X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגילויים השערורייתיים באתר "ויקיליקס" גרמו נזק רב לתדמיתה של ארצות הברית בקרב הפלשתינים ותושבי מדינות ערב המסמכים שנחשפו הדגישו את אדישותם של מנהיגי ערב כלפי הבעיה הפלשתינית ואת רצונם העז לשמור בכל מחיר על שלטונם נוכח הסכנה הגרעינית האירנית
▪  ▪  ▪
הסכנה הגרעינית האירנית [צילום: AP]

בעוד במרבית כלי התקשורת הערביים זכתה פרשת הפרסומים באתר "וויקיליקס" לסיקור מינימלי לא מהססים אמצעי התקשורת הפלשתינים לעסוק בהרחבה בפרשה.
ביטאון הרשות הפלשתינית "אל-איאם" בחר לצטט בכותרתו הראשית את אחד מסיפורי "וויקיליקס" "המחמיא" לרשות הפלשתינית. הידיעה עסקה בסירובן של מצרים והרשות הפלשתינית להיענות לבקשת ישראל לתמוך במבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. סאיב עריקאת ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני צוטט בה כמי שאומר כי מסמכי וויקיליקס מוכיחים את אמינותו של יו"ר הרשות הפלשתינית שהתנגד למלחמה שבה פתחה ישראל ברצועת עזה.
העיתון המזרח ירושלמי "אל-קודס" התייחס למסמכי "וויקיליקס" במאמר המערכת שלו וטען כי יש להפיק מהפרשה שני לקחים עיקריים:
הלקח הראשון: תפקידם ויכולותיהם של אמצעי התקשורת המודרניים להשפיע על דעת הקהל ולהעביר את העובדות לכל רחבי העולם והלקח השני הוא הכמות העצומה של השקרים והצביעות והאופן שבו שונה הדיפלומטיה הגלויה מהדיפלומטיה החשאית.
העיתון "אל-חיאת אל-ג'דידה" הידוע כשופרה של תנועת הפת"ח בשטחים ניצל את הגילויים של "וויקיליקס" כדי לתקוף את ארצות הברית ולשבח את מנהיגותו של יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס. ארצות הברית מצטיירת בעיני עורך העיתון, בהסתמך על החומר שפרסם אתר "וויקילקס", כמדינה שעוסקת בריגול יותר מכל מדינה אחרת בעולם.
עורך העיתון חאפט' אלברגותי טען שהחומר שנחשף משרת את טובתו של יו"ר הרשות מחמוד עבאס. הוא מתאר את התנגדותה של וושינגטון להסכם הפיוס בין הפת"ח לחמאס והתנגדותה להשתתפותו של מחמוד עבאס בפסגת דמשק.
אמצעי התקשורת הפלשתינים התגייסו, כולם כאחד, כדי לנצל את הגילויים ב"וויקיליקס" כדי לגייס תמיכה ברשות הפלשתינית והעומד בראשה מכיוון שבגילויים שנחשפו לא היה שום חומר "מביך" נגד הרשות הפלשתינית.
מי שמעיין היטב בחומר שפורסם ב"וויקיליקס" יכול להסיק בוודאות את גודל האדישות של מדינות ערב כלפי הבעיה הפלשתינית. מה שמעניין את מדינות ערב הוא בראש ובראשונה הסכנה הגרעינית האירנית.
מדינות ערב ניסו לגייס את ארצות הברית לפעולה צבאית נגד אירן אך התעלמו לחלוטין מהבעיה הפלשתינית ולא עשו שום מאמץ לגייס את ממשל אובמה להפעיל לחץ על ישראל להגיע להסדר מדיני עם הפלשתינים. הפחד של מדינות ערב מהכוח הגרעיני האפשרי של אירן היה גדול יותר מפחדן מישראל שעל-פי תפיסתן יש לה כבר נשק גרעיני כמה עשרות שנים.
הפרשנים הפלשתינים טוענים כי גילויי "וויקיליקס" חושפים את טיפשותה של המדיניות האמריקנית במזרח התיכון וכי כל ערבי שקורא אותם מגיע במהרה למסקנה כי לערבים לא תצמח שום תקווה מארצות הברית. ארצות הברית הינה בת ברית של ישראל והיא חברה לאירן נגד עירק.
המדיניות האמריקנית במזרח התיכון מעניקה לדעתם כר פורה לפעילות של אל-קאיעדה והקבוצות האיסלאמיות הקיצוניות האחרות מכיוון שהיא נוקטת במדיניות בלתי מאוזנת כלפי המדינות הערביות והמוסלמיות.
כמה מהפרשנים הערביים מציינים את הגילויים ב"וויקיליקס" על פשעי המלחמה שביצעה הקואליציה הבינלאומית בעירק. עינויים, חיסולים ומעשי הרג בכוונת תחילה במאות בני אדם שבוצעו על-ידי כוחות עירקיים שפעלו בחסותם של חיילי ארצות הברית. גילויים אלה פגעו מאוד בתדמיתה של ארצות הברית בעיני הערבים.
העולם הערבי איננו קונה את הסברי דובר הבית הלבן כי המסמכים והמברקים הדיפלומטיים שפורסמו ב"וויקיליקס" "אינם משקפים מדיניות ואינם משפיעים על החלטות". בעיניו, ארצות הברית נתפסה עם "המכנסיים למטה" וכל מה שפורסם באתר הוא אמת לאמיתה ולא ההסברים המגומגמים של דוברי הממשל.
הפרצה הביטחונית במאגרי המידע של הממשל האמריקני גרמה לו נזק רב בעולם הערבי והתדמית הגרועה של ארצות הברית רק החריפה עוד יותר.

תאריך:  01/12/2010   |   עודכן:  01/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסמכי ויקיליקס - מי המפסיד האמיתי?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יצא הבלוף של אובאמה
קוסא מחשי  |  1/12/10 09:47
2
יועצי אחיטופל של חוסיין אובמבה
מקס פאואר  |  5/12/10 11:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי ברעם
מפרסמי סקר מדד הדמוקרטיה ממהרים להפנות אצבע מאשימה כלפי העם היהודי שלהם, ולסמן אותנו כאנטי דמוקרטיים, כגזעניים, כחשוכים. הם רומזים בין השורות כי אנחנו, העם היהודי היושב בציון, עם 'מפגר' שה'חינוך' שלו ע"י המשפט והתקשורת נכשל
אסף גולן
החשיפה כי רוב שליטי ערב מעוניינים בתקיפת מתקני הגרעין של אירן מייצרת לישראל מרחב תמרון מדיני משותף איתם ואולי אף בסיס לברית אזורית מסוג חדש
יוסי זיגלמן
חוק משאל העם עשוי להיות רב-תועלת לשמאל הישראלי, בכך שיכריח את השמאל להיאבק על דעותיו בדעת-הקהל וברחוב    אין טעם להתנגד וליזום בג"צים נגד החוק, תנו לימין לאכול את הדייסה שבישל...
עמוס גבירץ
נציגי הממשלה והקק"ל הרסו את הכפר הבדואי אל-עראקיב בפעם השביעית ועקרו מטעים, וחידשו ייעור קק"ל באזור
אלישע פורת
דוד, חברי, שכתב את "אש בשדותינו", תפש שהאיש הדגול, שהעיר לו על בגדיו הלא מכובדים, שיטה בו ובייש אותו בפני אשתו, בפני חברי הקיבוץ ובפני ידיד הבית    מעשה עצוב בחברנו דוד, בתקווה שנכזבה ובמַקְס בְּרוֹד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il