X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנחרצות שבה מביע אבו-מאזן את התביעה להצפתה הסיטונית של מדינת ישראל בערבים המכונים "פליטים" משותפת לו ולכל מנהיגי ערב, מחמאס ועד לחזית העממית, וכמובן לערבים שכבר השיגו את זכות הפלישה וכאמור, זכות השיבה אינה נוגעת לירושלים ולחברון, כי אם לחיפה לתל אביב, לרמת-גן ולנתניה ולכן היא נדחתה לסוף המו"מ
▪  ▪  ▪
סוגיית הפליטים [צילום: AP]
אומנם ירושלים היא נושא רגיש לגבי חלק משמעותי מן היהודים, אבל יש חלק לא קטן מתושבי השפלה, שמבחינתם ירושלים אינה אלא ספחת, כמאמר גיבור ישראל רא"ל משה דיין: "מי צריך את הוותיקן הזה". ירושלים השלמה אינה אלא המצאה דמיונית.

בשעה טובה ומוצלחת ישבו ראש ממשלת ישראל ויושב-ראש הרשות לשחרור פלשתין משני צידיה של שרת החוץ של ארצות הברית. כולם נראו מדושני עונג, מרופדי רצון טוב, מעוטפי דברי החלקות של התקשורת. שרת החוץ לא התמהמהה יתר על המידה - יש להכות בברזל בעודו חם, אין להתיר בזבוז של משבר מוצלח, כמאמר ראם עמנואל, ועל כן ניגשה ישר לעניין: גבולות, ביטחון, ירושלים, פליטים - בזה הסדר ולא אחר.
האם הסדר שבו נקטה הגברת הוא מקרי, או האם הושקעה בו מחשבה? לאור הכרת האמריקנים ומהלך ההיסטוריה של דיפלומטיה האמריקנית מול מדינת היהודים, נראה שהסדר שהוכתב לכאורה כלאחר יד, אך הוא למעשה מלאכת מחשבת של תכנון מדוקדק. אם הסדר מתוכנן היטב, יש להתייחס אליו בכובד ראש.
ראשית - גבולות. לכולם ברור מהם הגבולות העומדים לנגד עיניה של שרת החוץ האמריקנית, של מחלקת המדינה, של כל המתנכלים לישוב היהודי בארץ ישראל מאז ועדת פיל משנת 1937. לב הארץ, הרי יהודה והשומרון הם מחוץ לתחום, לפי הסדרי שביתת הנשק 1949 כפי שנכפו על ישראל. ומדוע נושא הגבולות מופיע ראשון? בהתאם לרמת ההתנגדות הצפויה בקרב הבוחר הישראלי במשאל העם הצפוי.
רק חצי מיליון יהודים מתגוררים מעבר לקווי שביתת הנשק, וחמשת המיליונים האחרים יצביעו ברובם הגדול בעד גירוש אחיהם מביתם כל עוד בתיהם שלהם מצויים בתחום הבטוח. מי שאינו מאמין לציניות המובעת כאן, יזכור את המלחמה שעשו יישובים מסוימים כדי להיכלל בתוך גדר ההפרדה של אריק שרון, ואת הצהלות שליוו את מגורשי גוש קטיף בתקשורת ובשטח, בעוד הם מוּעלים על האוטובוסים ובתיהם נהרסים או עולים בלהבות.
שנית - הביטחון. למרות שנושא הביטחון הועלה לראש סדר העדיפויות בפי ראש הממשלה, הרי שבמציאות התקשורתית הדרושה לשם מכירת ההסכם הצפוי לקהל הישראלי יש לביטחון פתרון מן המוכן: כוחות בינלאומיים. חלק מספיק גדול של תושבי ישראל הוא גלותי מספיק כדי להשליך את יהבו על כוחות זרים. אפילו נץ כדוגמת אביגדור ליברמן המליץ על הצבת כוחות נאט"ו כאמצעי ביטחוני, ומה נראה טוב יותר מחייל אמריקני חמוש היטב העומד על משמר מערת המכפלה? נושא הביטחון, בייחוד אם החמאס ישוחד היטב בממון רב, יכול להיפתר בקלות יחסית.
ירושלים היא השלישית ברשימה. אומנם ירושלים היא נושא רגיש לגבי חלק משמעותי מן היהודים, אבל יש חלק לא קטן מתושבי השפלה, שמבחינתם ירושלים אינה אלא ספחת, כמאמר גיבור ישראל רא"ל משה דיין: "מי צריך את הוותיקן הזה". ירושלים השלמה אינה אלא המצאה דמיונית. הכל יודעים כי החלוקה קיימת ושרירה, העירייה אינה שולטת במזרח העיר, כי הבנייה הערבית הבלתי חוקית (על-פי החוקים הנוהגים במערבה) יצאה לחלוטין מכלל שליטה, כי שוטרי רשות לשחרור פלשתין הם המשליטים שם סדר, כי הליכים משפטיים ננקטים רק נגד יהודים, כי הפגנות אנטישמיות הם לחם חוקם של תושבי העיר היהודים לא פחות מאשר בגרמניה או צרפת, וכי מעצמות זרות הן הקובעות את החלוקה דה-פקטו של העיר. יתר על כן, כל מנהיג היישוב הנבחרים הסכימו לחלוקת העיר, מבן-גוריון ועד להקפאת הבנייה של נתניהו. לכן גם ירושלים אינה משוכה בלתי עבירה במהלך משא-ומתן רציני תחת ידה הנחושה של מזכירת המדינה האמריקנית ושל הבוס בראכ חוסיין אובמה.
זכות הפלישה
הרביעית והאחרונה ברשימה היא שאלת הפליטים. הכוונה כמובן לפליטים הערבים, כיוון שהפליטים היהודים אינם נחשבים לפליטים גם אם גורשו מבתיהם בחוזק יד וללא פיצוי. זה סלע המחלוקת היחידי שאותו אי-אפשר להחליק בקלות, היות שזה אינו נוגע לירושלים או לבאר-שבע או לקדומים, או לחברון. שאלת הפליטים נוגעת כבר לשפלה, למקום מושבם של מרבית היהודים. וכאן המקום לבדוק מה דעתו של יו"ר הרשות לשחרור פלשתין בשאלת הפליטים.
הנה מספר ציטוטים נבחרים:
עבאס (אבו-מאזן) בפני כנס של הרשות לשחרור פלשתין: זכות השיבה היא זכות מקודשת לפליטים הפלשתינים. מפגש ההידברות הלאומית שלנו שולל כל ניסיון לבטל את זכות השיבה של הפליטים ואת הכוונה לפזר אותם בין ארצות העולם. מפגש ההידברות הלאומית מאשרר שזכות הפליטים לשיבה לארץ מוצאם היא קדושה, זכות כללית וזכות פרטית שאין שום כוח שבעולם שיכול לבטלה - לא את זכות האומה ולא את זכות הפליטים לשוב לארצם, לאדמותיהם ולבתיהם.
בתחילת 2007 אמר מחמוד עבאס בהפגנה פומבית: נושא הפליטים אינו ניתן למשא-ומתן. אנו שוללים כל ניסיון ליישב את הפליטים בארצות אחרות.
בן-דרור ימיני כותב על כישלון השיחות בשנת 2008 בין הפלשתינים ובין ממשלת אולמרט: אבו-מאזן התעקש על שיבה סיטונית של פליטים. זו הייתה העילה שלו לשלילת ההצעה של אולמרט, ולא, כפי שטען, שקיעתו של אולמרט כראש ממשלה. אבו-מאזן הודה בכך בפירוש.
הנחרצות שבה מביע אבו-מאזן את התביעה להצפתה הסיטונית של מדינת ישראל בערבים המתכנים פליטים, משותפת לו ולכל מנהיגי ערב, מחמאס ועד לחזית העממית, וכמובן לערבים שכבר השיגו את זכות הפלישה. וכאמור, זכות השיבה אינה נוגעת לירושלים, לבאר-שבע, לקדומים ולחברון, כי אם לחיפה לתל אביב, לרמת-אביב, לרמת-גן, לגבעתיים, לגלילות ולנתניה. תביעת הפלישה נוגעת ישירות לעיקר הכובד של העם היהודי היושב בשפלה, ולכן היא נדחתה לסוף המו"מ.
וכך נראית תוכנית הפרוסות מבית סעוד שאומצה על-ידי הליגה הערבית ועל-ידי הרשות לשחרור פלשתין: קודם גבולות שאינם ניתנים להגנה, אחר כך כוחות בינלאומיים שיסוככו על בניית כוחות הטרור הערביים במימון ארה"ב (כח דייטון וה"משטרה" הפלשתינית), אחר כך שליטה בירושלים והשבתה למעמדה שלפני 1967 - דהיינו פרובינציה שכוחת אל בקצה הכביש המתפתל דרך רמלה.
לבסוף, עם סיומה של מלחמת התשה בחסות הכוחות הבינלאומיים, תבוא שוב הדרישה להציף את המדינה המגומדת במיליוני ערבים המתוחזקים כפליטים במימון הקהילייה הבינלאומית.
מכיוון שהתנאי האחרון הוא זה שאפילו שוחרי השלום המושבעים של רמת-אביב יצביעו נגדו במשאל-עם, על ממשלת נתניהו להציבו במקום הראשון. עליה לדרוש את פתרון בעיית הפליטים הערבים בדיוק כפי שנפתרה בעיית הפליטים היהודים. יהודים - ליהודה, ערבים - לערב. כל מדינות אירופה, ארה"ב, אוסטרליה וקנדה מבינות היטב את הסכנה הקיימת בהצפת המדינה הדמוקרטית באוכלוסין דורשי רעתה. הנה צרפת מגרשת את הצוענים. הנה דנמרק מציבה תנאים מגבילים להגירה; הנה בריטניה בודקת מתחת לכל משאית החוצה את תעלת לה-מאנש. התנאי של זכות הפלישה הוא תנאי שרק אנטישמים מוצהרים יתמכו בו, וגם זאת מתוך זהירות מופלגת, שמא ימצאו עצמם זרים בארצם באותו אופן. בכל דיון על חוזה שלום עם הערבים, יש להציב את הסוגיה האחרונה - סוגיית הפליטים - ראשונה.
מחמוד עבאס אינו יכול בשום פנים ואופן לוותר על זכות הפלישה. זוהי זכות המוקנית למוסלמי מעצם היותו מוסלמי, וחילול הקודש מתמצה בכך שיהודי יאמר לערבי להיכן הוא יכול להגיע והיכן הוא יכול או אינו יכול להתיישב. ויתור על תביעת הפלישה יעלה לו פשוט בחייו, ולכן הוא בלתי אפשרי, כפי שחזר ואמר עשרות ומאות פעמים. עם התמוטטות השיחות על סוגיית תביעת הפלישה, תתמוטט כל התוכנית הסעודית ובא לציון גואל.

לאתר מגזין מראה
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial".
תאריך:  09/09/2010   |   עודכן:  11/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פליטים תחילה
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
אבו מאזן יזם את טבח הספורטאים
חלמאי  |  9/09/10 19:45
2
תגובה
צנחן  |  9/09/10 21:55
 
- ידידי היקר מעם ישראל
נבו  |  10/09/10 01:42
3
200000 מימשו את זכות השיבה
אליהו חיים  |  9/09/10 23:01
4
מנהיגי הליכוד ממיטים אסונות על ל"ת
דניאל סבלדי  |  9/09/10 23:22
5
צריך להשיב את הפליטים בקיבוצים
נבו  |  10/09/10 01:35
6
ושבו בנים לגבולם
יוסי פלס  |  10/09/10 14:27
 
- הפלשתינאים אינם ערבים ????
מוציקו  |  10/09/10 16:47
 
- תגובה למוציקו
יוסי פלס   |  10/09/10 20:41
 
- צודק יוסי פלס הנאור ,יש להשיב
נבו  |  10/09/10 18:51
 
- צודק לגמרי, יוסי פלס
עכבר  |  11/09/10 11:13
7
דברים בסלע
הסייר  |  10/09/10 16:05
8
כתבה מדוייקת ונכונה. לבטל את  ל"ת
זכותת הפלישה  |  10/09/10 23:33
9
עמידה על זכות השיבה זה התרוץ
פרופסור  |  11/09/10 08:58
10
נתקענו עם האפס ביבימרידור השפן ל"ת
סרבנות ערב תצילנו  |  11/09/10 12:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גורן
על ראש הממשלה להקים את חיל הדיבור, על-פי הדוגמה של חיל השלום של הנשיא ג'ון קנדי    בחייל הזה ישרתו אלפי עולים צעירים אידיאליסטים ורהוטים מארה"ב, קנדה, בריטניה, דרום אפריקה, אוסטרליה, ומשאר ארצות דוברות אנגלית
אהרון שחר
החרמת אריאל - בסופו של דבר משמעותה המעשית היא תמיכה בטרור    מנין בדיוק הקביעה שכיבוש 67' הוא כיבוש, וכיבוש 48' הוא לא כיבוש?
יואב לוי
אנחנו יודעים היום שזהו רק עניין של זמן עד שיהיה פה מחסור חמור במים ובמזון, ורצוי שנחשוב כבר היום איך אנחנו מתנהלים מבחינת כמות אוכלוסיה שחיה בשטח נתון, שלא תגווע מרעב או מצמא
עו"ד דוד קולקר
אז יש מי שמנפנף כשוטה עיוור אחרי כל פסק דין, ובמיוחד אם הוא לטובתו, ויש אולי גם כאלה כמוני, שבוכים, כן, בוכים על עולם של משפט ההולך ונעלם
מרדכי קידר
במאמר זה נסקור את ההתפתחויות העיקריות של השנה המסתיימת בעולם הערבי והאיסלאמי, וננסה להתוות את הקווים האפשריים להתפתחויות השנה הקרובה במספר מעגלים: ערביי ישראל, הפלשתינים, מדינות ערב ואירן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il