X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תיק קצב על כל מורכבותו מוכיח דבר אחד מרכזי: מתלוננות לא ימהרו להתלונן, והמדינה תמשיך לסכן את אזרחיה ולא לטפל בעברייני מין
▪  ▪  ▪

ביום חמישי האחרון (30.12.10), באולמה של השופטת דבורה ברלינר, הקריא השופט ג'ורג' קרא את הכרעת הדין במשפט קצב, שבסיומה למדנו שמשה קצב הורשע בחמשת הסעיפים בהם הואשם. אני אנתח בזאת את מהלך האירועים מנקודת המבט של הנפשות הפועלות.
משה קצב
הפרשה נחשפה ב-6.7.06, כאשר אמנון אברמוביץ' דיווח שהנשיא דאז קצב זימן למשרדו את היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ודיווח על סחיטה מצידה של א', שעבדה בבית הנשיא. המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד, שבו קצב לא הביא שום הוכחות לקיומה של סחיטה. גם כאשר נוספו מתלוננות, המשיך קצב להיתמם ולהכחיש את האשמות נגדו. הוא נאחז בקרנות המזבח ובתפקידו כנשיא, מבלי לתכנן קו הגנה ריאלי.
לעניות דעתי, ברגע שהחליט קצב לוותר על עסקת הטיעון, היו צריכים עורכי-דינו להתוות קו הגנה שונה ממה שהוצג עד-כה. משזה לא נעשה, הדרך לאישום הייתה קצרה.
פרקליטות המדינה
בשלב הראשון לא הצליחו הפרקליטים לבנות תיק נגד קצב. וזאת מאחר שבעדויות של המתלוננות התגלו סתירות מהותיות אשר לא הבהירו את התמונה השלמה. לכן הוצג כתב-אישום רזה ומקל, שקצב, בטיפשותו הרבה, דחה.
לא ברור מה גילתה פרקליטות המדינה בנוגע לקצב לאחר שזה דחה את הסדר הטיעון. מה שברור, אין להם סיבה לחגיגה ורצוי שיערכו בדק-בית.
התקשורת
התקשורת שפטה את קצב לחומרה מהרגע שנבחר לתפקיד נשיא המדינה ועד לתחילת המשפט, ולא נתנה לו אפשרות להגיב על אישומים חמורים אלו. אך קצב היה צריך להבליג ולא להטיל רפש במתלוננות (דבר שפגע בו יותר מכל).
המתלוננות
המתלוננות הן נשים אמיצות, שחבל שלא נשאו את הדגל. לא הגיע להן מה שקצב עשה להן (לפי כתב האישום). אך כמו נשים רבות, הפחד שיתק אותן, וגם אחרי פרשה זו הדבר לא ישתפר לצערי.
מני מזוז
חוסר ניסיונו של מני מזוז כפליליסט בא לידי ביטוי בתיק זה. כאשר מחד-גיסא קצב הוא עבריין מין מסוכן, ומאידך-גיסא אין תיק שיכול לעמוד במבחן בית המשפט. חבל שלא היה מי שייעץ לו בתחום זה, והיה צריך להפגין איפוק עד לבירור העובדות.
קצב הוא עבריין מין, אך כמוהו יש עוד הרבה אנסים, פדופילים, אשר המדינה לא מטפלת בהם ובכך מסכנת את אזרחיה יותר מכל. לא חשוב מה יהיה עונשו של קצב, כולנו הפסדנו ממהלך זה.

תאריך:  01/01/2011   |   עודכן:  03/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משחק המושבעים בניתוח תיק ספקולטיבי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי קרפל
אלפי אנשים לא יצרניים, שנויים במחלוקת, מקדישים את עצמם לענייני רוח ומתפרנסים על חשבון הציבור - וזוכים לתמיכה מעיתון 'הארץ'
מוטי היינריך
עיתון "העיר" בתל אביב פרסם כבר לפני כשנתיים כתובת דוא"ל ומספר טלפון לעידוד הלשנות על בעלי דירות עבריינים שפיצלו את דירתם    תמיד יימצאו שכנים טובים אשר מקנאה או על-רקע סכסוך אחר מהעבר, ישמחו לחסל חשבון ישן    ה"הצדקה" למעשיהם תהיה כמובן אידיאולוגית
עמנואל נבון
"הקו הירוק" מעולם לא נקבע כקו גבול ותביעותיהם של הפלשתינים בעניין הפליטים הן חסרת בסיס, גם חוקית וגם היסטורית
דני בן-ישי
מיתוס הסכסוך נועד לפעול על תודעת היהודים כדי להופכם למעין משקיפים חסרי פניות במאבקם עם הערבים. כי בעוד שמלחמה מחייבת פטריוטיות ואנוכיות-לאומית למען הניצחון, הרי שסכסוך מחייב אובייקטיביות וגדלות נפש למען הפיוס
אברהם פכטר
בעיית המסתננים מאפריקה הופכת לסוגייה סבוכה וקשה, במיוחד כשהזרם הולך ומתגבר    מדי חודש, לפי הערכה גסה, מסתננים דרך מצרים כ-1,500 איש ואישה, ומספרם כבר מגיע ל-40,000    הבעיה העיקרית - אין מדיניות ממשלתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il