X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד אגס (תיעודי!) תובע את "זכותו הלגיטימית ביותר" – מבחינתו ולכאורה – להיכלל בארגז התפוחים העלילתיים בתחרות פרס האקדמיה 2010
▪  ▪  ▪
[צילום: קלאודיו קאסיראג´י]
האגס (התיעודי!) הבודד בארגז התפוחים העלילתיים
שאול דישי
עדיפותם המוחלטת של המתבטאים האנונימיים על פני אלה השותקים ברמה ובקול רם * וגם: שני מכתבים של ד"ר ענר פרמינגר
לרשימה המלאה

תקנון האגסים התיעודיים והתפוחים העלילתיים
שאול דישי
חומר עזר למתעניינים אוהדים המתקדמים בחומר – ברמה של קורס למסיימים, ולאלה האחרים המתנגדים לקול הנושא – בלי להבין את עיקר הבעיה שעדיין לא נפתרה
לרשימה המלאה

הרעש והגעש אינם פוסקים. אני עדיין מאמין ש"אירועי השנה" סביב פרס האקדמיה לקולנוע שנסקרו בראש ובראשונה כאן בהרחבה מיוחדת ובעקבות כך בעוד מקומות בתקשורת – חשפו בעייתיות אמיתית והם יביאו בסופו של דבר לטלטלה משמעותית, מטהרת ומתבקשת.
הפעם ברצוני להביא לידיעת הקוראים והעוקבים הנאמנים שככל הנראה "שתיקת המועמדים" הולכת ונפרמת. שורת המתבטאים ה"אנונימיים" מתחילה להיחשף – לפחות כפי שזה בא לידי ביטוי (לעת-עתה!) במקרה ראשון אחד.
יוצריו של סרט אחד "אקסודוס – הסיפור האמיתי" (דוקו-דרמה באורך של 79 דקות) מתחילים להתבטא בחופשיות ולאיים במכתב רשמי להנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה בפנייה לערכאות משפטיות – באם לא יקבלו לאלתר את מבוקשם השוויוני והצודק על-פי דעתם ולפי תקנון התחרות.
להלן עותק המכתב שנשלח גם אליי (בשלב זה כמו בעוד מקרים: קול (כל) מילה נוספת – מיותרת).
  • לשאול דישי שלום רב,
    אם אתה מעוניין בכך אתה יכול לפרסם את המכתב שלי לאקדמיה בבלוג שלך כחלק ממסכת האגסים והתפוחים.
    המרצע יצא מן השק – אין יותר אנונימיות – זה כתגובה לענר פרמינגר שתגובתו ממש הכעיסה אותי.
    בברכה,
    אורי בורדה
    Subject: פרס אופיר - בקשה דחופה להבהרה מבלי לפגוע בזכויות
    לכבוד: הגב' אילנה שרון
    מנכ"ל האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה
    ג,נ,
    שמי אורי בורדה, במאי הסרט "אקסודוס – הסיפור האמיתי", אשר הוגש לתחרות אופיר לסרט דוקומנטארי, ע"י מפיק הסרט מר שמי שינפלד. שהינו חבר מן המניין באקדמיה לקולנוע.
    1. בהתאם לתקנון האקדמיה, שלמיטב ידיעתי היה בתוקף בתאריך 24.7.2010 הסרט אקסודוס היה אמור להגיע לשיפוט כל חברי האקדמיה – לפי סעיף 12.1.
    תהליך הבחירה:
    12.1 הזוכים בקטגוריות 3.1 - 3.14 יבחרו ע"י כל חברי האקדמיה.
    הסרט "אקסודוס הסיפור האמיתי" לא הגיע מעולם לחברי האקדמיה אלא נעצר ע"י צנזורים אנונימיים!!
    אנו הגשנו את הסרט בהתאם לסעיף 5.
    5. לפרס בקטגוריה 3.2 יוכל להתקבל כל סרט תיעודי (כולל דוקו-דרמה) שלא נעשה לצרכי פרסום ו/או קידום תדמית ו/או מכירות והעונה על התנאים הבאים:
    5.1 אורכו מעל 45 דקות והוא צולם במקור בפילם (16 מ"מ או 35 מ"מ) או בווידאו באיכות שידור. בתחרות יוכלו להציג מועמדותם סרטים אשר העתק סופי שלהם הוכן בין המועדים שנקבעו, אך לא תחול עליו חובת הקרנה פומבית.
    5.2 במידה והסרט המועמד בקטגוריה 3.2 צולם בסטנדרט שונה אך מוגש בסטנדרט כנדרש, רשאית הנהלת האקדמיה, לדון ולאשר בקשה חריגה אם תוגש ותנומק.
    בשום מקום בתקנון לא כתוב שלקטורים אנונימיים ימיינו את הסרטים הדוקומנטאריים אלא כל הסרטים שהוגשו לחרות יישפטו ע"י חברי האקדמיה בלבד!
    כשהגשנו את הסרט למועמדות ושילמנו דמי רישום, לא נאמר לנו על הפתעת הלקטורים האנונימיים, כמו-כן לא פורסם דבר בשום פרסום רשמי ולא רשמי בנוגע לעניין זה.
    לחיזוק דברי אלה אני מביא את מכתבך למר שאול דישי מתאריך 24.7.2010
    "היי שאול,
    רצ"ב תקנון פרס הקולנוע - ונספח לתקנון תהליך הבחירה וספירת הקולות. אין תקנון נוסף.
    הסרטים שברצונם להשתתף בתחרות ממלאים טופס המכיל פרטים על הסרט כגון: יוצרים, המועמדים בקטגוריות השונות, אורכו, פורמט, תאריך יציאה לאקרנים ושפת הסרט.
    אלה הם הפרמטרים על-פי התקנון. וכידוע לך, אין צפייה מוקדמת בסרטים הנרשמים, כי מהות האקדמיה היא שחברי האקדמיה הם השופטים את הסרטים ולא וועדות מטעמה.
    לילה טוב,
    ולהתראות מחר,
    אילנה"
    2. מעולם – לא בתקנון ולא בע"פ נאמר לנו שקיימת האופציה להגיש סרט דוקומנטארי למסלול סרט עלילתי, למרות ש"אקסודוס – הסיפור האמיתי" הינו סרט דוקומנטארי עלילתי באורך מלא שמתאים להקרנה גם בבתי קולנוע.
    אי לכך אני מבקש את הדברים הבאים:
    - תוך 14 יום להמציא לנו אישור בכתב, שלפחות 10 חברי הנהלה שינו את התקנון של תחרות פרסי אופיר לפני מועד סיום הגשת הסרטים לתחרות 2010, ו/או להמציא אישור בו יידעתם את מגישי הסרטים לתחרות לפני ההגשה, שהם ידעו שלא חברי האקדמיה ימיינו וישפטו את הסרט אותו הם הגישו.
    - הסבר משכנע מדוע סרט דוקו דרמטי – שידורי המהפכה, שלפי התקנון צריך להתמודד על פרס הסרט הדוקומנטארי מתמודד בקטגוריית הסרט העלילתי, ולשום מפיק ו/או יוצר שהגישו סרט דוקומנטארי לא נאמר שניתן להגיש סרט דוקומנטארי גם במסגרת סרט עלילתי.
    במידה ולא תוכלו להמציא אישורים כפי שמופיע בבקשותיי אלה – אבקש לעצור לאלתר את המשך התחרות על הסרט הדוקומנטארי ולפתוח את התחרות מחדש כאשר הפעם כל הסרטים יגיעו לחברי אקדמיה לפי התקנון! ולא יצונזרו בדרך.
    במידה ואין לכם הסבר שנשען בסעיפים חוקיים ובסעיפים שמופיעים בתקנון מדוע סרט דוקו דרמה, מתמודד כסרט עלילתי – לפסול לאלתר את הסרט שידורי המהפכה מלהשתתף בתחרות הסרט העלילתי וכן מהתמודדות בכל הסעיפים בתחרות הנובעים מכך.
    באם לא אקבל תשובה מניחה את הדעת שמהוגנת בתקנון האקדמיה לתחרות פרסי אופיר, אראה עצמי חייב לפנות לערכאות משפטיות על-מנת לעמוד על זכויותיי.
    בברכה,
    אורי בורדה / במאי
    עותק: מר שמי שינפלד – מפיק הסרט "אקסודוס - הסיפור האמיתי"
    מר שאול דישי – חבר האקדמיה לקולנוע

הכותב הוא צלם, תסריטאי, במאי ומפיק סרטים תיעודיים(!) ועלילתיים(!!).
תאריך:  12/08/2010   |   עודכן:  12/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע שלא ילבלבו בנפרד גם אגס וגם תפוח?!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מברך על כל יציאה מאלמוניות
ענר פרמינגר  |  13/08/10 09:45
2
הבהרה להשלמה
אורי בורדה  |  14/08/10 09:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר ברתור
לא צריך את ועדת טירקל - נמצאה האחראית האמיתית לאירועי המשט ה"הומניטרי" לעזה
יוסי ריבלין
ציפי לבני על פרשת המסמך המפוברק: "הבעיה היא של המיועַץ ולא של היועץ"    לבני, האם אתיקה מקצועית כבר פסה מן העולם?
שולמית קיסרי
שום דבר לא משתנה במצב התחבורה בישראל. הזלזול של השלטון באזרח בעינו עומד    רכבת תחתית - רק בחלומות - לא בישראל!
אורי ברעם
האם ראשי קדימה רוצים להבטיח לעצמם כיסא בממשלת ישראטין או שהם בכלל רוצים לרפד לעצמם את חשבונות הבנק למקרה שיצטרכו לחיות בגלות כממשלה הגולה של מדינת ישראל לשעבר
ענבל בר-און
כשמתבקשת טענת פסלות שופט, הוא מכונה בפסק הדין "בית המשפט"    הוא חוסה בחזקת האובייקטיביות    הפרוטוקול (שהכתיב לקלדנית) משקף את האמת (כפי שהיא הקלידה אותה)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il