X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנה הם שוב הם יורים הם פוגעים, הם מנסים אותנו, כמי שחשים ויודעים כי "שקט הוא רפש", כמאמר בית"ר אבל מי שמשחק באש זה אנחנו, שלא מגיבים תגובה חריפה, כתגובתו של אדם שמישהו יורק לו בפנים – בז לו ומשפילו
▪  ▪  ▪
טיל גראד שנחת באשקלון [צילום: AP]

הנה הם שוב הם יורים. הם פוגעים. הם מנסים אותנו, כמי שחשים ויודעים כי " שקט הוא רפש", במאמר בית"ר. אבל מי שמשחק באש זה אנחנו, שלא מגיבים תגובה חריפה, כתגובתו של אדם שמישהו יורק לו בפנים – בז לו ומשפילו. מטריד אותו. מאיים עליו ואף ממש – טיפ-טית רוק – את איומו.
יום שישי. מבזקון אינטרנטי משעת בוקר מאוחרת: "בוקר לא שקט: לאחר שפגעה רקטת גראד באזור מגורים באשקלון, התפוצצו שני פצמ"רים במועצה אשכול". בסוף זה ייגמר – כולם יודעים איך. ברקטה הבאה, או בזו שתיירה אחריה, מישהו ייפצע, אולי אף ייהרג.
ייהרג ובל יעבור? לפי שעה תגובת ישראל מתונה, מאופקת, מידתית (אלא מה), טפטופית. תגובה צפויה, מותנית, כזו ששומרת – על מה בעצם? – לא לשבור את הכלים; לא להפר את "ההבנות"; להיוותר אימפוטנטית.
גם לאחר "עופרת יצוקה", אשר הייתה אמורה לשקם, כביכול, את כוח ההרתעה - ישראל עדיין אינה רואה בחומרה יתרה את העובדה שאויביה יורים טילים על שטחה, פוגעים במרכזה של עיר ואם בישראל, משיבים את הפחד והחרדה ללבם של מאות אלפי אנשים בערים וביישובים ב'עוטף עזה', עילה לתגובה חריפה, מרתיעה.
הנה תמונת כן השיגור המאולתר ועליו הצינור הרקטי המצחיק, העלוב, הפרימיטיבי. לא טיל כזה נורה היום אלא דגם אחר, גדול ומשופר, משודרג, מאיים יותר, פוגעני יותר. טיל קטלני. סופני. טיל הורג. בפעם הבאה – שלא נדע – הטיל לא יחטיא "במטרים ספורים". פגיעתו תהיה קטלנית.
זו אינה סברה. זו אינה השערה. זו אינה תחזית. זו אינה נבואה. זו עובדה. מה שהיה הוא שיהיה. אלא אם ישראל תחליט לשבור את הכלים, לשנות את חוקי המשחק ולכפות על החמאס כללים חדשים, קשיחים, בלתי מתפשרים, אשר יהפכו את המשך הירי לבלתי כדאי; כללים חדשים לפיהם אם יירה טיל גראד נוסף אל תוך יישוב מאוכלס – דמם של היורים תהיה בראשם. הירי ימיט עליהם אסון. לא פחות.
מצפצפים עלינו. יורקים עלינו. בזים לנו. משפילים אותנו. יודעים, כי ישראל לא תגיב תגובה שתחרוג מהדפוס השגור שלה, כי ישראל שפויה ולא משתגעת.
בעוד תושבי ישראל מסיימים קניות וסידורים אחרונים לקראת שבת, מאחלים זה לזה 'שבת שלום ומנוחה', שוב נידפים באוויר אדיה של הסלמה בחזית הדרום ותהייה, מה יילד יום, מה ומתי ישוגר בלילה, ויהפוך שבת מלכה לבנה לשבת שחורה.
שוב קיבלנו תזכורת. שוב חטפנו סנוקרת. ושוב אנחנו רואים בנתז הרוק הזה טיפת גשם ( עד מתי – עד ההרוג הבא?), משקרים את עצמנו, ממשיכים בשגרת יומנו, נכנסים לעוד שבת של נמנום נעים ורך, מקווים שלא יאונה לנו כל רע ושדבר לא ישבש את התוכניות לסוף שבוע רגוע. אשרי המאמינים.

תאריך:  30/07/2010   |   עודכן:  30/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
באותו נגב שיש בו מקום לחוות חקלאיות למשפחות יהודיות, יש מקום גם לכפר הבדואי אל-עראקיב ולארבע-מאות תושביו
ציפי לידר
מה אנו למדים ממְשַׁל העיוורים והפיל, מהדַּבֶּשֶׁת של הגמל וממתן תורה?    לתת את הנשמה והלב    צעד קטן לאדם - צעד גדול לרוּח    טעם הברכות    לא רָעָב ללחם    כוננות ספיגה לקראת הכניסה לארץ
שולמית קיסרי
הצוענים, עם עתיק של נוודים חסרי-ארץ ואדמה, מסמלים את גורלם הבלתי משתנה של עמים אומללים ומנודים    שוב, בפעם המי יודע כמה, הם מגורשים ממקום למקום
אורנה רב-הון
"ה' יילחם לכם ואתם תחרישון"
נסים ישעיהו
מערכת אכיפת החוק שלנו יעילה בדיכוי אנשים ישרי-דרך, כאלה שאינם פועלים באלימות. ולכן נשתגרה בפי העם האמירה 'הכי משתלם זה להיות עבריין'    כדאי שנפקח את העיניים לראות נכוחה באיזה עולם, ובעיקר באיזו מדינה, אנחנו חיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il