error בתוכנת ההפעלה של ההווה. אפילו גויאבה קטנה וצהובה הצונחת מהעץ בטבורו של יולי מסוגלת לגרום לצופה המשתאה קֶצֶר בין שני נוירונים מבולבלים: האם היא פליטה תשושה מהחורף האחרון, או סנונית המבשרת את החורף הבא?
הפתעות הן הפרעה אנרגטית במרחב. זוג צעיר ונשוי המנמנם על זרי האידיליה - יחסי חברות, ילדים מוצלחים, בית יפה - מודיע פתאום שהוא מתפצל חזרה לשתי ממלכות של רווקים. גם במזללת הרייטינג של ערוץ 2 ציפתה לי הפתעה: תוכנית בידור עממית המעוררת סימפטיה. הסיגנלים שהגיעו מכיווני היו חלושים אמנם, משום שהם חצו מדבריות של דעות קדומות, אך לא ניתן היה לטעות בפענוח שלהם: סימפטיה כלפי 'צחוק מעבודה'.
ההיגיון שלי, שבחדרו תלויים פוסטרים של אוקלידס, ניוטון ואילה פרוקצ'יה, הזדעק: "איזה בושות אימא עושה! הרי מדובר במשדר דאחקות שגבהות-המצח היחידה בו שייכת לבדרן הקירח שלום אסייג!", צווח הגיוני בעלבון של ילד דחוי. אך אני עמדתי על שלי. אומנם 'צחוק מעבודה' אינה סאטירה, כלומר: היא מדגדגת למציאות בין הבהונות ולא יותר מכך, ואמנם היא אינה חסרה בדיחות אינפנטיליות, אך בין בדרניה שורר פרגון משפחתי-כמעט, והיא אינה יהירה כמו פאנל המצחיקנים של ארז טל ('המועדון'). החבורה של אסייג לא לוקחת את עצמה ברצינות כמו החבורה של טל, ונהנית מאיזה חן שלוכי-ירחמיאלי שמצליח פה ושם להוציא את החיוך ממאורת הספקנות שלו.
אצל ארז טל יושבים אבירי הציניות סביב שולחן עגול ומתנגחים בחרבות של אגו וזחיחות (רק אבי אטינגר נראה כאילו נפל ממטוס שהגישו בו מרטיני עם כדורי שינה), וההלצות נשמעות כאילו נורו מתת-מקלע של שחצנות. ב'צחוק מעבודה', ההלצות הן כמו טפיחות על שִכמה של האוזן. אצל חבורת שלום אסייג יש גם מינון נעים בין שנינות בסיסית ("מה הייתה הקבוצה האחרונה של מראדונה? - אלכוהוליסטים אנונימיים"), נונסנס ("איך קוראים לתרנגול אחרי צבא? תרנגול הודו") וסטנד-אפ ("מי שמארגן פגישת מחזור הוא תמיד זה שהצליח בחיים ורוצה להשוויץ. על ההזמנה תמיד כתוב: רח' השדות 8, כפר-שמריהו").
אפילו צביקה פיק, שהפך לקאלט עוד בחייו והוזמן לתוכנית בתור סלב אורח, לא הצליח לקלקל. בחודשים האחרונים מסתיימות אינספור תוכניות במחרוזת סוערת של 'מעלה מעלה' ו'זה היה בסוף הקיץ', בביצועו האישי. למעשה, המסך היחידי שבו אינני רואה את פיק הוא מסך המיקרוגל שלי (וגם זה רק משום שזרקתי את המכשיר). ואגב, לפני שהמאסטרו הפך לקיטש, לבובת השעווה המזמרת של עצמו, הוא היה מלחין וזמר מוכשר להפליא. כיום הוא בעיקר הפרעה אנרגטית במרחב.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  16/07/2010   |   עודכן:  16/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אילה פרוקצ'יה  ארז טל
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלל ויס
האם רק הקשר האסוציאטיבי עומד ביסודם של מצעד הגאווה, מצעד שליט והמשט הטורקי או ששלושתם משורש אחד, צירים שלוחים להפיל חומות בצורות לכאורה?
דודו אלהרר
ברור ומוחלט למערכת 'הארץ' שהיא מבינה אל נכון חופש ביטוי מהו    הבעיה מספר אחת של מדינת-ישראל כיום הינה הגדרת אותו חופש הביטוי    הפרשנות הרחבה שהייתה כבר לחזיון נפרץ הובילה אותנו לעיבורי האנרכיה ולפרבריה ואנחנו בדרך לטבורה
אלכסנדר ס. שכטמן
שלילת הפנסיה של הח"כ לשעבר עזמי בשארה ומניעת ההטבות מח"כ חנין זועבי מחייבת אותנו לערוך הסתכלות מחודשת על הזירה הפוליטית הערבית בישראל וההנהגה שלה בצורה אובייקטיבית, על-מנת להבין מנין היא באה ובאיזה כיוון אפשרי היא צועדת
ציפי לידר
מה בין חומש במדבר לחומש דברים? על דיבור ומסעות והמנהיגות שביניהם    מיהו מנהיג?    פני הדור כפני הכלב?    תוכנית חוֹמש - לא מה שחשבתם    וגם על אֵיכָה וחזון: בין צדק לצדקה    עם הפנים לשלום
בועז ארד
העיקרון שביסוד האלטרואיזם הינו כי לאדם אין זכות להתקיים למען עצמו, שירות לאחרים הינו ההצדקה המוסרית לקיומו, הקרבה עצמית, נובע מכך, היא המעלה והערך הנעלים ביותר. כאשר מנהלים מלחמה או חברה על-פי מפתח אלטרואיסטי נחרץ גורלה
רשימות נוספות
השאמאנים של הריקנות  /  חגית כהן
מיליון שקל על 3.5 חדרים בבניין ישן  /  גדעון דוקוב
נא להכיר: יועצי חלומות  /  חגית כהן
לרקוד עם האויב  /  אדוארד אטלר
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
ארבע שנים של כשל מודיעיני  /  יועז הנדל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il