X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אמוץ אייל מנכ"ל סוכנות הידיעות תצפית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
סיסמאות הימין חסרות תוכן, אך לעומתן סיסמאות "אם תרצו" אינן נבובות אלא אמירות אמיתיות ומלאות תוכן, שניתן לאמתן בקלות
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת בן-גוריון. יש דברים (עובדתיים) בגו [צילום: אלבטרוס]
אם תרצו דמוקרטיה
אהרון רול
מרצים באוניברסיטאות מבצעים כידוע אונס אקדמי, מנטאלי ואינטלקטואלי בתלמידיהם * הגופים הנלחמים בהפרת ה"חופש האקדמי" צריכים למקד מאבקם בתכני הלימוד ולא בדעותיהם של המרצים * שוטפי-מוחות החוצה!
לרשימה המלאה

אם תרצו עימות
אהרון רול
אנשים נחותים משמשים במשרות הוראה באקדמיות מפאת שיטת "חבר מביא חבר" * התנהלותם מעידה על שטחיות, רדידות וצביעות * פתרון חלקי: מהפכת מידע באינטרנט
לרשימה המלאה

להציל את האקדמיה
מנחם רהט
סוף-סוף קמו ארגונים חוץ-ממסדיים, 'אם תרצו' ו'המכון לאסטרטגיה ציונית', שחשפו את האמת: הפלורליזם באקדמיה מת, היושר האינטלקטואלי נקבר – וכולנו שמאל פוסט ציוני * הגיעה העת להציל את האקדמיה שנשדדה בידי השמאל הרדיקלי
לרשימה המלאה

די לסתימת פיות ציוניים באוניברסיטת בן-גוריון
גיל אלוש
במכתב לנשיאה מביע בוגר האוניברסיטה אכזבה מההתייחסות למחקר "אם תרצו" ומוסיף כי אם העניין לא יטופל: "אעשה כל שביכולתי ובמסגרת החוק, כדי להניא תורמים מלהיות מעורבים בפרויקטים שקשורים באוניברסיטה שכל-כך אהבתי"
לרשימה המלאה

מאז שאני פעיל בתחום ההסברה בישראל, אני נחשף יותר ויותר לסיסמאות הנבובות וחסרות התוכן של הימין.
כן, דווקא הימין. אותם אלה שמפרסמים כל מיני דוחות כמו הדוח האחרון של "אם תרצו". הדוח עסק בהטיה הפוליטית שיש באוניברסיטות בארץ והתמקד באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. אותו בן-גוריון שהיה ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל.
רק שבדוח המחקרי של "אם תרצו" אין סיסמאות נבובות אלא אמירות אמיתיות ומלאות תוכן, שניתן לאמת אותן בקלות, כפי שעשו בארגון "אם תרצו". בגלל דבקותם במסקנות, יכלו ראשי "אם תרצו" להבהיר להנהלת אוניברסיטת בן-גוריון כי יפרסמו את מצבה המוטה של המחלקה לפוליטיקה וממשל בקרב תורמי האוניברסיטה, אם הנהלת האוניברסיטה לא תנקוט צעדים כדי לצמצם את ההטיה. באוניברסיטה מכנים את ההבהרה הזו "איום". אם אין לכם מה להסתיר, למה אתם רואים בזה איום?
בתוכנית "ערב חדש" בשבוע שעבר, עומת נציג "אם תרצו" ארז תדמור עם פרופסור יוסי יונה מהאוניברסיטה. תדמור סיפר על המחקר ועל פנייתם לרקטורית האוניברסיטה בדרישה לשנות את המצב. מה הייתה תגובתו של הפרופסור המכובד? האם הוא הפריך את ההאשמות?
לא. תגובתו של המלומד הייתה "אני בכלל כופר בסמכות ובלגיטימציה של גוף כזה לבוא ולפקח עלי". וגם: "הציבור והתקשורת לא צריכים בכלל לשעות לסוג כזה של דיבור כי עולה ממנו רוח מקרתיזם", "מי הוא? מה מקור סמכותו בכלל", זלזל המכובד. אך לעצם העניין - ההאשמה החמורה של ההטיה הפוליטית בחומר הלימודים - על כך הוא לא ענה. עכשיו אפשר להבין למה הם רואים בדוח איום - אין להם מה לענות.
התגובה הזו מזכירה את התגובה של הקרן לישראל חדשה לדוח הראשון של "אם תרצו" על תרומתה של הקרן לדוח גולדסטון. במקום להפריך את ההאשמות של אם תרצו - יצאה הקרן בסדרת הכפשות. מי שזורק את הזבל על הצד השני - סימן שהערמה של הזבל נמצאת אצלו...
מקרה נוסף מאותו יום ובאותו הקשר התפרסם בקבוצה בפייסבוק בשם "אם תרצו תנועה פשיסטית". תומר (השם המלא שמור במערכת או יותר נכון אצלי במחשב) כותב בפייסבוק: "האמת היא שכל האתוס היהודי נסמך על רעיון פרוטו-פשיסטי, רעיון העם הנבחר, ולכן לא פלא שצצות תנועות כאלה, והן לא הביטוי הפשיסטי היחיד".
אז בואו נתעלם לרגע מעצם תוכנה של האמירה. בתגובה לאמירה זאת ענה לו נתנאל: "האמת שאתה בור ועם הארץ ונטול השכלה בכלל כמו כל האנטי-שמים שרואים ברעיון הזה עניין אלטיסטי-גזעני. הרעיון היחיד מאחורי זה הוא שאלוקים "בחר" בישראל להוות דוגמה לכל העמים מבחינה מוסרית ואנושית ולכן הוא נתן לו ולא לעם אחר את התורה ובתוכה עשרת הדיברות (לא תרצח, לא תנאף, כבד את אביך ואת אימך, וכן "כי השוחד יעוור עיני חכמים" ועוד...) ועל ישראל מוטל הכובד להיות עם המסמן את הדרך מבחינה סוציאלית-חברתית. הלוואי וכל דת הייתה מכתיבה את רעיון ה"עם הנבחר" במובן שכזה, ככה הייתה יכולה להתפתח תחרות בריאה. זה שעם ישראל לא ממלא את היעוד שלו זה כבר משהו אחר".
אז נכון. נתנאל כינה את תומר "בור ועם הארץ", אבל האם תומר יתייחס לעצם התשובה? מה אתם חושבים?
אז לא. תשובתו של תומר הייתה כמובן: "אפשר לנסות וליפות את זה איך שרוצים, עצם ההבדלה היא כבר זרע הפשיזם. והשימוש בביטויים כמו "בור ועם הארץ" מצביע על היסטריה ומחסור בטיעונים ממשיים".
מחסור בטיעונים ממשיים? האם נתנאל לא התייחס לעצם האמירה על העם הנבחר?
תשפטו בעצמכם מי מדבר בסיסמאות.
נ"ב
תגובתי בפייסבוק באותו עמוד בנוסח: "אם לאוניברסיטה לא היה מה להסתיר אז האיום לא היה איום" נמחקה מהדף. סתימת-פיות כבר אמרנו?

הכותב הוא רכז יחידת הצילום "תצפית" ועוסק בהסברה ישראלית.
תאריך:  26/08/2010   |   עודכן:  28/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הימין וססמאותיו הנבובות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה לא בסיסמאות אלא במעשים
אלישמע  |  27/08/10 13:12
2
אם תרצו תנועה פשיסטית גזענית
א. פובליציסט  |  27/08/10 17:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי רז
ביום חמישי הבא, בטקס ההשקה בוושינגטון, יככבו ברק אובמה, מחמוד עבאס, בנימין נתניהו, חוסני מובארק, עבדאללה וטוני בלייר    כל אחד מהם משלב בדמותו פוליטיקאי - ומדינאי
קובי לירז
טיפין-טיפין חודרת למערכת החינוך התפיסה, לפיה החשיבות של הקניית ידע הולכת ופוחתת בעידן המודרני    הניתן להצליח בלי ידע?
יואב לוי
לשמואל הספרי ישנה כבר מפה מסודרת של חלוקת הארץ, והוא כבר קיבל הסכמה שבשתיקה ממחמוד עבאס – כן, זה אותו אבו מאזן, מכחיש השואה, שהיה אחראי על הכספים בארגון "ספטמבר השחור"
גיא חזן
רוב ה"משקיעים" כלל אינם מודעים לסביבת הסיכון הכרוכה בהשקעה בבורסה    ניהול סיכונים נכון אמור לתת מענה לאופיו של תיק ההשקעות ברמת הסיכונים אליהם כדאי או ראוי להיחשף
אולק נצר
לאוניברסיטה אין תכלית ואין ייחוד ערכי, אם היא הופכת למשהו אחר ממוסד הפועל בדרכי המדע ועל-פי ערכי המדע    ואילו הומניזם, יש בו משמעות ויש בו תועלת רק אם אמות המידה שלו הן מדעיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il