X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המשברים שפקדו את השווקים הפיננסים לכל אורך הסייקל החיובי הפוקד את הבורסות בעולם בר סטרנט, ליהמן ברדרס, משבר חובות, משבר יוון, משבר אירופה ומשבר מצרים הגל החיובי שריר וקיים. עדיין...
▪  ▪  ▪
ירידה לצורך עלייה [צילום: AP]

כל שאני רוצה להעביר בפוסט הקצר הנ"ל הוא התהליך העובר על השווקים הפיננסים המקיימים גל חיובי לאחר עיכול חדשות רעות.
נכון, המשבר החל במחצית השנייה של 2007 כאשר הזרעים החלו לבקוע עוד בשנת 2006, רק שאז אף אחד לא רצה ולא היה מעוניין לשמוע. הכל "דפק" כמו שעון. הזרעים שגדלו, ככל שחלף הזמן, התגלו למשקיעים שמצידם חבטו במניות ובאג"ח החברות וברחו לאגרות חוב ממשלתיות. ככל שהתקדם המשבר, החלו מחוללי המשבר, בנקים ומוסדות פיננסים אחרים, לקרוס בזה אחר זה.
השיא הגיע עם קריסתו של בנק ליהמן ברדרס, שסימל את שיאו של המשבר והוכח שהמשבר כאן ושהוא קשה. אחריו הייתה זו חברת הביטוח AIG שהולאמה על-ידי הממשל האמריקני. לאחר עיכול החדשות הרעות, המשקיעים הוותיקים, המנוסים והגדולים החלו לעשות חושבים והגיעו למסקנה שכדאי להסית שוב השקעות לכיוון אקוויטי וחוב קונצרני (כן, מדובר בדיעבד ואני מודה שזו אולי חוכמה קטנה מאוד).
עיכול המשבר ומעבר לרוטינה חיובית יותר, העלו את השווקים הפיננסים על דרך חיובית ואט-אט החלו להתגלות סימנים חיוביים גם בכלכלה הריאלית, מה שמתדלק את הגל החיובי גם כיום.
מי שעד כה לא שם לב, בדרך הארוכה שהשווקים הפיננסים עשו ועלו, אני מאיר את עיניו - בדרך היו מכשולים רבים. בין המכשולים ניתן למנות קריסות בנקים סדרתיות, המשבר ביוון, המשבר במדינות ה-PIGS ובימים אלו המשבר במדינה הערבית החזקה ביותר - מצרים. המכנה המשותף לכל אלו, נכון להיום, הוא העובדה שהם מזכירים לכולנו את המשבר שהיה כאן רק לפני שנתיים וחצי, ומערערים את הנכונות שלנו לראות את השווקים בפן החיובי. כמובן שלכל משבר הייחודיות שלו.
אני גורס, כמו רבים אחרים, שעל-אף המשברים שהיו וסביר מאוד להניח שעוד יהיו בדרך, המגמה החיובית עדיין יכולה לעמוד על-כנה. השיפור הריאלי שמציגות הכלכלות בעולם והזמן שעובר לו ומרחיק מאתנו את אותות המשבר ההוא - מצליחים לאותת כי הגל החיובי שריר וקיים. עדיין.
בחינה מחדש בכל רגע נתון של התנאים הכלכליים יכולה, אולי, להוביל למסקנות אחרות, אך נכון להיום השווקים הפיננסים בהחלט נראים חיוביים גם לשנת 2011. הבהלה מכל משבר ובריחה לאחור ומכירת פוזיציות טובות רק כי... אינה מתכון נאות להשיג תשואות חיוביות בשוק ההון.

תאריך:  16/02/2011   |   עודכן:  16/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגל כלכלי שלילי לגל כלכלי חיובי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד אלשרפי
"אתה תחת מעצר, יש לך את הזכות לשמור על שתיקה. כל מה שתגיד, או תעלה לפייסבוק, יכול שיהיה בשימוש נגדך בבית המשפט"    כולנו מכירים את המשפט הזה מסרטים אמריקניים. זה נקרא "אזהרת מירנדה" שהתקבלה בפסק-דין תקדימי על-ידי בית המשפט העליון של ארה"ב ביוני 1966    האם צריך להוסיף אזהרה כזו גם בפתיחת פרופיל בפייסבוק?
יוני בן-מנחם
הצעירים שהובילו את המהפכה במצרים התאגדו וייתכן שיקימו מפלגה או תנועה פוליטית חדשה    שרידי המשטר של מובארק עדיין מושכים בחוטי השלטון ובמצרים יש הסבורים שמובארק ממשיך לשלוט במדינה מאחורי הקלעים
מנחם רבוי
חרף הפחתת מחירי הבנזין, רוב ההקלות המובטחות נשארו ברמת ההצהרות    רה"מ הצטייר כקשוב לרחשי הלב של הציבור, וגם הצליח להוציא את הרוח ממפרשי צעדי המחאה    הצלחתו תישמר לאורך זמן? לא בטוח, סימני התסיסה הציבורית לא נעלמו!
איתן קלינסקי
כמו אשת פוטיפר בימים רחוקים, שהתאימה את לחן הדברים לאוזן השומעת, כך אביגדור ליברמן היום משתמש במטבעות לשון של פטריוטיות ונאמנות למולדת    האיש הצליח "לעשות בית ספר" לתקשורת הישראלית, כשהוא גורר אותה להתקפה אישית נגדו ונגד מפלגתו, ומכל התקפה צומח לו לפחות מנדט אחד בדרך
נסים גבאי
מכורסת "התרבות המערבית" בביתי אני מוריד את הכובע להתקוממות האירנית שרבים מבניה יפלו למענה על חרבם, שהרי המפגינים באירן, העומדים לפני ביצוע מהפכה היסטורית, רבים מהם לא יזכו לראות אותה במימושה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il