X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
09:00 בבוקר, כוס קפה משובח, שנה חדשה בפתח ואחת, אפרת בוידק עמירן, מתפלספת על החיים שהיו ועל החיים שיהיו...
▪  ▪  ▪
אחחח, איזה ריח טוב... [צילום: AP]

בעודי יושבת ובוהה במסך המחשב שלי, אני עוצרת רגע ושמה לב שלמעשה השניות מתקתקות ואין לעצור אותן. אכן מחשבות עמוקות לשעה 09:00 בבוקר, ביום שלישי אקראי בפתחו של הסתיו אך מלא בתחושת קיץ עדיין.
ראש השנה כבר מאחורינו, יום כיפור וסוכות עוד לפנינו וזה אולי הזמן הטוב ביותר בשנה להרהר ולהביט על השנה שחלפה, ולהבין כמה הייתה טובה ואף לנתח איך לשפר את השנה הבאה עלינו לטובה. אז למרות השעה המוקדמת, המחשבות כבר רצות להן בראש ואני מתחילה לנתח כאילו הייתי מנתחת לב פתוח בעל שם עולמי.
איך זה שרובנו מעבירים יום ועוד יום ועוד יום במעין זומביות של ניסיון נואש לסיים את היום, להעביר את השעות, לייחל שהשעון ירוץ קדימה בלי לעצור ואף לרגע, ולהפנים שהזמן יזוז בקצב שלו, בין אם נרצה או לא, ומה שלנו נשאר לעשות זה רק לנסות להתענג על הרגעים הקטנים שמעלים חיוך על פנינו, כי אף רגע שהיה לא יחזור לעולם ולמעשה כל שנייה שעוברת מקרבת אותנו לעתיד שהופך בן-רגע להווה.
הרי רובנו לא מתענגים על ההווה. רובנו לא עוצרים רגע ואומרים "בוא נהנה מהכאן ומהעכשיו", כי כולנו חדורי מטרה, כולנו רוצים שיום העבודה ייגמר, כולנו רוצים להתקדם לתפקיד הבא, הנדמה כיותר יוקרתי, בעל הסטטוס החברתי הגבוה יותר ובשאיפה גם בעל המשכורת הגבוהה יותר, על-מנת שנוכל לרכוש את האוטו הבא כי הרכב הנוכחי אינו מספיק טוב ולו רק כי כבר השגנו אותו.
שאלת מיליון הדולר היא כיצד עוצרים ולו לרגע ובאמת נהנים ועוצרים את המחשבות מלרוץ, מלתכנן, מלשאוף קדימה ולהתעלם מן ההווה. לו ידעתי את התשובה, חיי היו מזמן פשוטים יותר ואולי גם הייתי פוצחת בסדרת סדנאות שיעזרו לאנשים כמוני להשתחרר מהעתיד ובאמת לפרוח בהווה. לצערי, אין לי את התשובה, אבל עצם שאילת השאלה כבר הופכת אותה לאמיתית ומוחשית, וגורמת לי לתהות ולנסות כן לשנות את דרכיי לקראת שנה חדשה.
אז השנה 2011/2010 אאחל לעצמי ולכל עם ישראל ראשית כל שלווה פנימית ושקט נפשי כדי שכולנו נהיה רגועים. כדי שכולנו נחייך ולא בגלל שזכינו בלוטו או בגלל שקודמנו למשרה בכירה, אלא כי ישבנו עם אדם שאנחנו אוהבים וחלקנו כדור גלידה משובח. כי קראנו ספר שריגש אותנו עד דמעות. כי צחקנו צחוק חזק, מתגלגל כזה שבא מן הסרעפת מבדיחה טובה ששמענו. כי הכלב שלנו קישקש בזנב או ליקק אותנו והעלה חיוך ענק על פנינו. כי למרות כל הקשיים של החיים, יש לנו בריאות ויש לנו אהבה, והכל עוד לפנינו.
כל אלו הן סיבות אמיתיות לעצור לרגע ולחייך חיוך רחב, כזה שמתחיל מקצות האצבעות ועד לקצה הראש ומשאיר אותנו עם תחושה שגם אם עבר עלינו יום פחות טוב וגם אם הכל נראה אבוד לרגע, זה לא באמת המצב, ואם נהנה מהרגעים הללו, שהם הרגעים שיוצרים את החיים שלנו ולא התוכניות העתידיות האינסופיות, אז נראה שלמעשה החיים מדהימים ואולי השנה באמת זה יהיה אחרת.
אכן הרבה מאוד עומק ופילוסופיה לשעה כה מוקדמת בבוקר, אבל כנראה שהקפה המשובח שעל שולחני גרם לי לעצור רגע ובאמת לחשוב. אכן קפה משובח. אכן רגע משובח. עצרתי. הרחתי. חייכתי.

תאריך:  15/09/2010   |   עודכן:  15/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעצור ולהריח את הוורדים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נו, עוד אחת עם פני בוטוקס ....
רננה  |  15/09/10 23:13
2
אכן חשוב
לוגי  |  16/09/10 06:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי רז
פעילותו הציבורית של צחי הנגבי רצופה, עוד לפני עדות השקר שבה הורשע, מניין קלונות    האם יוכשר השרץ רב המעללים?
רוני אלוני סדובניק
שלושת המונחים "שתי מדינות לשני עמים", "פלשתיני" ו"כיבוש" דורשים מרה"מ בנימין נתניהו בירור מעמיק לפני חתימה על הסכם
גד גזית
מה באמת דוחף את השניים לקיים שיחות ישירות לקראת הסכם שספק אם ייחתם?    האם התשובה טמונה באימרה 'הכסף יענה את הכל'?
יצחק מאיר
יש לישראלי המצוי הרבה מאוד סיבות טובות לפקפק בשלום. כולם בעד שלום כאיזה מין כלל קוסמי, אידיאלי אם לא אידילי, וכל הבעיה לאלה מהם שיש להם בעיה היא בפרטים הקטנים, כגון גבולות, כגון התנחלויות, כגון זכות אבות, כגון הפלשתינים עצמם, פרטים
אברהם בן-עזרא
אמריקה שגתה בבחירת הנשיא ברק חוסיין אובמה, כי מדובר בנשיא שלילי, דבר שהוכח בהדרגה עם ההרפיה מאירן המתגרענת מתחת לאף, ועם ה"לחץ" הבלתי סביר שמפעיל חוסיין על מדינת ישראל, למען תנקוט בוויתורים לטובת כנופיות הטרור "המתונות" ולרעת עצמה, עד כדי הפעלת הקפאת הבנייה אם כי לא ממש בפועל, אך הכוונה ברורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il