X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תחילה היו משה דיין, אריאל שרון ואהוד ברק עטורי-תהילה בזכות הישגיהם, אך בסופו של דבר איבדו את עולמם בשל כישלונותיהם כך חולפת תהילת-עולם
▪  ▪  ▪
משה דיין [צילום: משה מילנר/לע"מ]

הם היו מושא להערצה ונוטפי-כריזמה מרקיעת-שחקים, עד שיום בהיר אחד חלפה תהילת עולמם והייתה כלא הייתה. משה דיין, אריאל שרון ואהוד ברק. טריומווירט של מצביאים דגולים, שהעם הלך שבי אחריהם, בלא להניד עפעף. ואז, ממרומי הפסגה, באה הנפילה.
דיין, שכשר ביטחון קצר יותר מכל אחד אחר את פירות הניצחון של מלחמת ששת הימים, איבד את עולמו, במחי-יד אחת, במלחמת יום הכיפורים. המצביא המנצח, עטור התהילה, הפך למצביא מובס. האיש, שסימל באישיותו את טיפוס ה"צבר", בן ההתיישבות העובדת, שאוחז בידו האחת ברובה ובשנייה במחרשה, הצטייר פתאום כלא-יוצלח בשל מחדל של מלחמה ארורה, שאותה לא הצליח לחזות מראש. כמידת ההערצה שרחש לו הציבור במלחמת ששת הימים - כך הייתה גם מידת השבר הציבורי ממנו בתקופה שלאחריה, כשהעם פנה לו עורף. שמן למדורה הוסיפו ניאופיו התכופים ושדידת עתיקותיה של המדינה.

בגבור השחיתות

שרון, לעומתו, קנה את עולמו בזכות נועזותו. בתחילת שנות ה-50 של המאה החולפת. יצא שמו לתהילה כמפקד הצנחנים, כשהוביל, עם יחידת 101 האגדית שהקים, את פעולות התגמול של ישראל. בראשית שנות השבעים עלה בידיו, כאלוף פיקוד הדרום, להכריע את הטרור הפלשתיני בעזה. אבל בעטיו של טבח סברה ושתילה הוא איבד את עולמו כשהודח ממשרת שר הביטחון לצמיתות. משפנה לפוליטיקה ויסד את קדימה, דבקה במפלגתו שחיתות חסרת-תקדים, כשלו עצמו יוחסה מעורבות בה.

פרשה מעיבה

ואחרון-אחרון לא חביב: אהוד ברק. החייל המעוטר ביותר, דמות-מופת של מפקד סיירת-מטכ"ל, שהצליח לחסל, במו ידיו, מנהיגי-טרור פלשתיני בלב ביירות ולחלץ במלחמת יום הכיפורים גדוד-צנחנים שנלכד בחווה הסינית. אותו ברק נפל שדוד באסון-צאלים ב', כשב-5 בנובמבר 1992, נהרגו חמישה חיילים ועוד שישה נפצעו באימון כושל בהנחייתו, לקראת מבצע שנועד לחסל את נשיא-עירק, סדאם חוסיין.
בתחקיר שנערך בדיעבד יוחס לו שנטש את הפצועים במתקן האימונים, מבלי להושיט להם עזרה. אף שמאוחר יותר נוקה מכל אשמה, העיבה הפרשה העגומה על כניסתו לחיים הפוליטיים. בקדנציה הראשונה שלו כמנהיג מפלגת העבודה, הוא זכה, אומנם, ברוב גורף ונבחר לראשות הממשלה, אבל בהמשך הזמן דירדר את מפלגתו מן הפח אל הפחת, נותר כזאב בודד ואיבד אפילו את אמון חבריו הקרובים למפלגה. מעבר ליחסיו העכורים והבלתי-קולגיאליים, הוא יצר לעצמו, גם מחוץ למפלגתו, תדמית שלילית בכל הקשור לאורח-חייו הראוותני, שלא עמד בקנה אחד עם עובדת היותו מנהיגה של מפלגת-פועלים.

תאריך:  10/10/2010   |   עודכן:  10/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאיגרא רמא לבירא עמיקתא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה מה שקורה לכל מי ששכח מה זה
קורןנאוה טבריה  |  11/10/10 05:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
השנים שחולפות לא מכהות את עוצמת הטראומה. כאב האובדן לא נחלש. הכעס והאכזבה לא יימחו. החשבון לא נסגר והעוול לא נמחל    משום שעד היום אנו חשים אשמים
דוח מרחב
הצטרפות סגל האוניברסיטה הפתוחה לארגון "כוח לעובדים" היא עוד אזהרה על הנעשה בשוליים הרדיקליים של החברה הישראלית
מיכאל הרשקוביץ
ממשלת ישראל החליטה לאמץ את הצעת דיין ולהפקיר פצועים במעוזים לאורך התעלה, לשלוח כוחות להתאבד בקרבות הזויים ואבודים מראש, ולעטר גנרלים באותות גבורה שהעניקו להם החיילים הפשוטים ודרגות הפיקוד הזוטרות על מגש נוטף דם של לוחמים, אשר בתעוזה ובעוצמות נפשיות בלתי נדלות החליטו שלא לוותר על חבריהם, למרות ההוראות והפקודות שנחתו עליהם לעשות זאת
יוני בן-מנחם
בעוד ארצות הברית פועלת להביא לחידוש המו"מ בין ישראל לסוריה, פועל נשיא סוריה להפעיל לחצים על ממשלת לבנון ועל סעודיה כדי שיפעלו לבטל את ועדת החקירה הבודקת את נסיבות ההתנקשות בראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי    הנשיא אסד מחזיק ביחד עם החיזבאללה את המפתח למניעת פרוץ מלחמת אזרחים חדשה בלבנון
מרטין שרמן
למרות שלהצהרותיו של אהוד א' בגנות אהוד ב' אין סגולה לתיקון מעוות כלשהו, הן מסבות נזק ציבורי ולאומי בלתי מבוטל    כי מה אמורים לחשוב אלה המשרתים במערך המבצעי של צה"ל ושל יתר זרועות הביטחון? מה אמור להרגיש מי שנקרא להשליך את נפשו מנגד, כאשר הדרגים הבכירים ביותר מצהירים כי אין לסמוך על מי ששולח אותם אל מול האש?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il