X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי שהעולים החדשים הרוצים להתגייס נחתו בנתב"ג, העולים היותר ותיקים (שהתגייסו מזמן) ביצעו לחימה מול האויב
▪  ▪  ▪
עלייה מבטיחה [צילום ארכיון: פלאש 90]

יום שלישי, 07:45, נתב"ג. 85 עולים חדשים צעירים מגיעים לארץ, במטרה מוצהרת להתגייס לצה"ל. ולא סתם, אלא דווקא ליחידות היותר מובחרות. מי שחיפש עוד הוכחה כי עוד לא אבדה תקוותו של העם הנבחר - קיבל הוכחה.
ארבע שעות אחר-כך - גבול הצפון (הצעירים הנ"ל מן הסתם עוד לא הספיקו להגיע צפונה). מתברר שיש עדיין משימות ביטחוניות גם כאן. העולים החדשים, אחרי שיהפכו לחיילים חדשים, כנראה יגלו על בשרם שזה לא ממש מזרח תיכון חדש. אבל, כמו שהזכיר להם נשיא המדינה שקיבל אותם אישית, כאן זו הארץ המובטחת. גם אם בשביל לממש את ההבטחה נאלצנו לעבור בעיות ביטחוניות. ויש לנו הבטחה אלוקית בפרשת השבוע (פרשת ראה): "והניח לכם מכל אויביכם מסביב וישבתם בטח".
85 העולים הללו, לא היו לבד על המטוס. יחד איתם היו עוד כמה מאות הורים וילדים. משפחות ש'עשו עלייה' מאמריקה הצפונית, במסגרת הארגון "נפש בנפש". מתוך היכרות אישית עם משפחה אחת כזאת, שעלתה במסגרת זאת לפני מספר שנים, אני יכול להיות בטוח שמדובר במשהו מבטיח עבור מדינתנו. מדובר באנשים שעזבו את ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, לא בגלל שהיה חסר להם משהו בחיים. בעצם כן היה חסר להם - מגורים בארץ המובטחת. ציונות נטו, במובן הרחב של המושג.
תוך כדי שהם מתחילים להריח את הארץ (כולל החום והזיעה), אי-שם על הגבול נהרג מאש האויב מלח הארץ, סא"ל דב הררי הי"ד ויחד איתו נלחמו עוד אי מי מגיבורי הארץ הזאת.
שני האירועים הללו אומנם לא תוזמנו על ידינו וגם סביר להניח שלא על-ידי אויבינו. אבל הצמידות שלהם מעוררת להסתכלות על מה שקורה כאן בארצנו המובטחת. מצב המלחמה (בכל פעם בעוצמה אחרת), זה משהו שנמשך לאורך כל ימי חייה של המדינה הזאת. השכנים הרעים שלנו, לא בדיוק השלימו עם עובדת היותנו כאן. אבל לצערם ולשמחתנו, לא הולך להם.
המדינה הזאת חיה, קיימת ובועטת (באויביה, כשצריך). לפעמים קשה לראות את זה מחמת אובך הקיטורים שמאפיל על כל הטוב שנבנה פה, ובנוסף לכך מדי פעם יש לנו תזכורות, שאנחנו נאלצים עדיין לאחוז בנשק. ואז מתזמן לנו אלוקים-מטוס שמביא בכנפיו עלייה מלאה אהבה למדינת ישראל. כך, כל ההבטחות נראות פתאום כל-כך מבטיחות. ראו הובטחתם!

הכותב בעל טור קבוע ב"מידע 8", שבועון אצבע הגליל.
תאריך:  04/08/2010   |   עודכן:  05/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר גדי אשל
הנהג "מוכֵר" לנוסעים שהוא יודע גם לנהוג וגם "לעבוד" על חורשי הרעה ועל השודדים    ובכלל, המטרה המוסכמת על כולם היא: למשוך את הזמן עד שיוחלפו המתחזים
דניאל גיגי
כדאי שמנהיגי השמאל של היום יבינו כי מנהיגות אמיתית היא מנהיגות שמובילה את העם ולא אחת שמובלת על ידו
שולמית קיסרי
מה נענה לילדינו ולנכדינו על השאלות הממלאות את האוויר בחיי היום יום שלנו? ילד רוצה תשובות ולא נוכל ולא נרצה למרוח אותו בתשובות מהסוג שאנחנו מקבלים מממשלת ישראל ושריה המופלאים
איתן קלינסקי
כשהגעתי לכפר אל-עראקיב וראיתי את ים האדם, נשים וטף בשמש השורפת בחום של 40 מעלות, חשתי שאני מהלך בסדום ועמורה
אורן קאשי
המאמר הקודם עסק בעניין אובדן משמעות ותחושת החופש המוחלט - סקירת אתרי אינטרנט מוכרים תראה כי יש לכך גם סימוכין    לוואקום החינוכי יש מענה ברשת, שם מתחוללת מדורת שבט ססגונית, מופרעת, בעלת אמצעי הבעה מערערים ומקולקלים - כל זה במסגרת המרד הלא-מודע    וגם: טוקבקיסטית השנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il