X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישראל צריכה לפתח את כל האזורים שייכללו במסגרת הפתרון שלה [צילום: פלאש 90]
הקפאת הבנייה בשטחים - כן או לא?
הדיון השטחי בהמשך ההקפאה בשטחים לא מוביל אותנו לשום מקום והוא המשך ישיר לאי-קבלת החלטות במנהיגות הישראלית, הנובעת מחוסר באסטרטגיה וחזון ישראלי

הקפאת הבנייה לעשרה חודשים היא צעד תלוש מהקשר, שהתקבל על-ידי מנהיגות לחוצה ונטולת חזון, שנכנעה ללחץ מדיני בינלאומי, מתוך ידיעה שבצד השני אין פרטנר שירים את הכפפה ויענה במחוות משלו למען התקדמות לעבר הסכם מדיני בין שני הצדדים.
אבל מה נכון לעשות? האם יש סיכוי לתהליך? האם יש טעם בהמשך ההקפאה? האם ההקפאה תורמת לתהליך?
על-מנת לענות על השאלות הללו, צריך קודם כל להבין את המציאות כהווייתה, לא להתחמק מן העובדות, לגבש אסטרטגיה, לבנות חזון, להחליט לאן רוצים להגיע ולקבל החלטות שיובילו אותנו לשם.
המציאות היא כזו שאין פרטנר בצד השני וצריך להבין את זה, אין מה לעשות, לא האמריקנים ישנו את זה ואף לא האירופים. אין אף מנהיג פלשתיני היום שמסוגל לחתום על איזשהו הסכם הכולל איזשהו ויתור על דברים בסיסיים שישראל לא יכולה לחיות איתם. צריך להבין – עם כל הכבוד לבנימין נתניהו שהצהיר על שתי מדינות לשני עמים, הפלשתינים לא מעוניינים בשתי מדינות לשני עמים. הפלשתינים רוצים שתי מדינות, זו (פלשתין – הגדה ורצועת עזה) שלנו וזו (ישראל – גבולות 67') גם כן (זכות השיבה). כשהפלשתינים אומרים כיבוש, הם מתכוונים ליפו ולעכו, ולא לחברון.
ישראל לא יכולה לחכות לפרטנר בצד השני, אך מצד שני ישראל לא יכולה לשלוט על עם אחר ולנהל את חייו.
בישראל צריך להיות דיון פנימי עמוק על מתווה הפתרון שישראל יכולה לחיות איתו, להחליט על המתווה כיעד בר-השגה, ולהתנהל בהתאם.
ישראל לא יכולה להתעלם מהמציאות ולהתנהל כאילו גבולות המדינה הנוכחיים הם גבולות הקבע שלה, ומצד שני ישראל לא יכולה לפנות שטחים בצעדים חד-צדדיים, ולקבוע לבד את גבולות הקבע שלה, כדי לא לחזור על הטעות החמורה שבפינוי גוש קטיף.
בחמש עשרה השנים האחרונות נוהלו אינסוף דיונים בחוגים שונים ובמסגרות שונות בין מומחים לכל דבר שרק אפשר, וכולם הגיעו למסקנה שאם היה אמון בין הצדדים והיו פרטנרים בשני הצדדים, מתווה ההסכם ששני הצדדים יכולים לחיות איתו ברור וידוע לכולם.
ישראל בהחלט יכולה להחליט מה הם גבולות הקבע שאיתם היא יכולה לחיות, למשל, על בסיס קווי 67', עם תוספת של גושי ההתיישבות שייכללו במסגרת הפתרון שישראל רואה כנכון לה, ולהתנהל בהתאם לכך. משמעות הדבר שבישראל לא צריך להקפיא שום דבר, ישראל צריכה לפתח את כל האזורים שייכללו במסגרת הפתרון שלה ולא לפתח את האזורים שנמצאים מחוץ לפתרון זה.
התנהלות זו של ישראל, ראשית תחזיר את האמונה בצדקת דרכנו לעצמנו, תוריד את הלחץ מאיתנו ותעביר אותו אל הפלשתינים והכי חשוב - היא הדבר הנכון לעשותו, להתנהל בהתאם ליעדים ולאסטרטגיה שהצבנו לעצמנו. ישראל יכולה להתנהל כך לאורך שנים עד שתחול גם התפכחות בצד השני שיבין את המציאות ויקבל אותה כהווייתה.
בהתנהלות כזו ישראל תתנהל קודם כל בהרמוניה עם עצמה ועם אומות העולם. יופסק הוויכוח האינסופי בתוך המדינה בין ימין לשמאל, שכל כולו סיסמאות ריקות מתוכן. תופסק ההשקעה בשטחים שלישראל אין עתיד שם. מדינת ישראל תחזור לעסוק בנושאים החשובים, ביניהם איכות החיים של אזרחיה. תחזור להשקיע בחינוך ובבריאות, אולי גם תקום כאן תחבורה ציבורית ראויה לשמה. נתחיל להתנהג כמו מדינה נורמלית. התנהלות כזו תוריד את הלחץ המיותר בתוך העם שגורם לשסעים בחברה ולא מוביל אותה לשום מקום.

הכותב הוא מנהל חברה בשוק ההון, בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים.
תאריך:  14/09/2010   |   עודכן:  14/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקפאת הבנייה בשטחים - כן או לא?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המציאות היא שרוב העם בעד שיבה
לגבולות 1967  |  14/09/10 10:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
האם אתה יודע מה השעה? מה היום? באיזה חודש? באיזו שנה? האם אתה יודע שיוה"כ יחול בעוד ימים אחדים? אם כן - האם אתה חושב, כמוני, שאנחנו מפקירים אותך לגורלך?
אורי ברעם
מה שדרוש כעת זה לא עוד סקר, טוקבקים, מאמרי דעה, כינוסים ומחאות של מתיישבים. יש להגות קמפיין אדיר שקורא לכל מי שמתכוון להגיע לי-ם בסוכות להתאסף במקום ובמועד שייקבע ולהביע נאמנותנו לארץ הקדושה ולעיר שלא שכחנו אלפיים שנה
יעקב אסתרליס
המהומה התורנית: המעבר לשעון החורף    זוהי הזדמנות פז להקפיץ עדר המגיב באופן אוטומטי על צבע או תג מסוים
אברהם בן-עזרא
מדינת ישראל חזקה דיה כדי להתגבר על הנזק המהותי והתדמיתי הנגרם לה בעקבות הפעילות האנטי ישראלית של קיצוני השמאל, זאת ואף אחרת - מדינת ישראל גם די ותרנית ביחס לפוגעים בה מבית - ואפילו מממנת את פעילותם זו על חשבון משלם המסים, דבר היוצר עידוד לפגיעה
רון גדניר
על הקשר בין ניהול פרויקטים בסביבה מרובת אילוצים לתיאטרון פלייבק שיכול לחולל בקרב כל אחד מאתנו שינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il