X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הציוד האלקטרוני החכם והמתוחכם ככל שיהיה אינו מסוגל להבטיח שחולשת האדם לא תגבר ותביא לטעות בשיפוט ולטרגדיה
▪  ▪  ▪
[צילום: דובר צה"ל]

האדם הוא יצור מוגבל-יכולות וחושים. זאת אקסיומה שחייבים להשלים איתה, לכך נדרשת מידה של בגרות וניסיון חיים. האדם הוא יצור שאפתן, וככל שהוא משיג - הוא נערץ יותר. השאפתנות וההערצה היתרה עלולות לגרום לאדם לאבד מכושר השיפוט שלו. הטייס המצטיין ביותר נשאר אדם! כדי לצמצם את הפער בין השאפתנות לשיפוט, נדרש חינוך למשמעת עצמית וחיצונית. בשלושת המשפטים האלה טמונה כנראה סיבת ההתרסקות של היסעור - האסון הכבד - בהרי הקרפטים שברומניה.
הציוד האלקטרוני החכם והמתוחכם ככל שיהיה, אינו מסוגל להבטיח שחולשת האדם לא תגבר ותביא לטעות בשיפוט ולטרגדיה. עם ההבנה, ההערכה והכבוד לבחורינו המצוינים, ולמרות "פסטיבל התקשורת" של הכאב, הצער, האובדן, החיבוקים והניחומים - חייבים לשאול את השאלות הקשות שמתעוררות סביב האסון הכבד והמיותר הזה! השאלות שמנקרות במוחי בדיעבד ומבקשות תשובה הן כדלקמן:
  • האם הנחיות הבטיחות הקיימות בחיל האוויר מאפשרות טיסה בערפל סמיך, בראות אפס, בגובה נמוך באזור הררי? אם כן, לאיזה צורך של אימון?
  • מאחר שהראות היא אפס והטיסה היא טיסת מכשירים בלבד, מה הערך המוסף מלבד תרגול הסיכון באימון כזה?
  • אם מדובר בתרגול שעיקרו הסיכון, מדוע צריכים לסכן חיי ארבעה טייסים מובילים בעת ובעונה אחת באותו המסוק?
  • מאחר שלפי התמונות והדיווחים בתקשורת עולה שהמסוק נכנס פשוט בתוך המצוק, מה הם גבולות מהימנות המכשירים?
  • על-פי הפרסום, המוביל קיבל התראת קרבה וקרא בקשר למספר שתיים להתרחק ממנו ("מחשש לתאונת שער ישוב"). האם קיימת אפשרות שהמוביל פירש לא נכון את התראת המכשירים?
  • האם המכשירים מסוגלים להבדיל בזמן אמת ותוך כדי התנועה, בין קרבה מסוכנת של מסוק לקרבה מסוכנת של מצוק?
  • האם אכן נדרש אסון בקנה מידה כזה של שבעה הרוגים ומסוק מרוסק, כדי שלמישהו בחיל האוויר "ייפול אסימון" הבטיחות?
  • עם כל הסימפטיה, ההבנה וההערצה, האם האחריות לטיסה ולתוצאותיה נתונה אך רק בידיו של הקברניט המוביל?
  • האם לא הגיעה העת למנות קציני בטיחות טיסה, בעלי אחריות וסמכות פיקודית, שמראש לא יאשרו וימנעו סיכון בלתי מחושב, ימנעו קיומה של טיסה בעלת פוטנציאל לאסון וירסנו מעט את דינמיקת השאפתנות הנוצרת בקרב קבוצה של טייסים תחרותיים, ויקטינו את סכנת איבוד כושר השיפוט שלהם?
אכן שאלות מטרידות. מה קורה ואיך קורה בחיל האוויר שאין בו עדיין גורם אחראי ואמיץ דיו כדי להתייצב ולרסן קצת את ה"נערים"?... מוכשרים, אמיצים, נלהבים ואחראים ככל שיהיו, הם עדיין בני-אדם מוגבלים.

תאריך:  28/07/2010   |   עודכן:  29/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסון היסעור: סיכון בלתי מחושב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קשקשן וחכם בדיעבד. ל"ת
כה אמר  |  29/07/10 11:35
2
יש צבאות בטוחים שלעולם ייכנעו
ירון זכאי  |  29/07/10 14:42
3
רד מהנושא!אין לך מושג קלוש בזה ל"ת
dodel  |  29/07/10 16:10
 
- לצערי זה טעון של טייחים. ל"ת
ג. גזית  |  30/07/10 10:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
מסע השיסוי של התקשורת נגד ביהמ"ש העליון הוא אולי מוגזם, אבל יש לו בסיס בציבור שאמונו בשלטון החוק ובמערכת המשפטית נפגע קשות    נורת אזהרה מדאיגה
בצלאל לביא
ראוי לבחון מה קורה בעולם, שהרי אנו עומדים להצטרף למועדון מכובד ולא גדול במיוחד של מדינות מפיקות נפט או גז מזה למעלה ממאה
דוד שחם
איזה גאון מכירות הנתניהו הזה    הנה הוא מצליח למכור לגויים סחורה שכבר נמכרה מזמן    שיחות ישירות? והרי שיחות ישירות נמשכות כבר יותר משלושים שנה
צילה בלוך
הקייטנות, שהצליחו לעזור לנו לשמור את הילדים במסגרת כלשהי, מסתיימות    להלן הנוסחה המושלמת להצבת גבולות ולשמירה על סדר היום של הילדים
דרור אידר
הנסיך ברנע מבקש לבוא חשבון עם מרגלית ועל הדרך לפגוע גם ביריביו לתקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il