X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההסתה הפרועה שקיימת באחרונה, והייתה גם בעבר, בקרב כלי התקשורת, המשמיצה השכם והערב את המתנחלים - לא סביר שהביאה את הפיגוע עליהם, אבל בהחלט תרמה לאווירה שהביאה את הוצאתו של הפיגוע אל הדרך
▪  ▪  ▪
המושג 'המתנחלים' - הפך למושג שהוא לא פחות מאשר שם גנאי [צילום: פלאש 90]

מבחן האיפוק, לפני בדיוק יממה, נכשל. הוא נכשל בצורה שאמורה להדהד לא רק בקרב הציבור הישראלי, בקרב הממשלה אלא בקרב כל העולם כולו, וחלקים מתושבי המדינה שבמידת מה נראה שיש להם חלק באווירה שהביאה לתוצאה הקשה.
בדרך כלל, איני כותב בצורה כל כך חריפה, אני מאופק, אך קשה מאוד להישאר מאופק אל מול התמונות של ילדים קטנים שרצחו במיטותיהם, בליל שבת והוריהם.
קשה לדעת, לשמוע ולראות, קריאות של אנשי שמאל קיצוני הרואים בי ובחבריי, כיום בשירות המילואים, כחייל השייכים לצבא "כובש", שמפקיר את דמם "של חפים מפשע", שרואים את המציאות דרך מראה, המספקת תמונה הפוכה מזו המציאותית.
"החטא" הגדול של הנרצחים, הוא לא רק היותם יהודים, ישראלים אלא גם מתנחלים, שרואים בהתיישבות כדבר חיוני וחשוב לצורך שמירת היישוב היהודי בארץ ישראל - ובצדק.
סביר איפה להניח, כי אלמלא אותם מתנחלים, אנשי הכיפה הסרוגה, הסכנה הייתה מבעד לחלון של אלו שגרים במקומות בטוחים יותר, במקרה הזה, זה היה עשוי להיות תושב עיר או יישוב מרוחק יותר.
ההסתה הפרועה, שקיימת באחרונה, והייתה גם בעבר, בקרב כלי התקשורת, המשמיצה השכם וערב את המתנחלים, לא סביר שהביאה את הפיגוע עליהם, אבל בהחלט תרמה לאווירה שהביאה את הוצאתו של הפיגוע אל הדרך.
ססמאות, ריקות מתוכן, חסרות כל הבנה של המשמעות הנגזרת מהן, נאמרו לאחרונה בצורה בוטה ביותר, "המתנחלים", הפך למושג שהוא לא פחות מאשר שם גנאי, ואשר לא נבלמו בזמן הנכון, כבר בשנת 2001, עת פרסם פרופ' זאב שטרנהל בעיתון הארץ כי "אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות המזויינת בשטחים עצמם. אילו הייתה בפלשתינים מעט תבונה, הם היו מרכזים את מאבקם נגד ההתנחלויות...."
אם לא די בכך, לא היה מי שהסתיר את דעתו הקיצונית, זמן קצר אחרי פרסום התמונת הקשות, שציין כי: ""גם לכיבוש יש תג מחיר, והמתנחלים קיבלו את מה שרצו",כךלדעת דני גרימבלט,פעיל שמאל, בקבוצת "שוברים שתיקה" בפייסבוק.
האינטרנט, שמלא באנשי שמאל קיצוני, כבר לא מהווים מיעוט, ונראה כי תגובה הולמת, היא הדבר הראוי, מצד הרשויות, כפי שנעשה כלפיי אורי ברעם, בגין הסתה.
הגיבורים, בשל כך, איך לא, הם המחבלים, בני העוולה, שקורבנם היה ממילא חסר ישע, חסר כל יכולת להתגנן ולהגיב - כל זאת בצמוד ובכפוף למחדלים מתמשכים הסברתיים, שלא נותנים ספק לצד השני בדבר הדה - לגיטימצייה לפגוע בבטן הרכה, כיום זה ילדים וטף, כשידרוג אכזרי ומטורף, וכל ניסיון להבין את מקור התפיסה המעוות בעניין, עם כל הרצון - נכשל.
על כן, בטרם מדינת ישראל מחליטה על בנייה מחודשת בהתנחלויות, כתגובה ציונית למתרחש, ולפני שתישקל תגובת העונשין הצבאית לפיגוע שייזכר לדורות ולעולמים לניצולי הפיגוע הצעירים, ראוי שמערכת המשפט תדע להגיב בעוצמה ובנחישות, עם מידת אובייקטיביות ראוייה, של מקבלי ההחלטות, על-מנת למנוע מחד הסתה ומאידך לפעול כנגד מסיתים, משני צידי המתרס, ובמיוחד אלו שרואים בתושבי מדינת ישראל, כאוייב שמותר להתיר דמו, לרבות אלו המתנחלים.
ויפה שעה אחת קודם.

תאריך:  13/03/2011   |   עודכן:  13/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אני מאשים"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
גם אני מאשים-אבל ציפיותיך מצהל
ראספוטין בן מדביד  |  13/03/11 15:01
2
רק 'צונאמי' נגד הסמולנים... ל"ת
שותף לדעה  |  13/03/11 15:58
3
רד מהכותרת הבומבסטית
מאיר1111  |  13/03/11 18:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר גדי אשל
ה"פלשתינים", שחיים בסדנת הסתה מתמשכת, מבינים כי כל גל של נסיגות - מה שנקרא בסגי נהור "יוזמות מדיניות", הוא כהודאה של ישראל בכך שהיא גזלה אדמה לא לה. מכאן ועד להרשאה לרצח, הדרך פתוחה. נאום "בר-אילן 2" מבטיח להיות כזה
דוד יהונתן גרינברג
מעמדו ויוקרתו של יהורם גאון מתירים לו לומר את אשר על לבו לגבי המוזיקה המזרחית/הים-תיכונית    דבריו נאמרו כדברי תוכחה ממעמד של אוהב החרד לתרבות העברית    גאון הוא אולי הלוי שבין הלויים החי בדורנו
נסים ישעיהו
העובדה שעם ישראל חי וקיים אחרי כל הגזירות וההשמדות ר"ל, ואפילו חוזר לארץ שהשם הבטיח לו ומקים בה ישות מדינית, גורמת לכך שאומות העולם תְּהִלָּתִי יְסַפֵּרוּ. או במילים אחרות, גם אם היהודים עצמם עדיין אינם מודעים לכך שתפקידם בעולם הוא תְּהִלָּתִי יְסַפֵּרוּ, עצם קיומם מספר את תהילות השם
אבי דוידוביץ
הנכות הקשה של הילדה שחר גרינשפן והעונש הקל שהוטל על הנהג שפגע בה זעזעו את המדינה    השיח הציבורי התמקד בסוגיית הסדרי הטיעון    גורם עיקרי לליקוי בהתנהלות התביעה אינו שיקול הדעת המוטעה של התובע - אלא מבנה וארגון התביעה הכללית במדינה    תביעה הפועלת במסגרת משטרה היא אנומליה בסדירות הפעלת הסוכנויות לאכיפת החוק
ירון זכאי
חלף שבוע מאז החלה שביתת העובדות הסוציאליות. נראה כי פרט לכמה כותבי מאמרים מגויסים, הציבור יהיה אדיש גם ביום השלושים לשביתה, כפי שהיה בשביתת התובעים. זה עוד מקרה בו העיתונות מסרבת לבצע תפקידה ולברר מדוע שביתת אנשים שאמורים לסייע לציבור אינה מעניינת את הציבור. לציבורים גדולים כבר ברור כי אם תקצץ הממשלה לחלוטין את שכר העובדים הסוציאליים, ייטב לכולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il