X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראשית, אני בהחלט בעד רווחיות אצל חברות הסלולר אם יפסידו וחלילה יפשטו רגל, מה נעשה בלי הטלפון הנייד שהפך לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו אלא מה - מן הראוי שהרווחיות תהא סבירה ובמילה סבירה נראה כי הנכון ביותר זה להשוות מחירים עם מדינות אחרות בעולם
▪  ▪  ▪
מרד צרכנים [צילום: פלאש 90]

היום היה יום גדול - מעל מרקע הטלוויזיה עלה קולו של הקריין עם הודעה דרמתית - הרגולטור מטפל בנושא חדש הקשור לחברות הסלולר והפעם - נעילת כרטיס SIM.
אז מה הסיפור הפעם - מסתבר שחברות הסלולר מהם אתה רוכש מכשיר נועלות את כרטיס ה-SIM כך שאם תרצה לעבור לחברה מתחרה ואולי תיקח אתך את המכשיר שרכשת מהחברה אותה אתה עומד לנטוש לאנחות, מכשיר שעליו שילמת במיטב כספך, יהיה עליך לשלם אי אלו עשרות שקלים על-מנת שחברת הסלולר הנעזבת תועיל בטובה לשחרר את הנעילה האמורה.
האמור לעיל מתרחש השבוע בעוד שרק לא מזמן, "הוסדר" נושא "דמי הקישוריות" ויש עוד נושאים כאלו או אחרים שטופלו ויטופלו - הכל על-מנת להגן עלינו הצרכנים מפני הריכוזיות והעצמה של חברות הסלולר.
אלא מה, לחברות הסלולר כנראה יש שיטה בדוקה להסדרת השמירה על הרווחיות שלהם והשיטה פשוטה להפליא: בשלב הראשון, מתווכחים עם הרגולטור שהרי לא נעים לקבל תכתיבים מהשלטונות. בשלב הבא, לאחר "ניצחון" הרגולטור, ממתינות החברות זמן קצר ופונות לפתרון מצוקתן באופן הפשוט ביותר שניתן לעלות על הדעת - עליה במחיר דקת שיחה ו/או משלוח מסרונים ו/או כל סעיף אחר המצוי בחשבוניות החודשיות הנשלחות אלינו.
מה שתמוה בכל הסיפור זה שנראה, על פניו, שהרגולטור לא מפיק את הלקח המתאים והפעילות להסדרת סעיפי חיוב שונים נמשכת אך תוצאותיה ידועות מראש: או שהרגולטור יפסיד (כנראה שלא) או שינצח ואז יועלו מחירים.
אז מה עושים?
ראשית, אני בהחלט בעד רווחיות אצל חברות הסלולר. אם יפסידו וחלילה יפשטו רגל, מה נעשה בלי הטלפון הנייד שהפך לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו. אלא מה - מן הראוי שהרווחיות תהא סבירה ובמילה סבירה נראה כי הנכון ביותר זה להשוות מחירים עם מדינות אחרות בעולם, השוואה שכיום מראה כי חשבון הטלפון הממוצע ביחס להכנסה ממוצעת, במדינתנו הקטנה, הוא גבוה ביותר.
תיאורטית, ישנן מספר אפשרויות: האפשרות הראשונה היא "מרד צרכנים". חבל להרחיב - זה לא עובד בארץ. האפשרות השנייה היא פיקוח על המחירים. גם כאן, ספק אם זה "טוב לעם היושב בציון". הניסיון מראה כי מעורבות ממשלתית במגזר העסקי, לגמרי לא בטוח שזה טוב לטווח הארוך.
אז מה נשאר - הגברת התחרות. תנו רישיון לכל דורש להקים חברת סלולר מתחרה, בין עם חברה הכוללת תשתיות משלה ובין אם זו חברה סלולר וירטואלית הנשענת על תשתיות של אחרים. תחרות אמיתית בהחלט עשויה לעזור להגיע לרמת מחירים דומה לרמת המחירים בעולם המערבי אליו רובנו מבקשים להידמות.
ובהזדמנות זו - אם מישהו יצליח לגרום לכך שהדיווח החודשי של חברות הסלולר יהיה פשוט להבנה, יבורך. אני מנסה כבר שנים להבין חשבוניות אלו אך לצערי, עד כה, ללא הצלחה.

תאריך:  03/12/2010   |   עודכן:  03/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סלולר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסלולר שלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רישיון נוסף יוסיף חברה לקרטל
בלטשאצר  |  4/12/10 17:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
הפאשלות הללו לא היו מחוייבות המציאות אם ההנהגה הייתה משכילה לראות את הנולד ולהתכונן כראוי לתרחישים אשר קרו ותפסו אותנו עם המכנסיים למטה...
עו"ד איתי גרין
לא זו בלבד שפתרונות טכנולוגיים כאמור מוזילים עלויות מערכות דיווח נוכחות כאמור, אלא שהשיפור המשמעותי באמינותם והיתרונות הגלומים במערכות אלו מביאים לחיסכון משמעותי מוכח בהוצאות השכר
צבי גלברד
יש לנו בעיה עם תרבות ה"סמוך" ו"יהיה בסדר", אלתור במקום תכנון יסודי ומסודר    במקום טיפול מונע, אנו מחפשים פתרונות קסם או אשמים למחדל    הנה עוד לא שככו הלהבות, וכבר אבישי ברוורמן מופיע בטלוויזיה ומתלונן כי "נרדמנו בשמירה"    הוא צודק - זה תפקידנו האזרחים, להעיר אותו, ואת כל מי שנרדם בשמירה
עידו עטרי
התנהלות נערי האוצר מהווה איום קיומי על מדינת ישראל    האדישות והקרירות המאפיינת אותם וקוצר הבנתם לתת מענה תקציבי למצבי חירום ואסונות טבע מסוג האסון בכרמל חרף התרעות חוזרות ונשנות, מחייבת שידוד מערכות באוצר בהקדם האפשרי
יוסף שטח
עוד לא נסתיים האירוע הקשה של שריפת הכרמל וכבר ישנה דרישה לוועדת חקירה ממלכתית    לא עוד ועדות חקירה    דרושה ועדה להפקת לקחים, לקבלת החלטות ולמעקב אחר הביצוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il