X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צה"ל עשה ספין מוצלח מבחינתו כדי להסיט את האש מפרשת המסמך המפוברק לכיוון החיילת המסכנה שאינה מבינה על מה כל המהומה
▪  ▪  ▪

מי שלא מעודכן, המסמך שנקרא על שמו של אלוף גלנט, הוחזק על-ידי הרמטכ"ל חמישה שבועות עד שמסר אותו למשטרה יום לפני הפרסום בתקשורת, כפי שנמסר בחדשות. הוא נחקר במשטרה כשהמסמך נמצא בידיו ושתק בעוד הוא יודע שמתנהל דיון ציבורי ושהוגשה עתירה לבג"צ כדי לקבל את המסמך מערוץ 2. זה יותר ממתמיה איך הוא שתק כל-כך הרבה זמן. ודאי הוא או תומכיו ימצאו כבר תירוץ זה או אחר. פרשת עדן אברג'יל לעומת זאת, היא ה"סערה בכוס מים" על חיילת שפרסמה בפייסבוק תמונות שלה מלפני שנתיים כשהייתה אז בצבא, עם עצירים פלשתינים כפותים עם אזיקונים ועיניהם מכוסות בפלנלית. סמיכות הפרשיות והידיעות שמגיעות לתקשורת על ה"תחמנות של דובר צה"ל והסכסוכים של אלופי צה"ל" כדי להשיג את הרמטכ"לות, מחזקת אצלי את הדעה שזה לא היה מקרה. במלחמה כמו במלחמה אומרים, ומי יודע זאת טוב יותר אם לא הגנרלים שלנו?
מי היו הראשונים שהדליפו לתקשורת העולמית על ה"זוועה של החיילת הישראלית"? צה"ל כמובן! דובר צה"ל אמר לא פחות ולא יותר ש"מדובר בהתנהגות בוטה ומכוערת של החיילת, שכבר השתחררה". סליחה אדוני הדובר, מה מכוער ובוטה בזה שהיא הצטלמה עם העצירים? הרי אפשר למצוא בוטות בכל דבר שצה"ל עושה בשטחים, אז למה צילום של חיילת תמימה שרק רצתה להשוויץ בפני חבריה על שהיא נהנתה לשרת בצה"ל העלה את המיצים בקיבה הרגישה שלך? מה חשבת, שהתקשורת העולמית לא תקפוץ על המציאה שאתה, אלוף אבי בניהו, מסרת להם במו ידיך את התחמושת בחינם? אתה לא בוחל בשום דבר כדי להשיג את מטרותיך במחיר של הכפשת המדינה?
האם אתה רומז לפרשת החיילת האמריקנית באבו גרייב, כפי שה-CNN ו-Sky News הזדרזו לעשות את ההשוואה? התקשורת העולמית לא הסתפקה בכך. כל היום היא, Sky News וערוצים נוספים משדרים את הידיעה ה"מצמררת" על החיילת הישראלית באותה חבילת החדשות יחד עם כתבה על נפילת מטוס בקולומביה, בו נהרגה אישה אחת ונפצעו 120 נוסעים, חלקם קשה וכתבה על שיטפונות עזים בפקיסטן, בהם נהרגו 1,100 פקיסטנים ועשרות אלפים נשארו ללא קורת גג, נכון להיום. הכל בחבילה אחת, לפי המסורת המפוארת של הניאו-אנטישמיות האירופית.
אז צה"ל עשה ספין מוצלח מבחינתו כדי להסיט את האש לכיוון החיילת המסכנה שלא מבינה על מה המהומה. ושוב הם הצליחו לפגוע בהסברה הישראלית. אלוהים, אנחנו לא זקוקים לאויבים מבחוץ כדי לעשות דהמוניזציה ודהלגיטימציה של ישראל. יש לנו מספיק אויבים מבפנים. ואני לא רוצה להוסיף את התגובות של הטוקבקיסטים השמאלנים, שכולם, כאילו לפי פקודה, החלו להטיף לנו מוסר ש"הכיבוש משחית". הנה יש לכם הוכחה חיה! הצביעות חוגגת במדינה שלנו.
לטענת עדן אברג'יל, מצה"ל הודיעו לה כי היא תודח ממילואים ושדרגותיה יוסרו. דיברתי עם עו"ד ותיק שגיחך על ההודעה הזאת. צה"ל יכול להפסיק את השירות של חייל מילואים מתי שמתחשק לו והוא לא צריך להודיע זאת לאף אחד. אבל זה עושה רושם בתקשורת. שוב ספין של הצבא!
אני לא מאמין במקריות. אני גם זקן מספיק כדי לא להאמין לכל המניפולטורים למיניהם. וגם הזיכרון שלי די טוב. היו דברים מעולם! האם התזמון היה מקרה או שזה היה מכוון כדי להוריד מגבו של גבי אשכנזי את הפרשייה שכנראה גם הוא הסתבך בה. הזמן יעשה את שלו ונצטרך להתאזר בסבלנות.

אשכנזי יודע מתי לשתוק

אבל יש משהו שמטריד אותי. גבי אשכנזי כבר מזמן כבר לא רמטכ"ל, הוא כבר עם רגל בחוץ. הוא פוליטיקאי ודואג לתדמית ה"מוסרית" שלו. אנחנו מדברים על ה"חייל מספר אחת" כפי שמכנים אותו בתקשורת השמאלנית, ובשמאל כבר התחילו להמליך אותו כ"המנהיג הבא של השמאל". לא מאמינים לי? תקשיבו בתוכנית הבוקר של השעה 06:30 בערוץ 2, איך דן שילון, כתב הספורט לשעבר, עושה נפשות עבור הרמטכ"ל/מנהיג מפלגת העבודה בעתיד. הוא מהלל אותו יום-יום ואומר בגלוי ובנחרצות: "אני, בשביל אדם כזה, אצביע בבחירות הבאות". כתב הספורט לשעבר אימץ את המנטרה של ג. יפית, מפרסמת הטמפונים ואביזרים נוספים, שהפרסומאים לימדו אותה להגיד "גם אני משתמשת ב... נקודה", כדי לשכנע אותנו שגם לנו כדאי לקנות טמפונים של יצרן זה או אחר. כשכתב הספורט לשעבר נשאל על-ידי שותפתו במשדר "איך אתה יכול להצביע עבור מישהו שאתה אפילו לא יודע מה הוא חושב בסוגיות פוליטיות?", הוא הניף את ידו בביטול כאילו היא לא מבינה בזה שום דבר.
זה האיש שלפני כמה חודשים זרק מהצבא שני קצינים מוערכים כי הם "פגעו במוסר", אבל לא זרק את סגנו, אלוף בני גנץ, שעבר עבירה כשבנה מרפסת לביתו על שטח ציבורי. גנץ ניצל את הדרגה שלו וציפצף על התראות של פקחי העירייה ורק כשהסיפור דלף לעיתונות ופורסם בעיתון ישראל היום, הוא הרס את המרפסת בצ'יק-צ'ק. זה לא הפריע למוסריות של גבי אשכנזי. הוא יודע מתי לשתוק.
אני חושש מאדם שעסוק לשכנע את כל העולם שהוא וצה"ל הינם המוסריים ביותר בעולם. אף אחד לא מאמין לו, אבל הוא בשלו. אני מודאג מהאובססיביות היתר שלו. אני גם דואג שהעיקרון שקצין שיש לו תיק נקי עדיף על קצין כריזמטי שחיילים מוכנים ללכת אחריו באש ובמים, אבל - איך נגיד את זה - אין לו תיק נקי כל-כך... כמו משה דיין, רפול ואריאל שרון, למשל! אני חושב שכל יחידת ה-101 לא הייתה מצליחה לשרוד היום עם תפישת-עולם כזאת וצה"ל היה נראה אחרת. לא תשכנעו אותי שזה לא נכון.
חשוב שגבי אשכנזי יסיים את כהונתו מהר ככל האפשר וייקח איתו את כל הקצינים שדואגים יותר לתדמית שלהם מאשר לניצחון בקרב. בעוד יומיים נכדתי מתגייסת לצה"ל ובעוד ארבע שנים מתחילים הנכדים שלי להתגייס. אני אומר לכם בכנות, אני לא שקט. אם תהיה תקרית או פרובוקציה של חיזבאללה או חמאס, אני לא יודע איך הקצונה הבכירה תתפקד כשאחד לא מדבר עם השני. בני האמצעי נפצע במלחמת לבנון השנייה, וכשחזר מלבנון, שבוע ימים לא רצה לדבר עם אף אחד - כל-כך הוא כעס על הדרג הבכיר ששיגעו אותו עם פקודות סותרות ומבולבלות. הוא בדרגת סרן ושירת בחטיבת אלכסנדרוני שיזמה את ההפגנות לאחר המלחמה שהביאו בסופו של דבר לעריפת ראשים... אבל לא לשינוי בתפיסה!
אני מודה שאני לא רגיל לכתוב מאמרי רכילות - אבל אני מוכרח לציין שדי נהניתי! אנחנו נמצאים בקיץ לוהט, עונת ה"מלפפונים" המשעממים. אבל עד כאן. אני מתכוון להמשיך לכתוב את המאמרים הרציניים שלי, שהם הרבה יותר חשובים מרכילות על גנרל זה או אחר.

תאריך:  18/08/2010   |   עודכן:  18/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקשר בין פרשת עדן אברג'יל לבין פרשת מסמך גלנט
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
כ"כ נכון!!
שם  |  18/08/10 14:52
2
החיילת והפייסבוק
s45  |  18/08/10 16:33
 
- החיילת היא מרוקאית סטומה
סווטלנה בוזגלו   |  18/08/10 21:07
3
בוזגלו + אברג'ל = אותה תפוצה
א. פובליציסט  |  18/08/10 21:02
 
- מי שכותב תגובות כאלה
תפוצות  |  19/08/10 09:03
 
- עובדה... אברג'ל הזאת מרוקאית ל"ת
גילוי נאות   |  21/08/10 12:50
4
אני קורא לכל המזרחים תהיו
נבו  |  19/08/10 09:04
 
- תגובה אופינית למנוול מזרחי
נצר נירצחי שואה  |  21/08/10 12:55
5
ההתנצלות - עוות מחשבתי
ד''ר אברהם שלום  |  19/08/10 13:52
6
בוזגלו אתה צריך להתבייש
נבו  |  19/08/10 20:55
 
- כמה רגשי נחיתות יכול להחיל
בור שופכין מסריח  |  21/08/10 13:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הנחתומים שלנו היו שבויים ומקובעים בתפיסה, שהבלוקאדה על עזה היא עיסה ישראלית מוצלחת, שתסייע ליצירת מוקדי מרי נגד השלטון    צחנת העיסה שיצאה מתחת ידם מעידה על כישלונם
צבי גלברד
מערוץ 99 אני מצפה שמראיין ישאל את השאלות הנוקבות, שאלות שהציבור מעוניין לקבל עליהן תשובות ברורות    אבל נחמה דואק עשתה חיים קלים למייסדת ארגון Israeli Children ועקפה בקלילות את השאלות הקשות
יורם הר-לב
איגרת לאירופי הליברל
יואב יצחק
ראש הממשלה נמנע מלמלא את חובתו כלפי הציבור    במקום לקרוא אליו את אלופי צה"ל, את הרמטכ"ל ואת שר הביטחון, ולחייבם להסדיר את היחסים ביניהם - למען בטחון המדינה, הוא מעדיף לשמור מרחק    אם לא יתערב בתוך ימים ויפגין מנהיגות, יידע הציבור כיצד לנהוג בו
מנחם רהט
סוף-סוף קמו ארגונים חוץ-ממסדיים, 'אם תרצו' ו'המכון לאסטרטגיה ציונית', שחשפו את האמת: הפלורליזם באקדמיה מת, היושר האינטלקטואלי נקבר – וכולנו שמאל פוסט ציוני    הגיעה העת להציל את האקדמיה שנשדדה בידי השמאל הרדיקלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il