X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במפגש בין חברי תיאטרון 'אנסמבל הפלייבק הישראלי' לרופאי האלצהיימר העלה צוות האנסמבל את האתגרים הכרוכים בטיפול במחלה, זאת באמצעות שיתוף קהל הרופאים על ההיפתחות, הרגישות והחוויה ניתן ללמוד מתגובות הרופאים
▪  ▪  ▪
'אנסמבל הפלייבק הישראלי' [צילום: יח"צ]

מדי יום, מנסים המטפלים בחולי האלצהיימר להחזיר למטופליהם נתח מציאות. איך הם עושים זאת? מתי ניסינו להבין לעומק את חווית הטיפול בחולה שנמצא במירוץ מטורף וסבוך אחר ודאות נמחקת? אילו כלים מעשיים ורגשיים נדרשים לטיפול נכון במחלה, בחולה במשפחתו ובסביבתו?
במפגש בין חברי תיאטרון 'אנסמבל פלייבק הישראלי' לרופאים בכירים המטפלים במחלת האלצהיימר, שהתקיים ב 4.7.10 במלון קרלטון תל אביב, נתן צוות האנסמבל פתחון פה תיאטרלי לאתגרים, למורכבויות ולרגשות הכרוכים בטיפול במחלת האלצהיימר. את האירוע יזמה חברת נוברטיס שפיתחה את מדבקת האקסילון המסייעת לחולי האלצהיימר בשיפור הזיכרון.
"את המפגש לרופאים ערכנו למען העלאת המודעות לטיפול באלצהיימר בעזרת המדבקה. חשוב היה לנו לשקף את תחושותיהם של המטפלים במחלת האלצהיימר ולא לדבר רק על החולים, המחלה או התרופה.
שחקני תיאטרון 'אנסמבל הפלייבק הישראלי' המדהימים העבירו את חוויות המשתתפים בצורה מרגשת מתובלת ברגש רב ובמקרים מסוימים אף בהומור.
במהלך הצגה עלתה חווית הטיפול והתסכול, האינטראקציה בין הרופא והחולה ובני המשפחה. הקהל שותף והתובנות נשזרו בהצגה בצורה שהעבירה מסר חשוב לקהל. הנושאים נגעו ללב והשאירו את חותמם גם בתום ההצגה. נהניתי מאוד והתרגשתי באופן אישי".
כתבה אירית א. נהר, מנהלת מרכז מידע וקו-חם עמותת עמדא לחולי דמנציה אלצהיימר ומחלות דומות : "לנילי ולחברי קבוצת אנסמבל הפלייבק הישראלי, אני רוצה להודות מקרב לב לך ולאנשי צוותך על שני ערבים חוויתיים במיוחד להם זכיתי במחיצת קבוצת הפלייבק שלך. ערב אחד, לקהל הרחב, אליו הגעתי עם ילדי ובו חגגתי איתכם את יום הולדתי והערב השני במסגרת מקצועית, אליו הגעתי כנציגת עמותת עמדא ואורגן על-ידי חברת נוברטיס עבור רופאי פסיכוגריאטריה המטפלים באנשים עם דמנציה.
שני הערבים השאירו אותי נרגשת לראות איך הקהל נפתח, מתרכך ומתרצה לשידולים הרכים והמקצועיים שלך ושל השחקנים, ואיך העטיפות נושרות ומתגלים הסיפורים האישיים. התפעלתי מאוד לראות את הרופאים יוצאים משריוניהם המקצועיים ומביאים את הילד שבתוכם, גם הנוקשים שבהם.
בהערכה רבה ראיתי את היכולת של השחקנים לתרגם במהירות את הסיפורים לאימפרוביזציות, נבונות, קולעות לעיקר, רגישות למספר, מסייעות בהבנית נרטיב אישי אחר, מרפאות. כמה תבונה, כמה רגישות, איזו חדות ראיה.
אם היה לי בעבר תהיות לגבי סוג הקהלים איתם יכול תיאטרון הפלייבק להצליח - פתרתם לי את כולן. ברור לי היום שבעזרת המקצועיות שלך ושל צוותך, תוכלו לכל קהל. וגם אצל הקהל הפרטי שלי - ילדי (בני ה-14-24) זכיתם לתשואות רמות. אני בוודאי אחזור לבקר".
לכל אדם, לכל קבוצה יש סיפור המגלם בתוכו אמונות וערכים המכתיבים את התנהלותם לטוב ולרע. אנסמבל הפלייבק הישראלי, הממחיז לצופיו את סיפוריהם באופן ספונטני ומיידי, פותח פתח לשאלה: האם ניתן לספר את הסיפור אחרת, ואם כן - מה המשמעות?

נילי לוברני רולניק, מייסדת התיאטרון הייחודי הזה ומחברת הספר 'החיים בתוך סיפור - תיאטרון פלייבק ואמנות האימפרוביזציה', מאמינה שהשחקנים שלה יכולים לחולל בקרב כל אחד מאתנו שינוי בפרשנות, בהתבוננות, בגישה לחיים. מי שחווה אותם מציגים את סיפורו - מבין.
תאריך:  31/08/2010   |   עודכן:  31/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעם מקרוב, פעם מרחוק: מי מטפל במטפל האלצהיימר?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
אנשים רבים מדי "שורדים את החיים" במקום לחיות אותם    מטלות החיים האינסופיות שוחקות ונוגסות בתחושת החיוניות, הכיף ושמחת החיים הבסיסית של בני אדם
גורי גרוסמן
תושבי אריאל ועימם המתיישבים ביהודה ובשומרון, המושמצים ללא הרף בתקשורת, יכולים למצוא חצי נחמה בגל האהדה בו זכו בעקבות החרם המאוס
דוד אלהרר
חברת-חיים חייבת להגן על הפרטים שבה, קל וחומר כשפוגעים בכללה    היא מאשפזת את חוליה וכולאת את עברייניה ויוצרת בידול פיזי מהם
עו"ד משה גולדבלט
גם לעדת מתפללי התיאטרון יש מקום שבו לא תדרוך כף רגלם ושכל העולם יידע זאת    סירוב תיאטרון או אמן לספק שירותיהם בשטחי יו"ש מהווה הפרה של הוראות החוק והפליה אסורה
מתי דוד
מתי דוד מסביר מי הם ומה הם "ארגוני השלום" באירופה ובישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il