X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התחלופה המהירה שראינו השבוע, בה הרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי לבש לראשונה מזה תקופה ארוכה את מדי השרד האזרחיים החדשים שנתפרו במיוחד למידותיו, והרמטכ"ל הנכנס, שהספיק לתת נשיקה חטופה לחיים האזרחיים, ו"נחטף" בחזרה לדגל - היא סיומה של תקופה סוערת ורגישה נורא במטכ"ל ובמשרד הביטחון
▪  ▪  ▪
גנץ. יביא איתו שלווה [צילום: פלאש 90]

השבוע החלה תקופה חדשה. תקופה חדשה לכולם. לא רק לצה"ל, לא רק לחיילים ולא רק לאזרחים. ממש לכולם. אולי האימרות "מזרח-תיכון חדש" הן אימרות מוקדמות מידי ונמהרות מידי, אך הן לא כ"כ רחוקות מן המציאות. ואל מול מציאות משתנה זו, מתמנה כאן מרגיע לאומי חדש, מנהל חדש לגוף שהכי מוטמע בתודעה של כל ישראלי ממוצע: צה"ל. בתחילת השבוע הנוכחי השבענו לתפקידו את הרמטכ"ל החדש, הרמטכ"ל ה-20 של צה"ל - בני גנץ. לא ידוע עליו הרבה, אבל בואו נקווה שהשלווה והשקט שהוא משרה על סביבתו יהיו גם אלו שילוו אותו בתפקידו החדש.
אינני יודע רבות על הרמטכ"ל גנץ, ובטוחני שישנם רבים כמוני. חוץ מהחיקויים הבהחלט מוצלחים שבהם נתקלנו במהדורות האחרונות של תוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת", איננו יודעים רבות על גנץ. הרוב מורכב משמועות, כתמיד. השמועות מספרות על אדם שלו, רגוע, שקול, מוביל, אכפתי, רציני ומקצועי. קצרה היריעה כאן מלתאר את כל התכונות החיוביות שיש לגנץ להציע בעבורנו. אגב, אם לא ציינתי זאת לפני-כן, תכונות רבות מאלו הכתובות בשורות אלו נאמרו גם על מי שהיה מיועד להפוך לרמטכ"ל ה-20 של מדינת-ישראל: יואב גלנט. תראו איפה גמרנו איתו.
אם נביט לרגע, לעומת-זאת, לעמוד המוקדש לגנץ באתר "ויקיפדיה", נראה כמה עובדות יבשות על אודותיו: בן לניצולי שואה, מפקד יחידת שלדג בדימוס, נולד בכפר אחים בשנת 1959 ועוד ועוד. בהחלט קשה לחזות כבר עכשיו עתיד כזה או אחר בעבור גנץ.
התחלופה המהירה שראינו השבוע, בה הרמטכ"ל היוצא גבי אשכנזי לבש לראשונה מזה תקופה ארוכה את מדי השרד האזרחיים החדשים שנתפרו במיוחד למידותיו (במיוחד בהתחשב בכך שמיד לאחר עזיבת תפקידו, אץ-רץ אשכנזי להעיד בפרשיית סא"ל בועז הרפז) והרמטכ"ל הנכנס - שהספיק לתת נשיקה חטופה לחיים האזרחיים, ו"נחטף" בחזרה לדגל, היא סיומה של תקופה סוערת ורגישה נורא במטכ"ל ובמשרד הביטחון. מדובר בתקופה שערערה בעבור אזרחים רבים בישראל את הטאבו הרגיש ביותר: יציבות ואחידות הפיקוד של צה"ל. ולכן, נכונה האמירה בנוגע לגנץ, שיהיה עליו להשיב את השלווה ואת הסדר והארגון בחזרה למטכ"ל. משום-מה, אם מסתכלים על אופיו של האיש, אפשר להניח שאולי דווקא הוא זה שיצליח לעשות זאת. אומנם עתה, כשסוף השבוע מתרגש על כל אזרחי ישראל, הסערה החזקה שהייתה כאן בשבועות האחרונים ונגעה למטכ"ל עומדת לשכוך. אבל בל נשכח את כל מה שהיה כאן, ובל נשכח את הצלקות שסערה זו הותירה על כולנו. צלקות אלו נותרו בכדי שנלמד מגלדיהן.
השבוע האחרון היה היסטוריה בהתהוותה, ולא רק בעבור מצרים שהורידה מנהיג ששלט בה ביד רמה ב-30 השנים האחרונות. זו היסטוריה בהתוותה שמראה לנו אילו סערות עלולות להיות רגע לפני הכתרת רמטכ"ל חדש. והנה, סוף-סוף הגענו לארץ המובטחת ומינינו רמטכ"ל חדש. לרמטכ"ל החדש יש את כל הנתונים בכדי להמשיך את דרכו של אשכנזי. בל נטעה: אשכנזי היה הרמטכ"ל הכי גבר-גבר שיצא לנו לפגוש לאחרונה, גם ביחס לשאול מופז. קשה להיפרד מרמטכ"ל כ"כ ראוי. אך כעת, מתמנה ונכנס לנעליו מחליף ראוי. עם צניעות, ענווה ומקצועיות צפוי גנץ להמשיך את התנופה של צה"ל, אותה חווה האירגון עם אשכנזי, למרות כל הנושאים הפחות נעימים ששמו של אשכנזי שורבב אליהם.
הרמטכ"ל (בדימוס) אשכנזי, הנני מצדיע לך. תודה לך שהגנת עלינו ב-3 השנים האחרונות. אך עליך להבין כי מגיעה העת לעזוב, והיא בד"כ צמודה לשיא. אתה הגעת לשיא, ורצוי שניפרד כידידים כשזכרון הצלחותיך מהדהד בראשינו, ולא זכרון נפילותיך. ואילו לך, גנץ, אצדיע גם-כן, ואאחל לך הצלחה רבה. נכנסת לתפקיד בתקופה לא פשוטה, ובנסיבות לא פשוטות. אומנם יש לך את כל נתוני הפתיחה הראויים, אך אמרו זאת גם על כל מתחריך על התפקיד עוד קודם, ומשום-מה אתה היחיד מכולם שהוכתר לתפקיד הרמטכ"ל. אל תשכח את הצניעות, את הענווה ואת המקצועיות, והמשך להוביל ביד רמה את תנופתו של האירגון הכי חשוב והכי מוטמע בתודעה של כולנו - צה"ל. בני גנץ, בהצלחה!

מיקי פרי הינו סטודנט בפקולטה למדעי-המדינה ולמדעי המזרח-התיכון באוניבסיטת ת"א, וכן בלוגר בועט, בעל בלוג אקטואלי באתר "תפוז". הכותב סיים שירות צבאי מלא כקצין בדרגה בכירה, וכעת חוטא בהתנדבות ובכתיבה.
תאריך:  18/02/2011   |   עודכן:  18/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רמטכ"ל חדש: תחילתה של תקופה חדשה והיסטורית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אם אינך יודע..למה המאמר ??
הרמז בהתחלה  |  19/02/11 11:39
 
- אני לא בטוח שמדובר במאמר סרק
מיקי פרי  |  19/02/11 12:41
 
- היה גבר מיקי,נמשיך לתמוך בגלנט
ע_הראל  |  20/02/11 08:31
 
- הפגנה מיותרת=ביינש פורשת בקרוב
תורה&עבודה  |  21/02/11 12:46
2
בראבו מיקי תפסת את הפרנציפ
פרעוש  |  19/02/11 20:31
3
אוך כמה שסילבי קשת צדקה:מצעד ה
ראספוטין בן מדביד  |  19/02/11 22:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
המשטר באירן אינו רחוק כל-כך מקריסתו, העם מורעב, ללא זכויות, השפלות וללא עתיד ורוד    נכון שהניסיונות עד כה לא צלחו אך לבסוף פול ייפול המשטר
עמוס גורן
העברית המדוברת, המשודרת, הננאמת ועכשיו גם הנכתבת, מוצפת ב"זה". אומנם בהקשרים של אמנות ושירה יש מקום, ולפעמים גם טעם, לשימוש חופשי יותר ב"זה", אך על כלי התקשורת ללמד את המגישים להתנסח בעברית רהוטה, אם אינם מעוניינים לגלוש סופית לדיבור ב"פיג'ן היברו"
יוסף אורן
ברומן "חסד ספרדי" מציף יהושע שוב את חזונו על ישראליות חילונית-נורמלית שאותה הוא נוהג להציג כחזונה המקורי של הציונות    בכך לא רק שהוא מסלף את החזון הציוני, אלא גם נוטע בו הפעם תוכן עדתי-סקטוריאלי הזר למהותו
יעל ארצי
הפחתת המע"מ לרמה של עד 5% על מוצרי יסוד בסיסיים תקל משמעותית על השכבות החלשות, בעוד העלאת המע"מ על מוצרי יוקרה מעל ל-20% תאזן את ההכנסות ולא תפגע בשכבות החזקות היכולות לממנו, מה גם שחלק ניכר מהוצאותיהם מוכרות לצרכי מס ולקיזוזי מע"מ
נחמן פביאן
זלמן שובל, שהיה שגריר ישראל בארה”ב, ח"כ וסא"ל (במיל.) - הוא כיום יו"ר הפורום ליחסי ישראל ארה”ב במינוי אישי של ראש הממשלה    בראיון למגזין "מראה" הוא מתמקד במדיניות החוץ העתידית של ישראל נוכח השינויים העולמיים    נחמן פביאן מראיין את זלמן שובל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il