X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מקרה מותה של ג'והאר אבו-רחמה מאפיין אף הוא שיטת פעולה מוכרת לניצול מתוכנן של מוות ממחלה או בתאונת דרכים כמקרה המשוייך לפגיעה בזדון המייוחס ל"צבא הכיבוש" נדרשת פעילות מתוכננת לחשיפת המזימה של הצד הפלשתיני
▪  ▪  ▪
פלשתיני הרוג בבילעין [צילום: פלאש 90]
   עופר וולפסון
המפגינה מבילעין נהרגה שנה וחצי לאחר אחיה

גרעין הפורענות בילעין
דודו אלהרר
עד שיבינו בישראל מה קורה בגרעין האלים בילעין, נהיה חשופים למאות "בילעינים", "נעלינים" ו"שייח' ג'ראחים" * בכפרים בילעין ונעלין נלחמים כמו ב"אינתיפאדה" מבלי להבין שזו כבר לא אינתיפאדה, זו מלחמה מסוג אחר לגמרי והיא מחייבת היערכות אחרת, מתאימה ואפקטיבית
לרשימה המלאה

מדינת ישראל אינה מאמינה בתוחלת של לוחמה פסיכולוגית יזומה, זוהי תובנה העולה מניסיון מצטבר של עשרות שנים, על-אף הרושם כי ניתנת לנושא תשומת לב ומוקצים משאבים לתפעול מערכות בצה"ל ובארגונים נוספים. דומה כי הדבר הוא פועל יוצא של מרובעות מחשבתית והעדר מעוף ודמיון, דווקא מאפיינים החיוניים במלאכת התפלול מול העולם הערבי.
איזכור היבט זה בא על-רקע מתקפת הלוחמה פסיכולוגית האגרסיבית שמנהלים הפלשתינים נגד ישראל, בסיוע וייעוץ של גורמי שמאל ישראלים, ששמו להם כמטרה את הוקעת המדינה וליבוי דה-לגיטימציה לקיומה בזירה הבינ"ל.
הכתמת שמה של ישראל סביב הטענה כי כוחות הביטחון גרמו למותה של ג'והאר אבו-רחמה במהלך הפגנת האנרכיסטים בבילעין, והקמפיין המלוטש במתכונת של הפקה מקצוענית, כבר הסב נזקים בלתי מבוטלים לתדמיתה של ישראל, והתניע פעילות במישור הדיפלומאטי להוקעת ישראל ולהעצמת העיסוק ב"פשעי מלחמה" המבוצעים על-יד כוחות הביטחון נגד אוכלוסיה חסרת ישע.
טבעם של "ארועים" מסוג זה, המכילים פוטנציאל שיש בו כדי לשרטט פסיפס ערוך כ"דבר הדבור על אופניו", מייצר אפקט המכיל מאסה קריטית של "פצצת מצרר", שנתזיה מותירים חותם מיידי בתודעה הבינ"ל; זאת כאשר מצטיירת תמונה לפיה צה"ל הרג (בכוונת זדון!) אישה פלשתינית, ולא אלמונית סתם, אלא אחותו של קרבן הפגנות אחר, כמו גם של מי שנטען לגביו כי נורה ברגלו על-ידי חייל ישראלי.
כך למעשה משיג הצד הפלשתיני שורת הישגים, הן בהקשר לדימויה הדמוני של ישראל כמי שמדכאת עם אחר ועושקת את נכסיו, מציפה שוב את סוגיית ה"גדר" כמהלך בלתי לגיטימי (מבלי להזכיר את הסיבה והמסובב) וכמובן חידוד ההיבט ההומניטרי מעצם איזכור הטרגדיה של משפחה אשר "שילמה" מחיר כבד במאבק הלאומי הפלשתיני.
יתר על כן, העובדה שההפגנות בגזרת בילעין הפכו לריטואל שבו יש נפגעים (לשני הצדדים), הכשירה בצד הפלשתיני, את הקרקע לניצול הציני המתוכנן כדבעי, לבניית ה"קייז", המייצר בעיתוי שאין טוב ממנו, מסר קולע, המעצים את הנזק התדמיתי והדיפלומאטי שייגרם לישראל . לפיכך, הפיכת מותה (בנסיבות של מחלה) של ג'והאד אבו-רחמה, לקרדום לחפור בו - סיפור טרגי בפני עצמו, אולם כזה שקיבל "סוויטש" והפך לתחמושת אנטי ישראלית רבת עוצמה.
עוצמת המסר הראשוני מקבעת בדעת הקהל העולמית דימוי עויין לישראל, זאת כפועל יוצא של הנחלת המסר ב-און ליין, ומכאן ואילך, ניצבת ישראל בעמדת התנצלות או התגוננות. בכל מקרה, ישראל נמצאת סופגת ביקורת נוקבת, גם מבפנים, וגרסתה הרשמית בהתייחס לתקרית, נבלעת בהמולת מסע השיטנה, שלא לומר, נתספת כמגמתית ושקרית.
יודגש כי הצד הפלשתיני היטיב למנף פעילויות מונחות לוחמה פסיכולוגית, בהקשר להוקעת מדינת ישראל ומדיניותה, וברור כי מכלול המהלכים במישור זה משרטטים תמונה של הצלחה בכל קנה מידה. לעומת זאת ישראל נתפסת כלא-ערוכה להזים טיעונים מופרכים, ולעיתים גם אינה מתאמצת לעשות כך, שכן בצידנו נוטים להאמין כי מאחר שאנו צודקים, אל לנו להתאמץ להוכיח זאת.
נשק הלוחמה הפסיכולוגית משמש כלי אסטרטגי בשרות הצד הפלשתיני, הגם שבכלי התקשורת הפלשתינים מעדיפים לכנות אותו כ-אמנות הדיפלומאטיה הנבונה.
ישראל כבר נפלה קורבן למבצעים מן הסוג הזה, מבלי שהשכילה להפנים את מידת השפעתם המכרעת; כך במקרה של מוחמד א-דורה, בראשית האינתיפאד'ה השנייה, שנזקיו המצטברים למדינת ישראל חרוטים עמוק כ-אמיתה היסטורית, על-אף הצבר ההוכחות כי היה זה אירוע מבויים ומפוברק. בעבר גם הופצו שמועות בדבר פעילות ישראלית להרעלת מקורות מים שהניעו הוקעת ישראל בפורומים בינ"ל. כך גם בהקשר לאירוע המכונן של פרוץ האינתיפאד'ה הראשונה ( 1987) , כאשר תאונת דרכים תמימה הוצגה בתקשורת הפלשתינית כארוע לאומני.
המקרה הנוכחי, קרי מותה של ג'והאר אבו-רחמה מאפיין אף הוא שיטת פעולה מוכרת שבמסגרתה נעשה ניצול מתוכנן של מוות ממחלה או בתאונת דרכים כמקרה המשוייך לפגיעה בזדון המייוחס ל"צבא הכיבוש" . באווירה כה בלתי נוחה לישראל, כאשר הצד הפלשתיני אינו בוחל באמצעים למנף את פעילותו לדה-לגיטימציה של המדינה, קשה להיוותר אדישים ולצפות כי "הכלבים ינבחו והשיירה תעבור"!.
מחדל הטיפול סביב פרשת "א-דורה", ובוודאי ההתרפסות הישראלית הנמהרת בהקשר זה, שומה שתשתמש לקח למה שעלינו לעשות בהקשר לאירוע הקונקרטי בגזרת בילעין. אין זו מלאכה סיזיפית, ואסור להתייחס לנושא כמקרה פרטי או מקומי.
נדרשת לפיכך פעילות מתוכננת ומודגשת בערוצים פומביים ודיפלומאטיים שתכליתם חשיפת המזימה המתוכננת של הצד הפלשתיני, והוקעת השיטתיות העויינת שבהתנהלות זו , בפרט כאשר על הפרק ניצבת מגמה לחידוש התהליך המדיני. ישראל מחוייבת להציף בכל מדיום תקשורתי אפשרי את השקרים הפלשתינים ואת העובדה כי ידי הרשות הפלשתינית אינן נקיות גם במקרה זה.

הכותב הוא אל"מ בדימוס, לשעבר קצין באמ"ן.
תאריך:  04/01/2011   |   עודכן:  04/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עליית מדרגה בדיסאינפורמציה הפלשתינית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה אמת,עלינו להעזר במצלמ
פלא יועץ  |  6/01/11 07:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
על הקטעים בהם תוכלו לצפות כאן - נאמר: כל המוסיף, גורע...    השקר הגדול של הנשיא האמריקני ה-42 של ארה"ב נודע לעין כל העולם    העצה של הנשיא ה-8 של מדינת ישראל תשמש אותו    גלגל חוזר בעולם...
אברהם בן-עזרא
מוצע לבטל את מוסד הנשיאות לאלתר. כך ישתחרר ויוסר מעל שכמו של עם ישראל נטל כבד של - הנשיא, פקידיו, יועציו, נסיעותיו, משרדיו, שומרי ראשו, שירותיו, זכויותיו, וכל זאת כפול 6 או 7 כמספר הנשיאים לשעבר בכל תקופה
עו"ד אודליה לוי-אטינגר
איבחת הסכין של הכרעת הדין של קצב, במלוא נחרצותה וחומרתה - מותירה מרחב תמרון קטן מאד לכל הספקנים והציניקנים ומזמנת דין וחשבון נוקב. וכן, אפילו בקשת סליחה. סליחה מקורבנותיו שבמשך חודשים הושפלו תחת מבול דברי הבלע המרושעים של קצב והסובבים אותו    מנהג יהודי ידוע וחשוב הוא לבקש סליחה עם תחילתה של שנה חדשה
איתן קלינסקי
העסק הקטן והצנוע שקיים משפחה נלכד בין מבצעי הנחות מסנוורות עיניים של רשתות גדולות ובין כוח משיכה עז של סביבת מכירה בסגנון של פארק שעשועים מושך קהל. את מקומו של מוכר הספר בחנות תפסו זבנים המועסקים ככוח עבודה זול. כוח עבודה שההסתדרות לא רואה כיעד להטיל הגנתה עליו
דרור מורג
כיצד ירגיש צעיר היוצא לשנת שרות ללא תשלום, ממשיך לשרות צבאי של 3 שנים ללא תשלום, יוצא לאזרחות ללא מימון, בעוד צעיר חרדי בן גילו, סיים 4 שנות לימודים בישיבה, קיבל קצבאות מחייה בשנים אלו, לא עבד כלל, ועכשיו מקבל פטור משרות. כך לא ניתן להמשיך. כך לא תוכל מדינת ישראל להתקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il