X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מקום העבודה הוא המקום שבו תופעת ההטרדה המינית היא השכיחה ביותר ובעלת פוטנציאל הפגיעה הגבוה ביותר, בשל הפגיעה בפרנסת המוטרד. לפיכך, החוק מטיל חובה על מעבידים לנקוט באמצעים שונים על-מנת למנוע הטרדות מיניות במסגרת יחסי עבודה
▪  ▪  ▪
החוק קובע הליך בירור מפורט בנוגע להטרדה מינית

בשנים האחרונות דווחו בתקשורת הישראלית מקרים רבים של הטרדה מינית, ביניהם מקרים בהם היו מעורבים פוליטיקאים בכירים וסלבריטאים שונים בחברה. הקושי של קורבנות ההטרדה להתלונן קשור לעובדה שמדובר לרוב באירועים שקורים בד"כ במפגש "אחד על אחד", לפעמים עם אדם בעל סמכות ושררה ולעיתים באופן שניתן להדחיקו או לבטל את משמעותו.
בסופו של דבר, רוב מקרי ההטרדה המינית אלו הדברים הפעוטים לכאורה, הערות סקסיסטיות, נגיעות "תמימות", התייחסויות "מחמיאות" ורק מעט מהמקרים כוללים אונס ותקיפה אלימה. למשל, התכתבויות בפייסבוק בעלות אופי מיני, בין שני עמיתים או ממונה ועמית גם מחוץ לשעות העבודה, דיבורים בעלי אופי מיני בין חברים או הצגת תמונות פורנוגרפיות בנוכחות עמיתה לעבודה, שליחת מסרים, תמונות ושאלות במייל, שיש בהם אופי מיני, כל אלו יכולים להיחשב כהטרדה מינית.
ככלל, צריך לזכור שגם מערכת יחסים שהתחילה בהסכמה הדדית, בין שני עובדים שאינם באותה דרגה, שקיימים ביניהם יחסי מרות, עלולה להיחשב אף היא, כהטרדה מינית בבוא העת.
מקום העבודה הוא המקום שבו תופעת ההטרדה המינית היא השכיחה ביותר ובעלת פוטנציאל הפגיעה הגבוה ביותר, בשל הפגיעה בפרנסת המוטרד. לפיכך, החוק מטיל חובה על מעבידים לנקוט אמצעים מסוימים על-מנת למנוע הטרדות מיניות במסגרת יחסי עבודה.
החוק אינו מתעלם מהטבע האנושי של חיזור אחר בן אן בת זוג, אולם הוא שם דגש רב כאשר אלו הופכים להטרדה ופוגעים ופולשים בפרטיותו של האחר, וכאן על הנשים מוטלת האחריות להבהיר את עמדתן באופן ברור, שלא ישתמע לשני פנים.
גם על המעסיקים מוטלת החובה. מעביד הנתקל במקרה של הטרדה מינית, אינו יכול להתעלם וחייב לטפל ולגרום להפסקת ההטרדה באופן מיידי. גם אם ההטרדה נודעה למעסיק במקרה כשמועה, או אם המוטרדת ביקשה כי לא יינקט שום צעד, בכל זאת המעסיק חייב לעשות הליך בירור מקיף הכולל ראיון המעורבים, כתיבת דוח, וקבלת החלטה כיצד לטפל בעניין. הכל כמובן, בדיסקרטיות מלאה.
החוק קובע הליך בירור מפורט וכן מועדים לבירור מרגע שנודע למעסיק דבר ההטרדה. על-מנת להימנע מתביעה כנגד המעסיק בעילה של הטרדה מינית על המעסיק לוודא שהוא מתנהל בהתאם להוראות החוק בעניין הבירור במקרה של הטרדה מינית.

הכותבת היא מומחית לדיני עבודה בפירמת עוה"ד ש.פרידמן ושות'.
תאריך:  16/02/2011   |   עודכן:  17/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב ההטרדות המיניות - מתרחשות בעבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
מדוע, למשל, אותו הטיל בדיוק - כשהוא פוגע בקריית שמונה קוראים לו "קטיושה", אך בנופלו באשקלון שמו "גראד"? מפני שהשלטון חושש, פן יזכור עדיין מישהו, כיצד לעג רבין בכנסת לאזהרה "קטיושות על אשקלון" ויקשור את הקשר הסיבתי בין הנסיגה והגירוש לכל המרעין בישין שפקדו אותנו מאז
גורי גרוסמן
הזמר הראל סקעת קורא מעל דפי עיתון ידיעות אחרונות לצעירי ישראל לקחת דוגמה מצעירי המדינות הערביות המתקוממים בימים אלו נגד השלטונות ולצאת לרחובות בהמוניהם למאבק    עצה לסקעת: יש לצאת במאבק למען "שינוי שיטת הממשל"
דניאל גיגי
הישראלים לא יוצאים לרחובות כדי להיאבק בגזירות הכלכליות, כי הם לא מאמינים בהסתדרות שמובילה את המאבק    עופר עיני, שמוביל את ההסתדרות בשנים האחרונות, לא עשה דבר למען העובדים החלשים במגזר הפרטי והציבורי, ולא פעל כלל למען מעמד הביניים    מה הפלא שאף אחד לא מצטרף למאבק שהוא מנסה מוביל?
ד"ר שלמה פרלה
נחשול ההגירה המאיים להטביע את האי האיטלקי למפדוזה ולהציף גם חלקים אחרים באירופה, עלה דווקא בעת שההנהגה הפוליטית שם מקיימת מעין הערכה מחדש על שאלת האינטגרציה של מהגרים מוסלמים באירופה    מי מפחד ממהגרים מוסלמים?
משה צ'אנג מאי
לאן פניה של המדינה? קל לנו האזרחים לבוא בטענות לממסד. אולי כדאי לנו לבדוק את עצמנו? הרי כל ח"כ היה אזרח מן השורה לפני שנבחר. דבריי אולי עלולים לפגוע, אך אני מאמין בהם. זה לא אומר שאני צודק, אבל אני עומד מאחורי כל מילה שלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il