X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתבטאויות כלפי ישי חריפות. ההסתה כלפיו מאורגנת. לא ברור אם תובעים רק את ראשו, או הרבה מעבר לכך
▪  ▪  ▪
ישי. מושכים בזקנו [צילום: ליאור מזרחי]
האמת הבסיסית היא שאלי ישי איננו שונה במאום מפוליטיקאים חרדים ודתיים שהשתתפו בממשלות ימין ושמאל בעבר. אולם ישי הוא חרדי, מזרחי, חובש כיפה, ימני ואף באחרונה הצטרפה מפלגתו להסתדרות הציונית. את זה השמאל לא מסוגל לסבול

אם יש משהו שמצליח לאחד בחודשים האחרונים את פליטי 'שינוי', שרידי מרצ, מבולבלי קדימה ומהפכני חד"ש ורק"ח, זהו אלי ישי. מאז שהחליט ישי לשים קץ לשעבוד אלפי עובדים זרים ומהגרי עבודה בידי הבורגנות הישראלית השבעה, הפך שר הפנים למוקד השטנה החדש. השיא נרשם באחרונה כאשר נערך המעבר לשעון חורף בעקבות חוק שחוקק בתמיכת מרצ ו'שינוי'. מסע השטנה כלפי ישי הרקיע שחקים: קבוצות באתר 'פייסבוק', קמפיין המוני עם עשרות אלפי חותמים, ניסיון למרד-זוטא בחברות היי-טק קטנות והמון השמצות באינטרנט. אליהו ישי מאחד מחדש את השמאל שנדמה כי התפורר. מספיק לשלוף התבטאות לא-מוצלחת אחת של הרב עובדיה יוסף, או לצלם את ישי למהדורת החדשות היומית, על-מנת שהשמאל ישתולל בסערה.
השמאל, כמובן, איננו טורח להתמודד עם טענותיו של ישי. לא עזרה לישי חשיפתה האחרונה של יחידת 'עוז' את הפועלים התאילנדים המתגוררים בתנאי עבדות מוחלטת. המהפכנים המקומיים אינם מעוניינים בזכויותיהם של כמה צהובי עור ומלוכסני עיניים בעלי שמות מוזרים אשר עמם מעולם לא ניהלו ולו שיחה קצרה אחת. הם הלא צריכים לנגב את ישבנם של הוריהם ואולי, בבוא העת, גם את ישבנם-שלהם. הבעיה שלהם איננה עם המעבידים האכזריים או עם פועלים העובדים 12 או 16 שעות ביממה. בתודעתם, סין נותרה סוציאליסטית על-אף שמדובר בבית העבדים הגדול בעולם. הבעיה שלהם היא ישי המסרב להתמסר לעולם הערכים השמאלני.
עמדותיו של ישי שנויות במחלוקת. התבטאויותיו חריפות ולא אחת מיותרות ומזיקות לצדקת עמדותיו. אולם במקרה החלפת שעון הקיץ לשעון החורף, ידו של ישי לא הייתה במעל. הוא לא קבע דבר ולא החליט דבר. אולם הסערה מסרבת לשכוך ואף התחזקה יותר משנודע כי ישי הנחה את אנשי משרדו למנוע ביצוע פעולות באתר משרד הפנים בשבת. ההתבטאויות כלפי ישי חריפות. ההסתה כלפיו מאורגנת. לא ברור אם תובעים רק את ראשו, או הרבה מעבר לכך.
ההסתה הזו נגד שר חובש כיפה לפני ואחרי יום הכיפורים אינה מקרית. לחלק גדול מהשמאל בישראל, היהדות היא מעמסה מעיקה. יום הכיפורים עבורם הוא בבחינת עבר מטריד המשבית שמחות. בתל אביב התארגנו מראש ליום הכיפורים על-מנת לחלל בצורה המקורית ביותר שאפשר את היום המעיק. ישי מסמל עבורם את הסכנה להמשך הסינתזה בין יהדות לבין ישראליות. לכן כדאי לקרוא את המסע המאורגן כנגדו קריאה היסטורית. מדובר בסערה אנטישמית מכוערת שמתעוררת כל אימת שהשמאל נמצא בתהליכי התעוררות מתקדמים.
האמת הבסיסית היא שאלי ישי איננו שונה במאום מפוליטיקאים חרדים ודתיים שהשתתפו בממשלות ימין ושמאל בעבר. אולם ישי הוא חרדי, מזרחי, חובש כיפה, ימני ואף באחרונה הצטרפה מפלגתו להסתדרות הציונית. את זה השמאל לא מסוגל לסבול. גם מבקש למנוע מהאליטה הישראלית לשעבד את העולם השלישי כרצונו, גם מביע עמדות ימניות, גם מתעקש על שמירת יום השבת כיום מנוחה וגם הוגה אותיות גרוניות כהלכה במבטא מזרחי. השד האנטישמי כבר לא יכול להישאר בפנים.
זמן לא רב לפני מותו, בשיא משפטי הרופאים האנטישמיים, ביקש יוסיף סטלין לפתור את הבעיה היהודית בברית המועצות באמצעות גירוש היהודים ואף, אולי, חיסולם. שקיעתה של שמש העמים הצילה את יהדות הגוש המזרחי. מורשתו של סטלין השפיעה במשך שנים על השמאל הישראלי. הפנים אל השמש העולה תמיד הוארו באור אנטישמי כדי לסמן אויבים ולנסות לחסלם. אפשר להתווכח על הפוליטיקה של ישי; אפשר לגנות התבטאויות כאלה ואחרות שלו. אולם מי שחפץ בשיח דמוקרטי וחופשי, חייב להבין כי בסערה האנטישמית המתחוללת נגד שר הפנים חובש הכיפה, דמוקרטים אמיתיים מתייצבים לצד מי שרוקדים על כיפתו ומושכים בזקנו על-מנת לממש שחרורם הסופי של עמלי המזרח מאימת היהודים.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  20/09/2010   |   עודכן:  20/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליהום האנטישמי על אליהו ישי
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אכן,אלו הם פני הדברים בדיוק.
פלא יועץ  |  20/09/10 19:03
 
- בצביעות של השמאל ניתן לצבוע
קילומטרים של בד  |  20/09/10 21:37
2
משפחת פש"ס היא הבעיה
אליהו חיים  |  20/09/10 20:06
 
- לפי הכתיבה שלך אתה הבבון הראשי ל"ת
ומקומך בגן החיות  |  21/09/10 08:55
3
כאדם שאינו חובש כיפה :
יואב כץ  |  20/09/10 21:09
 
- בלי כיפה ובלי מח
אליהו חיים  |  20/09/10 22:09
4
הרבה חילוניים יבחרו ש"ס כי:
צבי גלברד  |  21/09/10 00:10
5
חזק ואמץ בבחירות אצביע ש"ס ל"ת
מיכל חילונית  |  21/09/10 04:45
6
מאמר תמוה בלשון המאטה.ישי גזען
מטאטא  |  21/09/10 09:04
7
צודק 100% בעוד שהשמאל נכשל
שינשין  |  21/09/10 10:06
8
דמוחארטה
בן ציון  |  21/09/10 10:10
9
ההגיון נגד שעון הקיץ
כנסו חתמו עצומה  |  21/09/10 17:55
10
שמאל
רונן צוקרמן  |  21/09/10 22:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
שלוש פרשיות רצח שמשאירות טעם מר וספקות בהרשעה    האם בית משפט יכול לטעות? כן, כבר קרו מקרים בעבר    האם הפרקליטות יכולה להיסחף אחר גרסה או תיאוריה שגויה? כן, כבר היו דברים מעולם    האם יכול להיות שבית המשפט צודק ואנחנו לא? גם זה יכול לקרות    לזכור: בית משפט לא עושה צדק - בית משפט עושה משפט
יעל ויילר-ישראל
התערבותו של הממשל האמריקני במזרח התיכון מחייבת אותו לתת את הדעת על המבחן האמיתי למהלך מדיני נכון
תרצה הכטר
אילו דור מלחמת יום הכיפורים היה מעצב ומפנים השקפת עולם משלו ומציג לכולנו משנה סדורה אלטרנטיבית, היה ברור לאן חותרים הגאי ספינתנו ולאן הם מוליכים אותנו
נרי אבנרי
לפני הבחירות מרידור הימר על יושרתו ומכר לנו מנהיג פרי דמיונו: "אני מכיר את אהוד עשרות שנים... יש בו תכונות שיעשו אותו ראש ממשלה טוב... אני סומך על יושרו"    אולמרט: "אני מתכוון לתת למרידור תפקיד"    מרידור התברר כפתטי    ואצל אולמרט אין חדש: פעם שקרן, תמיד שקרן...
רוני אלוני סדובניק
פעילות-שלום מוטרדות מינית ואחת מהן נאנסה ע"י תושבים פלשתינים בכפרים בהם "אנשי שלום" באים להפגין נגד הכיבוש    מה עושים? משתיקים אותן, כי המלחמה ב"כיבוש" חשובה יותר; וגם מורים לפעילות האחרות להפגין בלבוש צנוע הכולל כיסוי ראש    ועוד: מדוע קולן של פעילות השמאל אל מול כיבושן המשפיל של חברותיהן נדם?
רשימות נוספות
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
גדי טאוב: המתנחלים מסכנים את קיומה של המדינה  /  דוד מרחב
שערוריית הבשר הפלשתיני  /  פזית רבינא
השמאל האנטישמי  /  מוטי קרפל
מקום לדאגה  /  אורי אליצור
סוחפת, אך לא נסחפת  /  אדוארד אטלר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il