X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תפקידה החשוב של הביקורת הוא עצום, אך כאשר היא עולה על גדותיה, בין במתכוון, בין מתוך אי-הבנתה, הרי נזקה רב מתועלתה, ורק מתוך אי הבנה מגיע אדרי למסקנה כי זה הזמן למרי אזרחי
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
מלחמה על המדינה: קריאה למרי אזרחי
יצחק ג'קי אדרי
לפעמים הדמוקרטיה מחייבת אותך, כאזרח עם אחריות, להפר חוק לפני שהדמוקרטיה הופכת את עורה לשלטון לא-דמוקרטי * אני, כאזרח עם אחריות למדינה בלבד, קורא למרי אזרחי
לרשימה המלאה

בניגוד ליעקב ג'קי אדרי, שקורא למרי אזרחי מעל המחשב באמצעות אתר News1, אני נושא את שמה של מדינת ישראל בגאווה לאומית - גם גאווה וגם לאומית, וזאת על-אף דין וחשבון שערך מבקר המדינה, אותו אני מקבל בהסתייגות-מה, ולמרות שרבים מאוכזבים אך במכלול שיקוליהם מחליטים בתבונה להישאר ולחיות כאן.
מטבעי אני מבקר ובדרך כלל אני מוצא את עצמי באופוזיציה. יעידו על כך מאמריי וספריי. אלא שהביקורת אינה הופכת אותי לבלתי מאוזן, סובייקטיבי, בעל פניות ולא רציונאלי. תפקידה החשוב של הביקורת הוא עצום, אך כאשר היא עולה על גדותיה, בין במתכוון, בין מתוך אי-הבנתה, הרי נזקה רב מתועלתה, ורק מתוך אי הבנה מגיע אדרי למסקנה כי זה הזמן למרי אזרחי.
הוא טועה.
כיום, מדינת ישראל בשיא כוחה כלפי העבר ובסימן עלייה כלפי העתיד בכל התחומים, ועל-פי הקריטריונים הבלתי אובייקטיביים של הגויים, מהם אומות הנגועות באנטישמיות. כיום, טוב יותר לחיות כאן, ולאו-דווקא ליהודים, קל וחומר - ליהודים, יותר מבכל מדינה אחרת בסביבה, ויותר ממרבית המדינות המפותחות בתבל.
בתחום המדעי - הישראלים בעלי פרסי נובל ביחס למניינם יותר מכל מדינה אחרת.
בתחום הכלכלי - השקל הוא אחד המטבעות הכי יציבים בעולם. בתחום המוסרי - מדינת ישראל מתייחסת למיעוטיה יותר טוב מכל מדינה אחרת, לא רק בסביבתה המפגרת [סוריה, לבנון, מצרים, עירק, אירן, טורקיה, עבר הירדן וערב הסעודית], אלא גם מדינות הנחשבות נאורות ובכללן מדינות אירופה שהמיעוטים בדרך להרגיש את נחת זרוען בעתיד הקרוב ויש לכך סממנים ברורים.
בתחום הצבאי - מדינת ישראל הקטנה בשטחה, שטח בו חפצים אויביה לנגוס עוד, היא אחת מהמעצמות הצבאיות המשפיעות בעולם והמקוריות והמתוחכמות ביותר בתעשיה הצבאית.
איני מקבל את הביקורת של מבקר המדינה "כזה ראה וקדש", ואיני מסכים עמו כי רק חלק מהשרים אחראים לעובדה שעדיין אין במדינת ישראל מערך מטוסי כיבוי אש. לדעתי, הממשלה כולה, לדורות, אחראית על החלטה זו, שבנסיבות של רפיון ענישה ואכיפה - חומרתה של שיטה זו עולה.
ובין היתר, ההישגים, ההצלחה, העתיד הוורוד - הם תולדה של הביקורת, שתתמיד ותתקיים בכל מצב, על-אף הורדת המוראל ועל שגיאותיה, למען מדינת ישראל.

תאריך:  14/12/2010   |   עודכן:  14/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הביקורת - לתפארת מדינת ישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בושה, לא גאווה
יוסי פלס  |  15/12/10 22:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה ובר
באסון זה אין הרוגים, אין פצועים ואין נזק שהביטוח יכול לכסות    מדובר על האסון הנובע מכשל הניהול של מערכת החינוך בישראל
תרצה הכטר
מה התחדש עם אישור הצעת חוק הטוקבקים ע"י ועדת השרים לענייני חקיקה והקביעה שלפיה ספקיות אינטרנט ייאלצו למסור פרטים מזהים של טוקבקיסטים אנונימיים "יודעי-דבר", החשודים בהוצאת דיבה?    אולי נכון יותר לשאול - מה לא התחדש?    יש לחוקק חוק שיסדיר את פניו וצדדיו השונים של חופש הביטוי בישראל
גד גזית
העם היהודי החי היום בציון משתוקק עד כדי כך "לחיות תחת גפנו ותאנתו", עד שהוא מוצא עצמו מדחיק את בעיותיו הפנימיות, ומפחית מעוצמת הבעיות החיצוניות, בורח מהכרעות כמו מאש בתמורה לאשליית הצל הנעימה של "הגפן והתאנה"
עוזי אורנן
הרבנים כלל לא חטאו בבטאם את עיקרי האמונה כשהזהירו את קהל שומעיהם לא להתערב בגויים. לכן הכעס של החילוניים אינו צריך להיות מופנה כלפי הרבנים על מה שהם אומרים. הרבנים בסך הכול מוסרים בנאמנות את ההשקפה היהודית הקלאסית    מקור הגזענות הוא ביהדות עצמה
אליקים העצני
כל ביקורת מן השמאל על מגע בלתי ראוי עם גויים בעלי עבר מפוקפק חשודה בחוסר כנות    מי מהם סירב אי פעם להתרועע עם מנהיגי פת"ח, למשל, כולם מרצחים ושונאי ישראל, וביניהם אבו מאזן, מממן טבח מינכן ומכחיש שואה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il