X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יבוא יום שיהיו כאלה שיכו על חטא הפזיזות ושיקול הדעת המוטעה בנוגע למכירת קרקעות בית הספר החקלאי בפרדס חנה מכתב אישי אל ראש מועצת פרדס חנה-כרכור
▪  ▪  ▪
חיים געש, ראש מועצת פרדס חנה-כרכור [צילום: מועצה מקומית פרדס חנה-כרכור]
החינוך החקלאי בסכנה
רות כהן
בית הספר החקלאי בפרדס חנה בסכנת סגירה * כרישי הנדל"ן מאיימים להחריבו וכך גם אגודת האיכרים שבראשה עומד אחד מנחקרי פרשת הולילנד
לרשימה המלאה

החינוך ינצח את הנדל"ן
רות כהן
ההתפתחויות השליליות בפרשת מכירת הקרקעות של ביה"ס החקלאי בפרדס חנה למתווכי נדל"ן * אתם תכריעו: חינוך או נדל"ן?
לרשימה המלאה

   עופר וולפסון
אומ"ץ: לחקור פרשת מכירת הקרקעות בפרדס חנה

   עופר וולפסון
מנהל ביה"ס החקלאי פוטר; דורש הגנה מהמבקר

מר חיים געש הנכבד,
אני פונה אליך כתושבת ותיקה של פרדס חנה, כילידת המקום וכאשת ציבור, דווקא בימים אלה שבין כסה לעשור, כדי שתערוך חשבון-נפש אישי וציבורי לגבי התנהלותה של מועצת פרדס חנה בעימות המתנהל בימים אלה סביב עתידו של בית הספר החקלאי הממוקם בפאתי המושבה.
עם העובדות אי-אפשר להתווכח, ולמרבה הצער הן כואבות.
בית הספר התיכון החקלאי בפרדס חנה הוקם בשנת 1935 ביוזמתה של התאחדות האיכרים בישראל, בימים שבהם היה צורך להכשיר תלמידים המבקשים לשלב בצד הכשרה מעשית בענפי החקלאות גם לימודי תעודה עיוניים. הברון רוטשילד נתן את ברכתו האישית להקמת המוסד.
אחרי הקמת המדינה החלה תקופת השגשוג של המוסד שהפך להיות גורם מאיץ ביישום פיתוחה של החקלאות המודרנית בישראל, שהפכה להיות שם-דבר בעולם והדבר בא לידי ביטוי, בין השאר, בגידול המתמיד של הייצוא החקלאי.
כל תלמידי בית הספר התיכון חייבים לעמוד בחובות העבודה החקלאית ולהיבחן בבחינות בגרות כלליות. לא בכדי בית הספר נחשב בראשית הקמתו לבית ספר יוקרתי והביא גאווה רבה למושבה פרדס חנה.
חצר בית הספר החקלאי בפרדס חנה היא מן הגדולות בין בתי הספר בישראל. בשטח בית הספר פועלים לול עופות, רפת ומכון חליבה, משתלה לצמחי גן ונוי ואורוות סוסים. בית הספר אף מחזיק בפרדסי הדרים ובמטעי אבוקדו המאפשרים לתלמידים תוכניות לימוד ומחקר אף בתחומים אלה. העבודה בענפי החקלאות השונים מתבצעת על-ידי התלמידים, בהנחיית מדריכים מקצועיים, כחלק מתוכנית הכשרתם החקלאית לאורך השנים.
במקביל, הפך בית הספר החקלאי מרכז אזורי בתחומי החינוך והתרבות. ביוזמת ההתאחדות הוקם ארגון ועדי ההורים במושבות. הארגון ייצג את עמדת האיכרים בנושא החינוך במוסדות היישוביים, ותמך באיכרים במאבקים מקומיים בשאלות מינוי מורים וקביעת תקציבים ועוד.
במסגרת הפעילות בתחום התרבות הקימה ההתאחדות מועדונים, וארגנה הרצאות, ערבי שירה, טיולים והצגות ראינוע. תלמידי בית הספר שילמו שכר-לימוד מלא, אשר כלל גם תשלום עבור השהות בפנימייה. למרות העלות הנכבדה של הלימוד, ההרשמה ללימודים הייתה גבוהה במיוחד. לאורך השנים למדו במוסד אלפי תלמידים, כמה מהם דמויות בולטות במדינה.
הרחבתי את הדיבור על המוסד ועל חלקה של התאחדות האיכרים בשגשוגו כדי שניתן יהיה להשוות עם עמדתם הנוכחית של ראשי ההתאחדות הנוכחיים שהפכו להתנהל, למרבה הצער, כסוחרי נדל"ן בלהיטותם הבלתי נדלית לסגירתה של הפנימייה כצעד ראשון לקראת חיסולו של בית הספר והפיכתו לאתר בנייה.
במסגרת מרוץ נדל"ני מטורף זה פוטר מנהל הפנימייה כעונש על כך שהניף את דגל ההתנגדות מסיבות מוסריות ועקרוניות. אחר-כך פוטרו בזה אחר זה עובדים ותיקים ומסורים של המוסד: טלי, רותי, גלינה, אייל, משה, רחל, מירי ועוד, רובם ככולם פגועים קשות לא רק בגלל הריסת מטה לחמם אלא בעיקר בגלל היחס המעליב והמשפיל שבו נתקלו אחרי שהשקיעו במוסד את מיטב שנותיהם.
את חלקם פגשתי בימים אלה כאשר נכחתי כנציגת אומ"ץ בדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב בפני השופט מרדכי זפט סביב הסוגייה אם יש לעובדים מעמד בעימות. הם היו כבויים. תנועת אומ"ץ, המנהלת מאבק ציבורי עיקש בפרשת בית הספר החקלאי, לא תעמוד מנגד ותושיט להם את כל העזרה הדרושה.
לשווא ציפיתי באחרונה שמועצת פרדס חנה תתעשת, תנקוט עמדה חד-משמעית נגד סגירת הפנימייה והמוסד, ותעמוד בראש מאבק ציבורי ומשפטי.
במקום זאת, נהגה המועצה תחת הנהגתך בקול ענות חלושה מבלי שהטתה את אוזניה לרחשי הלב של רוב תושבי פרדס חנה והאזור על אובדן המונומנט החקלאי החינוכי. ואם לא די בכך, החליטה המעוצה באחרונה, נגד האינטרסים של רוב תושבי המושבה, לחבור אל התאחדות האיכרים ולסייע לה בדרכים שונות לקרב את הקץ.
איני יודעת מה הם שיקוליה של המועצה ומה מריץ אותה, אבל בדבר אחד אני משוכנעת: יבוא יום, והוא לא רחוק, שיהיו כאלה שיכו על חטא הפזיזות ושיקול הדעת המוטעה. אתה תהיה, ללא ספק, באחד המקומות הראשונים ברשימה.

הכותבת היא רכזת מחוז הצפון של תנועת אומ"ץ.
תאריך:  12/09/2010   |   עודכן:  12/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכסף לא עונה את הכל
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
בושה וחרפה
תלמיד לשעבר  |  12/09/10 13:09
 
- נעלמה הבושה
לתלמי חקלאי לשעבר  |  12/09/10 14:19
2
האם זה החינוך לו פיללנו?
יואב כ  |  12/09/10 14:08
3
חינוך וערכים הסמל של ביה"ס
איש הקש  |  12/09/10 14:24
4
כסף כסף תרדוף
שכן של בית הספר  |  12/09/10 14:41
5
המשטרה חוקרת
איפכא   |  12/09/10 15:55
6
ללשר החינוך סער ולגועש חיים
שושפרי   |  12/09/10 19:21
 
- אני מצפה שמבקר המדינה יחקור
שי....אברמוביץ   |  12/09/10 20:08
7
סליחה
דורותי  |  12/09/10 20:23
8
עצוב
מוטרד  |  13/09/10 00:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חדי חזן
למילה סליחה יש קסם ועוצמה. סליחה מסוגלת לחדש קשרים, להבריא את הלב, לשחרר ממתח ולשמור על הבריאות. אז למה כל כך קשה לנו להשתמש בה?
יריב מוהר
הוויכוח הער הנוכחי: האם האופי היהודי-דמוקרטי של מדינתנו נבדל מאופיין של מדינות דמוקרטיות אחרות, והופך אותה למדינה מדירה ומפלה מעצם הגדרתה?
דודו אלהרר
התנשאותו על הקוראים אותו עולה על גדותיה והוא כבר אינו מבחין בין ימינו לשמאלו כשהוא מפליג אל עולמו מחוץ לכל מציאות מוכרת
עמוס גבירץ
המדינה משתמשת בך, השוטר, כדי לגזול בכוח את אדמות הבדואים מידיהם!    האם שאלת את עצמך איך ייתכן שאוכלוסייה שלמה, כתשעים אלף בני-אדם, כולם מפרי חוק?!
שאול דישי
"לא הסרט אשם – אשמה הנהלת האקדמיה שאיפשרה לו..."    עוד תובנות בלתי-נמחות בנוגע לנוכחותו של האגס (התיעודי!) בארגז התפוחים העלילתיים – נוכחות שתגיע לידי סיומה ב-21 בספטמבר, בטקס חלוקת פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il