X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוצים לקדם זכויות אזרח וצדק חברתי במדינה? עלינו למצוא במהירות דרך שתשקם את המחנה השמאלי אולי חבירת העבודה, קדימה והליכוד?
▪  ▪  ▪
דרוש איחוד [צילום: יוסי ספיר, יוסי זליגר]

כאדם שהיה כל חייו איש של השמאל, אני מודאג מכך שמחנה השמאל נמצא במשבר פוליטי גדול, כשהאבסורד הוא שהחולשה של השמאל מגיעה בתקופה שבה, בנושאי הביטחון, המפה הפוליטית זזה שמאלה. מפלגת העבודה נמצאת על סף קריסה בשל התנהלות כושלת. מרצ נעלמה לחלוטין מהמפה הפוליטית בגלל שהיא קיצונית מדי. וקדימה הפכה למפלגה הגדולה ביותר, כאשר חסרות בה הבגרות והאידיאולוגיה, שנדרשות כדי להוביל את המחנה. בנוסף על כך, נוצרו בשמאל גם מספר תנועות קטנות וחסרות משמעות, כמו השמאל הלאומי, שתרומתן היחידה היא פיצול ובלבול גדול יותר במחנה השמאל, וסופן הוא שגם אם ייכנסו לכנסת, יתחברו לאחת מהמפלגות האחרות וייעלמו. שבר פוליטי זה צריך להדאיג כל אזרח, שרוצה לקדם זכויות אזרח וצדק חברתי במדינה, ועלינו למצוא מהר דרך שתשקם את המחנה.
אחת הסיבות לשבר הזה, היא שמחנה השמאל מפוצל ולא מאוחד תחת מפלגה אחת, שתוביל את האג'נדה החשובה שלו, ותהווה אלטרנטיבה אמיתית לאג'נדה הימנית. הסיבה לכך שהמחנה לא מאוחד, היא כי כיום נראה על פני השטח שלמחנה השמאל אין אג'נדה מאחדת ברורה, ולכן צריך לייצר ולחדש את האג'נדה הזאת - שחיברה בין תנועות השמאל בעבר ומחברת תנועות שמאל בעולם כולו בהווה - האג'נדה החברתית. תנועת שמאל בכל העולם היא בראש ובראשונה תנועה של ארגוני עובדים, שמאל של זכויות אזרח, ושמאל של צדק חברתי; שמאל זה צריך להיבנות גם בישראל. המפלגות השונות בישראל שכחו מזמן את האג'נדה החברתית הזאת, ולכן יש צימאון בקרב פעילי מפלגת העבודה, בקרב מפלגת קדימה ובכל מחנה השמאל, לחזון חברתי כולל, שיוכל לחבר בין הפעילים השונים.
הדבק היחידי שיכול לכן לחבר בין המפלגות השונות, הוא הדבק החברתי, שקיים כבר בכל אחת מהמפלגות, גם אם הן בוחרות להצניע את הנושא ולא הופכות אותו לנושא הדגל שלהן. קדימה, בשל גודלה, צריכה להיות זאת שתוביל את המחנה הזה, אבל כרגע המפלגה לא מצליחה לייצר את התוכן הדרוש כדי לעשות זאת, כי במפלגה לא נאמרים דברים ברורים שיכולים להוביל לחיבור הזה. מפלגת קדימה ופעילי קדימה צריכים לאמץ אמירות ברורות יותר בנושא החברתי, כאשר אמירות אלו צריכות להיות מלוות גם בעשייה אמיתית, שהמטרה שלה לחזק את מדינת הרווחה בישראל. בקדימה מבינים כולם את הצורך בשמירה על מדינת הרווחה, ולכן למרות שהמרחק בינה לבין תנועות השמאל האחרות נראה גדול, בסופו של דבר כולם במחנה שואפים אל אותן מטרות: צדק חברתי רב יותר; סגירת פערים חברתיים; שינוי סדרי עדיפויות בתקציב המדינה; שיפור מערכת החינוך ומאבק בעוני - אלו הן מטרות שמקובלות על כל המפלגות והתנועות בשמאל ובמרכז, כולל קדימה. אסור לכן לתת לעובדה שהאחד מדבר על "חברת מופת" והאחר מדבר על "כלכלה עם חמלה", לפצל את המחנה ולהרוס את הסיכוי להקמת ממשלת שמאל, שתדאג בראש ובראשונה לרווחת האזרחים.
קדימה בעבר בחרה נכון לא לשתף פעולה עם מפלגות אנטי דמוקרטיות וגזעניות, או עם מפלגות סחטניות, אבל היום צריכה המפלגה לעשות בחירה נוספת, לא פחות חשובה, עם מי היא כן מוכנה לשתף פעולה; משום שלבדה, לא תוכל קדימה להשיג הישגים מעבר לישיבה באופוזיציה. ציפי לבני יכולה לשמור על קדימה במרכז המפה הפוליטית, ועדיין לאגד אליה את רוב אנשי השמאל, אם רק תבחר לאמץ את האג'נדה החברתית, שהיא בהחלט אג'נדה חוצת מפלגות, שאליה יכולות להתאגד דמויות חשובות הן מהשמאל והן מהימין בישראל.
החיבור הזה היום יכול להתחיל גם כחיבור ברמה ההצהרתית בלבד, על תחילתו של שיתוף-פעולה ערכי בנושא קידום מדינת הרווחה וזכויות האזרח. במפלגת העבודה, בקדימה ואפילו בליכוד, יש המון פעילים וגם נציגים שיכולים לדחוף ולקדם את הכיוון הזה, אם רק יתגברו על האגו והמחנאות שהרגה את השמאל. הזמן אוזל, על כן חייבים להיות נחושים בבניית הקואליציה הזאת עכשיו, ואסור לנו לחכות לבחירות נוספות, בהן השמאל עלול להיעלם מהמפה הפוליטית.
גילוי נאות: הכותב עשה לאחרונה את המעבר לקדימה, במטרה לקדם את עמדותיו החברתיות.

תאריך:  20/10/2010   |   עודכן:  20/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלוש מפלגות ומחנה אחד?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
NOW WE TALK BUISNESS
איש עצוב  |  20/10/10 17:28
2
קדימה היא לא מפלגת שמאל
קדימה  |  20/10/10 19:27
3
ימין ושמאל
אבישי בן חיים  |  20/10/10 20:29
4
קדימה=אוסף של רודפי בצע ושררה
ישע  |  26/10/10 12:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אולק נצר
אנו תובעים מכם שתתנו הוראה גורפת ברורה לכוחות הביטחון, שתמנע את המצב שבו מעשי רשע ואלימות נעשים לעיני חיילינו
עו"ד משה גולדבלט
נימה אישית על שלושה נושאים שעל סדר היום הקשורים האחד בשני ובשלישי; דגניה א', רצח רבין והתהליך האמיתי של מות השמאל
דודו אלהרר
יום הזיכרון לרצח רבין, בעיני השמאל היהודי, הוא רק קרדום המושחז מדי שנה בדלק השנאה היוקדת והמבעבעת כלפי יהודים
ראובן לייב
במקום "לזכור ולא לשכוח" יש היום צעירים רבים הדוגלים בהיפוכו הגמור של הציווי: "לשכוח ולא לזכור"    הדור שלא ידע את יצחק
שאול דישי
הדגמה קלה והסבר ראשוני בנוגע לתלונותיהם של יוצרי קולנוע (תיעודיים! ועלילתיים!!) המתקשים לזכות בתמיכה כספית מן הקרנות הציבוריות שנועדו לשם כך    (המשך יבוא...)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il