X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שבוע עלוב בבג"צ קרע אידאולוגי בעבודה צמתים ומסלולים בירושלים ותודה למתפרעים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

עליבות הבג"ץ
בג"ץ אישר את הפעלת האוטובוסים עם "הפרדה מרצון" בין גברים נשים. בג"ץ התנה זאת, כמובן, שהכל יעשה רק "בהסכמה", ובמס שפתיים רדוד זה הוכיח איך הוא הידרדר בשנים האחרונות ואיבד את האומץ ויכולתו לשמש סלע מוצק ואמיתי לביסוס ואכיפת עקרונות החוק.
אין שום ספק שהנשים החרדיות לא בדיוק נתנו הסכמתן לכך שהן תחויבנה לעלות לאוטובוסים בדלת האחורית ולנסוע בהם מאחור, כמו בקר ברכבות המערבונים. אבל הן לא נכחו בבג"ץ. מעניין איזה גוף מייצג נשים חרדיות הופיע בפני הבג"ץ בעת הדיון, ואיך הבג"ץ לא ראה שאין בפניו כלל גוף אמיתי שכזה, כי נשים חרדיות הן הציבור הכי אומלל, מושפל, לא מאורגן, מדוכא וחסר ישע במדינת ישראל. הן משמשות כפרות הרבעה למטרת ילדים, חמורי עבודה לפרנסה, שפחות בית לבישול ונקיון ואם יש גן עדן, אז גם שם הן תשבנה על השרפרף.
לדבר על הסכמת נשים חרדיות למעמד שנכפה עליהן בקהילה שלהן, זה כמו לדבר על הסכמת קוטפת כותנה כושית לשכב עם בעל האחוזה בוירג'יניה או הסכמת העובדת הישראלית לשכב עם המעביד שלה. גם את זה בג"ץ מקבל כ"הסכמה"?
רבותי מלומדי הבג"ץ, נכשלתם. ליתר דיוק - השתפנתם. את מה שיכולתם לעשות היום בבג"ץ למען ציבור נשים גדול, אבל אילם ומושתק, יעשה יום אחד בג"ץ אחר, הגון יותר, אמיץ יותר. ויום אחד, בין ניקוי האבק לחיתול הנכד והבישולים לשבת, תשמע איזו אישה חרדית מבוגרת על פריצת הדרך שתעשה אז לשיחרור בנותיה ונכדותיה, ותיזכר בהרכב שמנע זאת ממנה, היום, עוד בימי חייה.

בעד הסקילה

המתפרעים בטקס לנספי יערות הכרמל אינם צודקים בדרישתם לוועדת חקירה. אין מה לחקור. הכל פורסם בתקשורת עוד שנים לפני השריפה. כולל זה שאין מטוסי כיבוי, שאין מספיק מכוניות כיבוי אש, שהמערכת מיושנת ושאם היא תיקרא לעמוד במבחן אמיתי– הכל יתמוטט. כולם, כולל המשפחות שנפגעו עכשו, קראו וידעו זאת כל השנים. אז אין מה לחקור.
ולכן יפה וטוב שהם התפרעו ודרשו מאלי ישי להסתלק מהטקס וזעקו גם על ראש הממשלה. בכלל לא רע לעמים שההמון מזכיר לרודפי הכבוד ומקבלי השכר הציבורי שלנו שהם גם אחראים ושהם יתבקשו לשלם את המחיר. ולכן יתכן שברגע זה יושב שר כלשהו במשרדו ונזכר בבהלה שהגיע הזמן לטפל באיזה נושא שמוזנח במשרדו, מהחשש שבבוא היום הציבור ירגום אותו. אם כך, אז יבורכו המתפרעים.

גישור לעבודה

אבישי ברוורמן ויצחק הרצוג קוראים לפרישה מהממשלה בחודש הבא. מולם הודיע פואד בן-אליעזר שבחודש אפריל הוא יוביל את פרישת המפלגה מהממשלה.
לא פשוט. מחלוקת רעיונית כזו במפלגת העבודה, בין התובעים פרישה בפברואר למובילים אותה באפריל, עלולה להוביל למאבק אידיאולוגי קשה שעלול להגיע, חס וחלילה, עד פירוד חדש בתנועה הקיבוצית בין הקיבוץ המאוחד לאיחוד הקיבוצים וזוגות ומשפחות יקרעו אלה מאלה ויפרדו לנצח בין מצדדי פברואר לנאמני אפריל.
זו ההזדמנות להכיר להם את מנגנון הגישור. מגשר מנוסה יוכל להציע להם פשרה מוסכמת, לפיה ברוורמן והרצוג יפרשו כבר בפברואר ואילו פואד יוביל את הפרישה באפריל, וכך כולם יממשו את חלומם הרטוב. וגם הציבור.

הכתובת

קשקשת השבחים הכלכליים העצמיים שלנו מתעלמת מכך שהמחירים כאן עולים בהתמדה. קילו ירקות עולה כיום כדולר ורבע ודולר וחצי, ליטר דלק כמעט 2 דולר ומטר קוב מים מחיר דומה. הסכמי השכר במגזר הציבורי עומדים להצית גם את החברות הממשלתיות והחברות העיסקיות, ובעוד שנה או שנתיים נכנס למצב בו חלק מהיצוא הישראלי יתייקר עד כדי כך שהוא יתקל בקשיי אמת להמשך קיומו, שעה שהיבוא לישראל מאירופה וארה"ב, שמטבעותיהן הולכים ומפוחתים למעשה מיום ליום, יתחיל להיות כדאי במיוחד. וזה עוד לפני היבוא המתגבר מהמזרח.
נכון שיש לנו עדין שווקים ענקיים במזרח ובדרום אמריקה. אבל הם מתקדמים ומתחילים לייצר לעצמם את הנדרש. כך גם לגבי פערי השכלה וטכנולוגיה. זה לא רק שהם סוגרים פערים. זה אנחנו שהולכים אחורה. תשאלו בטכניון ובמעבדות האוניברסיטה העברית. כמות הכימאים והביולוגים שאנו נכשיר בחמש השנים הבאות לא תהייה אפילו גרגר חול מול העולם המדעי הצומח באסיה, וגם אלה מחציתם יצאו מהארץ, בעקבות מעבדות המחקר שלא קמות כאן.
הפרק הבא של מיקום מנועי הצמיחה הכלכלית העולמית כבר הולך ונכתב. מעציב לראות כיצד הכתובות הללו הולכות ונחקקות על הקיר שלנו באנגלית, ברוסית, במנדרינית ובפורטוגזית, אבל איש מגאוני השלטון והכנסת שלנו אינו מצליח להבין את הכתוב. בעצם עיקר הבעיה היא חוסר יכולתם להבין את המיקוד.

סודות התחבורה

עיריית ירושלים חתמה על התחייבות למימון הפסדי הרכבת הקלה ,אם לא יהיו לה מספיק נוסעים. לכן היא חוסמת את כל מרכז העיר לתנועת רכב, כדי שכולם יסעו ברכבת. ואם לא כולם, אז לפחות מי שישארו.
מכיוון שרכבת ירושלים תיסע הלוך וחזור בעיקר בין קבר רבין לבין פסגת זאב, שני אתרים שהם לא בדיוק היעד המועדף של רוב תושבי העיר, אז שאר התושבים יסעו לשכונות שלהם באוטובוסים. כדי שזה ישתלם לאגד, אז עדיף נהג אחד שמסיע בבת אחת 100 נוסעים, ואת זה עושים עם אוטובוס דו-מפרקי. הבעיה שהדו לא כל כך מצליח לקחת את הסיבובים בסימטאות העקומות של ירושלים, וכשהוא עוצר עם האף שלו ברמזור אדום, אז התחת הארוך שלו חוסם את התנועה בצומת השניה, ויש בירושלים המון צמתים: כל 100 מטר יש כאן צומת מפגש בין תיכנון שלומיאלי לשחיתות מתוכננת, ובין זרימת תושבים בורחים לתזרים מזומנים שנעלמו. ומי שלא בנה מלכתחילה את מסלול הרכבת הקלה כך שתחבר בין רחוב כרמיה לפרויקט הולילנד, כנראה שהוא באמת לא הכיר את העיר.

תאריך:  07/01/2011   |   עודכן:  07/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בג"ץ רק בעד הנשים הערביות ל"ת
גרשון ה.  |  7/01/11 18:31
 
- עוד לא ניסיתי. אולי באמת טובות ל"ת
ג'יאקומו קאזאנובה  |  7/01/11 22:00
2
קשקשת השבחים הכלכליים
אובד מדינה  |  8/01/11 09:46
3
פשיטת הרגל של ביה"ד לעבודה
הרועץ המשפטי  |  8/01/11 10:58
 
- למה שיתפטר ויפסיד 50 אלף ש"ח
ט.ג.מ.  |  8/01/11 18:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי רז
ראויים לכל שבח על תגובותיהם האמיצות והמכובדות נגד ההחלטה בכנסת למנות ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את ארגוני השמאל, דווקא הפוליטיקאים שחונכו על ה"הדר" הז'בוטינסקאי    רק אחד, בנימין נתניהו שמו, תמך בהחלטה, מהלך שמזכיר את שירו של פיט סיגר "עד המותן בתוך הבוץ"...
שאול אריאלי
סיפורו של הכפר בילעין ממחיש פגיעה מתמשכת בשלטון החוק. בית המשפט העליון חזר וקבע מ-2007 ואילך שיש להעתיק את תוואי גדר ההפרדה במקום. צה"ל חוזר ומשתהה בציות לפסקי הדין, ציות שהיה יכול למנוע את אירועי השנתיים האחרונות בבילעין
יאיר דקל
בעבר, נוכח ריבוי ההתאבדויות, התכנסה ועדת עורכי עיתונים והחליטה שלא יפורסמו עוד מתאבדים    היום, האמצעי התקשורתי הוא פייסבוק ובו תולים כל מיני אשמות    אך עובדה היא כי האסונות הם תולדת אופי האדם
ציפי לידר
במעגל ההתחדשות: ממצוות החודש עד הפסח והתפילין שביניהן    בחבילת המצוות כלולות גם מצוות קרבן פסח, איסור אכילת חמץ, שמירת יום טוב ומצוות פדיון הבן    זכר ליציאת מצרים    דברים לפרשת בא
עו"ד יוסי דר
שחקן הכדורגל הוותיק פוטר    אמרו עליו שהוא "האיש והאגדה"    אתם יודעים מה? לא זכור לי מבצע או תעלול מיוחד שלו על כר הדשא    באמת, איפה אבי נמני ואיפה אבי כהן? אין בכלל מה להשוות...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il