X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דווקא מהקשיים הרבים שעימם נאלצים החקלאים להתמודד, מגיעות ההברקות; פיתוחים ההופכים את העובדות על פניהן יצירתיות קוראים לזה ואכן, המוח היהודי לא מפסיק לחדש ולהמציא לנו פטנטים - בעיקר בענף החקלאות
▪  ▪  ▪
המוח היהודי ממציא פטנטים [צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר]

נדמה שהחקלאות בארץ הולכת ונמוגה. מים - אין, עובדים לחקלאות - אין ואלו שישנם מגורשים מהארץ, תנאי מזג אוויר מתעתעים ולא יציבים והרווחים בחקלאות אינם מצדיקים את ההשקעה.
הכל אמת. אבל, כעם שידע היסטוריה ארוכת שנים של גאות ושפל - דווקא מתוך הקושי מגיעה הגאולה. דווקא מהקשיים הרבים שעימם נאלצים החקלאים להתמודד, מגיעה הברקה אחת ועוד אחת ועוד. פיתוחים ההופכים את העובדות על פניהן. יצירתיות, קוראים לזה ואכן, בס"ד, המוח היהודי לא מפסיק לחדש ולהמציא לנו פטנטים- בעיקר בחקלאות.
שיתופי פעולה אחרים עם מכוני מחקר וחקלאות מביאים לא פעם לפיתוח פתרונות המשלבים מדע וטבע. כך למשל, מכון וולקני, המכון להנדסה חקלאית במשרד החקלאות ומכון התורה והארץ בשיתוף חקלאים בשטח, יכולים לתת את המענה לצרכים שעולים תוך פיתוח והטמעת שיטות ומערכות עבור גידולים בתנאים שונים.
הנה למשל, מיכון חוסך ידיים עובדות יכול לפתור את הבעיה האקטואלית- המחסור בעובדים זרים ובידיים עובדות לענף החקלאות. לארץ מגיעות מכונות מרחבי אירופה וארה"ב וכאן הן עוברות "גיור לחומרה" על-פי התנאים בשטח ובהתחשב בדרישות שמציבים החקלאים- טריות גבוהה, ניקיון, והקפדה יתרה על בריאות.
כך, למשל, קומביין הקוצר ירקות רב קציריים, הרתום לטרקטור, זכה לשדרוג בארץ באמצעות בניית מעגלה הקובעת את גובה הקציר. וכך, במקום שהקציר יארך כ-4 שעות עם שבעה עובדים, בפועל, תודות לעבודת הקומביין, יארך הקציר כשעה וחצי עם 6 עובדים בלבד.
פיתוחים נוספים הם בתחום הבריאות. שימוש בחומרי הדברה עלול, כידוע, לפגוע בבריאות- "חמירא סכנתא מאיסורא". הצורך בהקפדה יתרה על בריאות הציבור, יחד עם ניקיון הירק והצורך להיפטר מחרקים ומזיקים, הביא לפיתוח מיכון מסוג חדש, מיכון של ניקיון ובריאות- מברשות המנקות את הירק אחר קציר, מכונה השואבת חרקים מתוך הירק, מכונה השוטפת את הרשתות המגנות על הירק- כל אלו נותנות מענה ייחודי המאפשר הידור בכללי הכשרות בד-בבד עם עמידה בכל תקני הבריאות המחמירים ביותר.
אין ספק, הבעיות בענף החקלאות רחוקות מפתרון מלא והאיום על עצם קומו של הענף טרם הוסר. אולם, כדי שנמשיך ונפתח את התחום החשוב כל כך, החיוני כל כך למדינה ובמיוחד מדינה דלה במשאבי טבע כמו מדינת ישראל, יש מקום לגישה יצירתית אחרת.
ונזכה כולנו לדברי הנביא: "ונטעתים על אדמתם ולא ינטשו עוד מעל אדמתם... (עמוס ט').

הכותב הוא מנכ"ל החברה החקלאית 'חסלט עלי קטיף' שפעלה עד העקירה בכפר דרום גוש קטיף, המייצרת ומשווקת ירקות עלים בריאים וכשרים למהדרין בארץ ובעולם.
תאריך:  17/02/2011   |   עודכן:  17/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המוח החקלאי לא מפסיק להמציא לנו פטנטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אריק אשרמן
בפרשת השבוע "כי תישא" לומדים על סיפור עגל הזהב, שהתרחש כי משה בושש לבוא    גם המנהיגות בארץ לא מגיעה בזמן כדי לטפל בדיאלוג עם הקהילות בשטח, ומתירה לכוחות השיטור לדכא באלימות את זכויות התושבים
ראובן לייב
במרוצת עשרות שנותיו פשט ולבש צורה בית הקולנוע המיתולוגי של תל אביב    על מה שהיה בעברו הזוהר אחד מאתרי הבילוי האטרקטיביים בעיר הגדולה, נגזר להפוך לעוד אתר נדל"ני, בדומה לגורלם של בתי-קולנוע רבים אחרים
נרי אבנרי
קשה להאמין שאמנון דנקנר היה שותף של דן מרגלית לקמפיין "איפה הבושה"    מאז נחשד ידידם המשותף בעבירות פליליות, התפרקה החבילה    מרגלית ממשיך את שליחותו העיתונאית, ודנקנר העדיף את ידידו המושחת    הלכתי לארכיון...
דודו אלהרר
מנה ראשונה: "חוק איסור הטלת חרם" ומדינה מעורערת    מנה שנייה: קיום עיתון הארץ - הדבר השנוי ביותר במחלוקת בארצנו    מנה שלישית: רדידות השלטון האמריקני    מנה רביעית: טוטליטריה בישראל - שלום באזור    מנה חמישית: שוטרים למטרת עיקול?
שמעון כרמי
ברחוב המצרי יודעים היטב מי העושים למענם    האחים מוכיחים זאת בהפעלת בתי תמחוי, גני ילדים, בתי ספר, מועדוני ספורט וכמובן מסגדים    לרבים במצרים, חיי היומיום שלהם קשורים בעבותות חזקים לתשתית האזרחית הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il