X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסערה המטלטלת בחודשים אלה את המזה"ת אמורה הייתה להציב את ישראל בדעת הקהל הבינלאומית כאי של יציבות ושפיות אך ההסברה הישראלית המקרטעת אינה מנצלת את ההזדמנות להוכיח את העולם על שתיקתו, שמחירה הוא דמם של הלובים, האירנים, העירקים, הסעודים, הסורים, ובהמשך הדרך - גם של הישראלים
▪  ▪  ▪
הזהב השחור [צילום: AP]
העולם שתק אז, והעולם ישתוק גם בעתיד, כשאזרחים סורים יצאו בהמוניהם למאבק נגד הדיקטטורה של בני משפחות אסד ומח'לוף, שהמיליארדים שבידיהם יכולים להתחרות במיליארדים של מובארק ובניו, של קדאפי ובניו, של בן עלי ואשתו ושל בית המלוכה הסעודי - פירות באושים של שחיתותם האישית.

מזה כשלושה שבועות נאבקים על נפשם אזרחי לוב שאינם רוצים עוד את "המנהיג", "מלך מלכי אפריקה", המגלומן הנרקיסיסט, והעזו להתמרד נגדו אחרי 42 שנים של שלטון דיקטטורי אכזר. הוא מפעיל נגדם את צבא המדינה, מפציץ אותם ממטוסי חיל האוויר שלו, יורה עליהם מהארטילריה שלו וטובח ללא רחם באזרחים בלתי חמושים, בטענה כי המרידה מנוהלת בידי אנשי "אלקאעדה" שסיממו את אזרחיו. הוא גייס שכירי חרב מאפריקה וטייסים מסוריה וממזרח אירופה, בשל חששו כי טייסיו לא יקיימו את פקודותיו ויברחו במטוסים לחו"ל, כפי שאמנם עשו כמה מהם. עד עתה נהרגו בלוב אלפי אנשים, ואם יימשכו הקרבות, מספר הקרבנות יהיה גבוה מאוד. העולם מדבר, משוחח, דן, מאיים, מזהיר ומתרה, אך אינו עושה דבר. כי באירופה יש מדינות (שוויץ, איטליה) התלויות בנפט הלובי, וכולם פוחדים שאם קדאפי יידחק לקיר, הוא עלול להבעיר את בארות הנפט ואת מתקני ההפקה, ההובלה והזיקוק, כמו שעשה בזמנו סדאם חוסיין, ובכך לשתק את יצוא הנפט מלוב לתקופה ארוכה. מסקנה המתבקשת היא כי לאירופה חשובה יותר אספקת הנפט מחייהם של אלפי לובים, וגם הבית הלבן שאינו נוקף אצבע להגן על אזרחי לוב - שותף לסדר עדיפויות זה.
בשאר הוא שוחט בן שוחט
באירן, במהלך החודשיים האחרונים נערכות הפגנות נגד השלטון בקצב ממוצע של הפגנה אחת בשבוע, והשלטון מפזר הפגנות אלה באכזריות רבה בתחמושת חיה המפילה הרוגים ופצועים. והעולם? מגנה ומבקר, אך אף אחד אינו עושה דבר כדי להגן על האירנים דורשי זכויות אדם וחירויות פוליטיות, הנטבחים על-ידי האייתולות. כי העולם - בעיקר סין - אינו מעוניין להרגיז את האייתוללות, העלולים לעצור את זרימת הנפט והגז, בעיקר לסין המכורה להם. לכן, גם גופים כמו מועצת הביטחון ומועצת זכויות האדם, שבהם ממלאת סין תפקיד בולט, אינם מתייחסים ברצינות לדיכוי האירני. גם תוכנית הגרעין האירנית ירדה בחודש האחרון מסדר היום הציבורי הבינלאומי, בשל האירועים התכופים במזרח התיכון, ודוח חמור במיוחד של הוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית על התוכנית לא זכה כלל לתשומת לב תקשורתית וציבורית.
בעירק נהרגו לפני שבועיים, מאש המשטרה, 19 אזרחים ממשתתפי הפגנה בדרישה לפטר כמה שרים מושחתים מהממשלה שקמה לפני ארבעה חודשים. כך מתייחסת הממשלה "הדמוקרטית" של עירק לאזרחיה ולדרישותיהם הצודקות. אך העולם שותק, כי הוא זקוק לנפט העירקי, וממתין בקוצר רוח להתייצבות השלטון בארץ הנהריים כדי להחזיר את משק הנפט העירקי לרמת ההפקה שהייתה לו בימי סדאם.
האופוזיציה בסעודיה מתכננת לפתוח בהפגנות, במטרה להביא לשינוי במערכת השלטון המדכאת המרוכזת בידי המשפחה המלכותית, בית סעוד, שעושרה האדיר נצבר על חשבון תושביה העניים של סעודיה. אם יהיו אירועים הקשורים במרי אזרחי, סביר להניח כי אלה יתרכזו באזור חסא שבמזרח המדינה, שבו חיים בני המיעוט השיעי, הסובלים מזה עשרות שנים מדיכוי קשה. השלטון יטפל באירועים אלה ביד קשה, בטענה כי אירן מנסה להפיל את השלטון בסעודיה. ואכן, אירן מנסה זה זמן רב לעורר את המיעוט השיעי למרוד בבית סעוד, במטרה להפיל את שלטון הווהאבים, הרואים בשיעה סוג של כפירה. גם אם ייפלו בקרב כזה אלפי הרוגים - העולם ישתוק. כי לשם הבטחת הזרימה הסדירה של נפט מסעודיה, זקוק העולם לסעודיה יציבה, גם במחיר הרג של המוני אזרחים סעודים.
בסוריה, מייעדים ארגונים המתנגדים לשלטון את יום שלישי ה-15 במרס, כיום תחילת האינתיפאדה הסורית, במגמה להפיל את בשאר אסד מכס השלטון. בלילות האחרונים הופיעו על קירות בתים בסוריה כתובות בנוסח "בשאר הסתלק", "בשאר שוחט בן שוחט" - רמיזה לטבח שביצע בפברואר 1982 השלטון הסורי בתושביה הסורים של העיר חמאת, עת הרג ללא הבחנה כ-30 אלף איש, אישה, ילד, ילדה, זקן וזקנה, כדי לחסל את מרידת "האחים המוסלמים". העולם שתק אז, והעולם ישתוק גם בעתיד, כשאזרחים סורים יצאו בהמוניהם למאבק נגד הדיקטטורה של בני משפחות אסד ומח'לוף, שהמיליארדים שבידיהם יכולים להתחרות במיליארדים של מובארק ובניו, של קדאפי ובניו, של בן עלי ואשתו ושל בית המלוכה הסעודי - פירות באושים של שחיתותם האישית של דיקטטורים אלה.
ועכשיו - תור ישראל
ממשלת ישראל נדחקת להגיע להסדר עם הפלשתינים, כי העולם לוחץ, כי בבית הלבן יש מי שעדיין סובר כי פתרון הבעיה הפלשתינית יביא רגיעה לעולם הערבי, ואם לא - אז לפחות יסייע לאובמה להיבחר שוב בעוד שנתיים לקדנציה נוספת. ישראל תיאלץ לשלם את המחיר בדם אזרחיה, כאשר המדינה הפלשתינית הקמה מתחת לאפנו ללא הסכם עימנו, תהפוך למדינת חמאס בעלת רצף טרוריסטי מפאתי באר-שבע עד הגבעות המשקיפות על עפולה, שתכליל את כל גוש דן, מאשדוד ועד חיפה, בטווח הקסאמים והגראדים שישוגרו מגבעות יהודה ושומרון. והעולם כדרכו - ישתוק.
אם ישראל תעשה את הנדרש כדי להגן על עצמה ועל אזרחיה, יצלוב אותה העולם, באמצעות הגולדסטון התורן, בכיכר האו"ם, בהמשך לקו שמפגינות מדינות אירופה, ארה"ב וסין, שלפיו אינטרס הנפט שלהן גובר על הכל, גם על חייהם של תושבי המזה"ת. על כן, תהיה זאת טענה לגיטימית של ממשלת ישראל, כי היות שהעולם לא ינקוף אצבע לסייע לה נגד הטרור העתיד להשתולל נגדה מן המדינה הפלשתינית שתקום חס וחלילה ביו"ש, עליה לעשות כל שבידה כדי להגן בעצמה על תושביה. אך הלחץ מהבית הלבן הביא את ראש הממשלה להיחפז ולהטיל על ישראל התחייבות נוספת מעל בימת הקונגרס האמריקני. האם הממשלה קיימה דיון בתוכנית שיציג נתניהו בנאומו בקונגרס, שאין בה ערובות לביטחונם של אזרחי ישראל?
הסערה המטלטלת בחודשים אלה את המזה"ת אמורה הייתה להציב את ישראל בדעת הקהל הבינלאומית כאי של יציבות ושפיות. אך ההסברה הישראלית המקרטעת אינה מנצלת את ההזדמנות להוכיח את העולם על שתיקתו שמחירה הוא דמם של הלובים, האירנים, העירקים, הסעודים, הסורים, ובהמשך הדרך - גם של הישראלים. האם עולם אילם ומשותק שהפקיר אותם, יבוא לסייע לישראל מפני הטרור הפלשתיני או מפני הגרעין האירני? האם יש מישהו שפוי בישראל המוכן לסמוך על ערבויות בינלאומיות לאחר הכישלון המחפיר של יוניפיל בלבנון למנוע את התחמשות חיזבאללה בעשרות אלפי טילים?
חזית הנדל"ן
חלק מעליית מחירי הנדל"ן בישראל נגרם מרכש דירות ובתים בכסף ערבי מהמפרץ, שמשקיעים בארץ גופים זרים ולקוחות עלומים המיוצגים על-ידי עורכי דין. קרנות וחברות הקשורות עם "האחים המוסלמים" רוכשות באירופה, בארה"ב, באוסטרליה ובישראל כל פיסת נדל"ן אפשרית, מתוך אידיאולוגיה של "שחרור" האדמה. ערבים ממדינות זרות רוכשים בישראל נדל"ן מסחרי, דירות, בתים ואחוזות פרטיות במושבות הצפון, ובכך תורמים לא מעט לעליית המחירים ולמצוקת הדיור הנגרמת ממנה לזוגות צעירים ישראלים החיים במדינה ומשרתים אותה, גם במחיר חייהם.
על המדינה לפעול בנחרצות להגנה על אזרחיה גם בחזית זו. כל שעליה לעשות הוא להחרים לאוצר המדינה כל נכס נדל"ן שנרכש על-ידי גורמים עוינים. אין לאפשר לאויבי ישראל לרכוש את המדינה בשוק, לאחר כישלון ניסיונותיהם "לשחרר" אותה בשדה הקרב. אין בעולם מדינה אחראית המאפשרת לאויביה להשתלט עליה מבפנים באמצעות הכסף. יש להחיל את הכלל גם על גורמים עברייניים בארץ ובחו"ל, אשר במטרה להלבין כספים - משקיעים אותו בנדל"ן בארץ ותורמים בכך לעליית המחירים שנאלצים לשלם אזרחינו.
אם נדרשת לשם כך לחקיקה, על הכנסת להכין את התשתית החוקית להחרמת נכסים שרכשו גורמים אלמונים, עוינים ועבריינים. רשות המיסים יכולה בהרף עין להוריד את מחירי הנדל"ן: הכרזה של רשות המיסים על כוונתה לחקור את מקורות ההכנסה של רוכשי נדל"ן פרטיים, תביא לכך שחברות עלומות מחו"ל ימהרו למכור את הנכסים שרכשו בישראל לפני החרמתם, ומחירי הנדל"ן ירדו משמעותית.

לאתר מגזין מראה
המאמר מוקדש לזכרו של אברהם בן יצחק רוזנצוויג ז"ל.
הכותב הוא מרצה במחלקה לערבית וחוקר במרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  11/03/2011   |   עודכן:  11/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנפט - במחיר הדם הנשפך
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מוטי, יש מצב למאמר מתורגם
zoomarch  |  12/03/11 12:07
 
- אכן, שווה לתרגם ולהפיץ ל"ת
ירדן22  |  12/03/11 18:42
 
- גם לדעתי צריך לתרגם את המאמר! ל"ת
נירררררררררר  |  17/03/11 17:29
2
הסברה ישראלית =תרבות הצ-חוק
גולדסטון חוגג   |  12/03/11 20:10
3
בארק חוסין אובהמה רוצה להקים==
יוד יוד  |  12/03/11 23:26
4
הגנת המדינה
נביל  |  13/03/11 03:47
5
תפסיקו להשלות עצמכם עם"ההסברה
בולגרי  |  13/03/11 06:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל פרדקין
בשלושה אירועי תרבות שפתחו את השנה בירושלים השתתפו אמנים זרים בעלי שם עולמי, בעוד שקברניטינו בלטו בהיעדרם
שלמה בן אליהו
משלושת ההיבטים - הניהולי-כלכלי, המוסרי והלאומי - על המדינה והקק"ל, שהתאחדו במסגרת מנהל מקרקעי ישראל - להיפרד כל אחת לדרכה
עמוס גורן
חלק ב': פרעון הצ'ק הדחוי
מוטי היינריך
לא רק בדיקטטורות, אלא גם במדינות המערב תגדיל המהפכה הטכנולוגית את השפעת הציבור ותקטין את כוחו של השלטון המרכזי    ייתכן כי המהפכה במערב תהיה אף גדולה ומהירה יותר
חיים משגב
קושי אינו מהווה סיבה לוויתור על החזון שלנו    הערבים, למרות הקשיים, דבקים בחזונם שלהם    אל מול רצונם לכבוש את כל ארץ ישראל המערבית ולהזרים אליה מיליוני "פליטים”, עלינו לומר לכל העולם: "מדינה פלשתינית" לעולם לא תקום על ארצו של העם היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il