X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עם העלאת תעריפי מחיר הדלק לשיא, גוזל הממשל את כספו של מעמד הביניים שנגזל גם כך בין ליקויי התחבורה הציבורית: תשתית לקויה, מחירים גבוהים לנסיעה ואי-הנגשת אמצעי תחבורה לנכים יניב אקרמן במכתב נוקב לחברי-הכנסת
▪  ▪  ▪
חוצפה ממשלתית על גלגלים
[צילום: עידן יוסף]

הממשלה הזו הגדישה מבחינתי את הסאה. אני בטוח שלא רק מבחינתי, אלא מבחינת כל נהג או משתמש בדרכים שהוא למעשה פרה חולבת של מיסים. לצערנו הרב, הנהג הישראלי, ועימו הנוסע בתחבורה הציבורית - ייתכן שאינם יכולים להעלות מחאה אפקטיבית: הם לא יבואו עם הממשלה הזו בחשבון בבחירות הבאות, כיוון שדעותיהם הפוליטיות מגוונות והם אינם מאוגדים באיגוד כזה או אחר.
ועל מה יצא הקצף? ובכן, הקצף יוצא כעת על העלאת תעריפי הדלק בעזרת מיסים שנועדו, כך לדברי השר הממונה ועושי דברו, לעודד הפחתת שימוש ברכב פרטי. אלא שכבוד השר יודע גם יודע, תוך שהוא סופר את הדיבידנדים, כי אין לנו, למעשה, אלטרנטיבה ראויה. ובכך הוא גוזל את כספו, פשוט כך, של מעמד הביניים שנגזל גם כך.
תשתית לתחבורה ציבורית
אילו הייתה תשתית לתחבורה ציבורית ראויה – דיינו. אלא שמדינת ישראל מפגרת בעשרות שנים אחר המתרחש באירופה ובארה"ב שם יש רכבות תחתיות וחשמליות, תשתית לרכבת גם בין מקומות מרוחקים ונתיבי אוטובוסים, ולהם בלבד. בפולין, כך לדוגמה, יש לכל אחד מכונית, אלא שהשימוש בה הוא רק בסופי שבוע (כאן מסתתמות טענות כל אלו שטוענים שאי-הנסיעה בשבת היא בעוכרי התחבורה הציבורית כאן, כיוון שברוב מדינות אירופה התחבורה הציבורית, כמו שאר מיני עסקים, שובתים ביום ראשון. כנ"ל במדינות שונות בארה"ב); וכך יכול הפולני הממוצע, לצורך הדוגמה, לתכנן את נסיעתו בדיוק רב, כשלרשותו עומד מערך של קרונועים, רכבות תחתיות ואוטובוסים עם תדירות גבוהה וזמן המתנה מינימלי. וכל אמצעי התחבורה המוזכרים בכרטיס אחד, זול. (אני מחכה בין עשרים דקות יקרות לחצי שעה לאוטובוס אחד בדרכי לעבודה.)
הוזלת מחיר התחבורה הציבורית
אילו השר היה מוזיל באחוז ניכר את התחבורה הציבורית - דיינו. אלא שברוב החוצפה, התחבורה הציבורית מתייקרת. מדוע? איפה ההיגיון? נסיעה ברכבת עולה הון (מה גם שדווקא עכשיו אין רכבות כלל לכל מיני מקומות, ולא שקודם המבחר היה "מאלף") ותעריפי כרטיסי האוטובוסים רק מטפסים. אוכלוסיות חלשות כבר לא יכולות להרשות לעצמן לנסוע מחוץ לעיר ולהתקדם בעבודה. איפה הראייה החברתית? זה אינו עיוורון, זוהי התעללות.
קירוב הפריפריה למרכז
אילו השר היה מקרב את הפריפריה למרכז - דיינו. נסו למצוא חופשי-חודשי מאשקלון לתל אביב. אין דבר כזה. אתם יודעים מה? גם לראשון לציון ולבאר שבע אין. אחותי גרה באשקלון ועל-מנת שתוכל להגיע לעבודתה בתל אביב, בה היא מרוויחה שכר של 4,000 שקלים, היא מוציאה על נסיעות כאלף שקלים חדשים בכל חודש (העבודה מכסה 300 שקל מתוכם). איפה הרעיונות הנשגבים על קירוב הפריפריה? היכן הם נקברו? ואנחנו כאן מדברים על אשקלון, לא על שדרות, נתיבות ורהט.
הנגשת התחבורה לנכים
אילו השר היה מנגיש את התחבורה לנכים – דיינו. זה אולי המסר העצוב ביותר. נכה ללא רכב משול בישראל לאדם ללא רגליים. האוטובוסים הצפופים, היוצאים בתדירות של חצי שעה לאחד, אינם המקום הנעים, הנוח והנגיש לנכה. למעשה, מתי ראית פעם נכה בכיסא גלגלים נוסע באוטובוס? תשלחו נכה-ניסיון ש"יבלה" חצי יום על כיסא גלגלים ויחליף בין אוטובוסים. מובטח לכם שהוא פורש אחרי חצי שעה. זה פשוט בלתי אפשרי. אין נגישות בתחנות, אין נגישות במרכזי הערים.

גם אתה מכשיר חליבה לכספים

כל עוד אלו ואחרים לא יתקיימו (כי על הבטחות אנחנו שומעים כבר עשורים), זהו גזל, שוד וגניבה לאור יום להעלות את מחירי הדלק, ועוד בטיעון עלוב על נסיעה ירוקה. הנסיעה בישראל הפכה להיות סיוט, הרבה בגלל אזלת היד של הממשלות, גם הקודמות וגם זו הנוכחית. איני חושב שהשרים לקו בעיוורון של רתימת העגלה לפני הסוסים. במקרה דנן, אין כוונה לשפר פרומיל מבין הנושאים שהועלו ברשימה זו. ואם כן, אז יש לעבוד בסדר הפוך - קודם שיהיו אלטרנטיבות ואחר-כך נוכל לוותר על הרכב. היות שהביקוש לרכב/דלק בישראל כמעט קשיח, עולה בי התחושה הקשה על שימוש בנו, נהגי ומשתמשי התחבורה בישראל, כמכשיר חליבה לכספים נוספים שממש לא מגיעים לחברי הכנסת. אני מקווה שהח"כים יאזרו אומץ להביא את הגזל לסיומו. שאם לא כן, המחאה מתחילה...

תאריך:  02/01/2011   |   עודכן:  03/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה עולה לנסוע מתל אביב לבאר שבע?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ליניב אקרמן: הכותרת שגויה
המקור  |  3/01/11 12:40
2
כפי שנכתב, זה שטויות -
דן1972  |  3/01/11 17:57
3
ממשלת זיבי נתניהו ממשיכה לרסק
מטאטא  |  3/01/11 20:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יאיר דקל
ספר עצות לחיסכון בדלק, שיצא לאור בשנת 1979 מבטיח 250 עצות וכמה מרעיונותיו שימשו אותי היטב וסייעו לי לחסוך כסף רב    לאחר שוועדת הכספים אישרה את המחירים החדשים של הדלק כדאי לחזור אל כמה מן העצות בספר, שלא איבדו את חיוניותן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il