X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מבלי לזלזל בטוהר הכוונות הטובות של כל אלה מקרב מנהיגי העולם ועוזריהם, כולל בישראל, התורמים למאמצים לפתרון סכסוכים אלימים בעולם בכלל, ובסכסוך הישראלי-פלשתיני בפרט, ראוי לא להתעלם מתופעות הלוואי של פעילויות אלה, תחת הכותרת "תעשיית השלום"
▪  ▪  ▪
יונת השלום [צילום: פלאש 90]

"תעשיית השלום" מפרנסת מאות פוליטיקאים, דיפלומטים ועיתונאים, המשָייטים ברחבי תבל, בין ועדות לועידות. הם מצטלמים, נואמים, ומפיקים תוכניות והצהרות בלתי פוסקות של אָמִירות והכחשות. הם מייצרים טקסטים של אופטימיות מגויֶסת, למרות הפסימיות השולטת במציאות הקיימת.
אופטימיות מלאכותית זו, מלווה תמיד בלחיצות ידיים טקסיות, יחד עם חיוכים מאוּסִים של צילומי אשליה של כביכול ידידות מופלאה. כל זאת מתקיים בסיוע קבוע של אָרְסֶנַל גדול ומגוון של מילים מצוּחצָחוֹת', המכסות על הכוונות האמיתיות. זו הדיפלומטיה.
הנשיא אובמה, האמין בתמימותו, שבאמצעות נאומי החזון שלו, אותם הוא השמיע בפראג, בברלין ובאוניברסיטה האיסלאמית אל-אזהר בקהיר, הוא יוכל לבנות עולם של שלום. תוך זמן קצר הוא הבין שהעולם בנוי מרוע, מקיצוניות, משנאה ונקמה. ואולם הדיפלומטיה הָשִגרתית של "תעשיית השלום" האופטימית ממשיכה לפעול, למרות כל הסכסוכים האלימים האזוריים, המקומיים והעולמיים.
קיימת השאלה הניצחית, האם הסכמים מדיניים אומנם פותרים סכסוכים אלימים? האם הדיפלומטיה יש בכּוֹחה לשכנע צדדים מסוכסכים, באמצעות הגיון של מילים ונתונים? ואולי רק לחצים ואיומים לפגוע באינטרסים מעשיים, הם הקובעים בפועל? הדיפלומטיה היא נשף המָסַכות של אנשי החַלִיפוֹת והעַנִיבוֹת המנפקים תוכניות ואשליות.
על-פי הציניקנים, כל עוד יחיוּ בעולם עורכי דין, כהני דת ופוליטיקאים, לא ניתן יהיה לעקור את הרוע האנושי הניצחי הקיים באדם, דבר המונע שלום ניצחי בעולם. ימי השלום, הם תקופות הביניים בין המלחמות, שהיסטוריונים כותבים תולדותיהן, והמנהיגים משחזרים את כישלונותיהם.
חיינו כמו נדנדה בלתי נִשלטת בין אופטימיות של פֶּסָגוֹת לבין פסימיות של תהומות. בין אופטימיות פסימית, לבין פסימיות אופטימית. בין הפסימיסטים לבין האופטימיסטים, נמצאים הריאליסטים השקולים. כל אחד מהם שותה סוג אחר של קפה, שמבטא את עולמו האחר.
- האופטימיסט שותה רק נס קפה, כי כל מה שקורה זה נס משמים.
- הפסימיסט שותה רק קפה שחור, שלדעתו הכל זה כישלון, חידלון ואסון.
- הריאליסט שותה רק קפה הפוך, כי כל מה שקורה באמת, זה ההפך ממה שכתוב בעיתון.
גם "תעשיית השלום", שמלווה מזה שנים רבות את הסכסוך הישראלי פלשתיני, הצליחה להנפיק שפע של מושגים ורעיונות חדשניים, שתרמו לאוסף הקלישאות הדיפלומטיות, אך לא פתרו שום בעיות מעשיות, כמו למשל:
"צעדים בוני אמון". "רעיונות יצירתיים". "ויתורים כואבים". "חלון הזדמנויות". אופק מדיני". "סיכונים מחושבים". "הסכם שלום על המדף". "מפת דרכים". "מתווה קלינטון". "גושי התיישבות". "חילופי שטחים". "עכשיוויזם נאיבי". "פטריוטיזם נורמטיבי". "מדינה דו לאומית". "מדינת חמאסטן". "מדינת פתחלנד". "שלום עכשיו= שלום אכזב".

תאריך:  16/12/2010   |   עודכן:  16/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלום עכשיו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעשיית השלום
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שלום(חלום) אך שווא(לשווא). ל"ת
ירון זכאי  |  16/12/10 17:36
2
דבר אחד שכחת לציין
קוסא מחשי  |  16/12/10 18:48
 
- גם שרים וראשי ממשלה חיים מזה
מלפוף  |  16/12/10 20:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי דוידוביץ
הגיעה השעה לעורר את הציבור על-מנת שיטלטל את תומכי ראש הממשלה ויאלצם להצביע לטובת המדינה, לטובת הביטחון האזרחי והמנהל התקין, לטובת המשפט והמוסר - ולהקים ועדת חקירה ממלכתית    מבקר המדינה, בהתנדבותו לחקור את האסון, נקט למעשה עמדה פוליטית ונעשה שומר הראש של ראש הממשלה - במקום להיות שומר הראש שלנו
עו"ד יוסי דר
ריבלין הגיע לכלל הערכה מוצקה, או שמא גונבה לאוזניו שמועה, שסר חינו בעיני ביבי ואין סיכוי שביבי יתמוך בו לנשיאות. ואם זו תמונת המצב, מן הראוי כמובן לנסות ולקושש תומכים בקרב יריביו של ביבי
אילן נשרי
כשחוסר התפקוד, החפיפניקיות והריקבון השולטים במערכות הציבוריות מביאים למחדל אחר מחדל שממשיכים לקפד חיים ללא סוף, עד מתי נצא ידי-חובה בהבעת דעתנו בשיחות סלון בערבי שישי ולא נקום ונדרוש מכל האחראים שיושבים בכיסאות מעור הצבי המשובח לקחת אחריות ולהתפטר לאלתר?
ד"ר רון בריימן
הסכנה האמיתית המתעוררת לנוכח הלחץ התקשורתי ההיסטרי בימים אלה היא עיוות סדר העדיפויות. גם שריפה בכרמל וגם אש התקשורת, אסור שימנעו תהליך מסודר ותקין של קבלת החלטות
איתן קלינסקי
כאשר תמה המלאכה בכרמל יש מי שהחליט לנקוט במדיניות אטומה בנוסח הכושי עשה את שלו, ועכשיו אפשר גם לא להתייחס אליו    יותר מדי מאוחר נדלקה מנורה אדומה והיה מי שתפס את מידת הנזק שנגרם לישראל בהשפלת מפקד שירותי הכבאות הפלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il