X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפגנה בבריטניה נגד פעולות צה"ל במבצע "עופרת יצוקה" [צילום: AP]
זירה עקובה מדם
מזה מספר חודשים פולשים ארגונים הפועלים נגד ישראל למרכולים, לבתי-קפה ולתיאטראות ברחבי העולם על-מנת להפיץ תעמולה ארסית נגד מדינת ישראל בריטניה מובילה בראש בפעולותיה האנטי-ישראליות, וגם איטליה וגרמניה מצליחות לא פחות

ברחבי יבשת אירופה פועלים ארגונים אנטי-ישראלים אשר מנצלים את כוחם כדי להזהיר את תושבי העולם כנגד מדיניותה המזיקה של מדינת ישראל. ארגונים אלו מציגים עצמם כארגונים מקומיים אשר כל קשר ביניהם הוא מקרי בהחלט, ושאין להם כוונה לפגוע במדינת ישראל.
סקירה נרחבת שהוציא ארגון ידידי ישראל באירופה, המאחד פרלמנטרים מכל יבשת אירופה הפועלים למען ישראל, מלמדת שבכל אחת ממדינות היבשת נרשמו במהלך השנה האחרונה פעילויות הקוראות בגלוי לחרם על מדינת ישראל.
המצב בבריטניה
הבולטת שבמדינות היא, כמובן, בריטניה, אשר הפכה בשנים האחרונות לזירה המרכזית בה פועלים ארגונים נגד מדינת ישראל. למשל, בספטמבר 2009 קראה הסתדרות העובדים הבריטיים לעודד חברות בריטיות להחרים מוצרים וחברות מהשטחים ה"כבושים". הארגון אף חתם על הסכם שיתוף פעולה עם ארגון נוסף, כדי להעמיק את החרם על מוצרים המיוצרים בישראל.
כמו-כן, רשת הסופר-מרקטים הגדולה בבריטניה, "טסקו", החליטה בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" לשמש מעין "מלשינון" ולהודיע לקהל לקוחותיה על מוצרים המיובאים מישראל. כעבור כמה חודשים בוטל ה"מלשינון" בעקבות לחץ שהפעילו גורמים יהודיים.
כרגע החרם בבריטניה לא ממש מצליח, אך אין ספק שהמאבק שם יימשך.
ארגונים אנטי-ישראלים פועלים בתקציב קטן, ולכן הם משתמשים באביזרים שונים, כגון: כרזות והפגנות בעלות דימויים קיצוניים ומעוררי חלחלה. כך למשל הם משתמשים בתמונות של ילדים פלשתינים פצועים והרוגים, וכן בתמונות של טנק שעליו מונחים מותגים ישראלים.
הם נעזרים כמובן גם בזירה המקוונת. במרס 2009 הועלה לאתר הקבצים "יו-טיוב" סרטון בו מופיעה חבורת פעילים - הלבושים בחולצות עם הכתובות "החרימו את ישראל" ו"פלשתין תחיה לנצח" - הנכנסת לסופר-מרקט ומרוקנת מוצרים הנחשדים ככאלו מתוצרת ישראלית.
זאת ועוד, הארגונים נעזרים גם באתרים של אנשים קיצוניים והזויים הקוראים לחרם על ישראל מסיבות דתיות.
המצב במדינות אחרות
במאי השנה הפיץ באיטליה ארגון מקומי המכונה "הקואוליציה המקומית נגד מוצרי כרמל אגרקסקו", ידיעה שרשתות השיווק הגדולות באיטליה החליטו להסיר ממדפיהן מוצרים חקלאיים המשווקים בישראל על-ידי חברת "כרמל אגרקסקו" - אלא שידיעה זו הייתה שגויה. מהלך זה מהווה חלק ממגמה גוברת והולכת של ארגונים אשר ניצלו את מבצע "עופרת יצוקה" כדי להפיץ מסרים שקריים נגד ישראל.
בגרמניה המצב מדאיג מאשר באיטליה, היות שהאווירה הציבורית נגד ישראל גוברת ומחריפה. למרות שרוב הניסיונות לגרום לחרם לא מצליחים, משיגים ארגונים שונים הצלחות נקודתיות כנגד חברות ישראליות.
הגיע הזמן שהממשלות במדינות אלו יוציאו ארגונים אלו מחוץ לחוק. אחרת, הן ייחשבו כתומכות במעשים פסולים.

תאריך:  19/02/2011   |   עודכן:  20/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כאשר מבקש ידיעות אחרונות לפאר ולרומם את אהוד אולמרט, גם החוק אינו עומד לו למכשול. אחרי הפרסום השערורייתי של סודות המדינה במסווה של זכרונות, הגיע הסיקור המעוות של התביעה שהגיש אולמרט נגד משה לדור
אורי אליצור
ככל שהתקשורת יותר מיידית, יותר חיה, ויותר מהשטח, כך היא פחות אמינה. במקום לדווח על עובדות התקשורת המודרנית מספרת סיפור, והוא חייב להיות סיפור פשוט. אז מה באמת היה בקהיר?
אברהם שרון
זה מכבר ירד "הנווט השבוי" רון ארד לתהום הנשייה והוא מוחזק בחזקת מי שאינו עוד בין החיים אף שאין הוכחה רשמית חותכת למה שנתפש כעובדת אי-היותו. דומה כי אל החור השחור של אי-ידיעת מה עלה בגורלו של ארד הולך ומתחיל להיכנס גם גלעד שליט
אריה פרי
ממשלת ישראל בחרה בעיתוי מוזר בו החליטה להשתפך ולהתבזות לפני הנשיא ברק חוסיין אובמה, זאת עקב הווטו אותו בחר להטיל הנשיא האמריקני על הצבעת הגינוי נגד ישראל באו"ם    שוב הוכח כי הגנים הגלותיים שולטים בממשלת ישראל
דודו אלהרר
יצרני מזון חייבים לשאוף ולייצר מוצרים טעימים שאם לא כן יפשטו את הרגל, חברות בנייה חייבות להקפיד על גימור מושלם ועל עמידה בתקן, רופא מוכרח להיות אחראי, עורך-דין - מהימן, נהג חייב להיות עירני וכל אזרח חייב לדווח אמת לרשויות המס    רק ככה יכולה להתנהל מדינה מתוקנת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il