X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מ-1920 ועד 2011 לא השתנה אצל הערבים הרבה - תאוות הרצח והרצון של הערבים להילחם ביישוב היהודי חזקים מאי פעם מדינת ישראל אינה חזקה מספיק להפסיק את רצח ילדיה ואזרחיה - רצח שמתבצע באיתמר, בירושלים, בתל אביב, בחיפה ובכל מקום
▪  ▪  ▪
פסל האריה השואג בתל חי לזכר שמונת ההרוגים בקרב תל חי [צילום: לע"מ]

ב-1920, לפני 90 שנה, ממש החודש, באדר, ישבו מספר לא גדול של מתיישבים יהודים בהתנחלות קטנה על קרקע שנקנתה כחוק ויושבה על ידם, חלוצים של ממש. להתנחלות קראו תל חי. הימים ימי פרעות, בדואים וערבים מתנפלים ושודדים את השיירות העוברות באזור, תושבי ההתנחלויות מטולה וכפר גלעדי מסתגרים ומתגוננים.
בליל י"א באדר מתדפקים מאות ערבים על שערי תל חי, בתירוץ קלוש שהם מחפשים חיילים צרפתים. היהודים הצהירו כי הם נייטרלים ואינם מתערבים בסכסוך האנגלי-צרפתי באזור, אך לערבים זה לא הספיק, הם חיפשו תירוץ לתקוף. צרפתים לא היו בתל חי וכולם ידעו זאת.
בתל חי הסתגרו מעט המתיישבים מאחורי קירות הבזלת ולא פתחו את השער, הערבים הציעו שרק משלחת קטנה תיכנס לסרוק את החצר. חלק מהמתיישבים היהודים דרשו לא לפתוח את השער, חלק אחר אומר 'נוותר, הם הרי מבטיחים, רק ייכנסו, יראו ויצאו חזרה'. ויכוח של ימין ושמאל - האם יש שותף שאפשר להסכים איתו ולבטוח בדבריו, או שאין עם מי לדבר ואין עם מי להסכים.
בסופו של הוויכוח המתיישבים טועים טעות קריטית ופותחים את השער, הערבים זורמים לחצר, עולים לקומה שנייה ופותחים באש. בקרב נהרגים חמישה, יוסף טרומפלדור נפצע אנושות ואחרים נפצעים. המתיישבים היהודים מחליטים לנטוש את הנקודה ולסגת לאיילת השחר עד יעבור זעם. גם מטולה וכפר גלעדי ננטשים והמתיישבים נסוגים לראש פינה וליישובים הבטוחים יותר בעמק. לאחר זמן ובכוחות מחודשים חוזרים המתיישבים ליישוביהם, מטולה, כפר גלעדי ותל חי. באותה העת ובאותם האירועים נפלו שמונה מתיישבים. עם הקמת המדינה ב-1949 הוחלט על הקמת קריית שמונה לזכרם, היום קריית שמונה היא עיר ואם בישראל.
אנחנו בחודש אדר 2011, 90 שנה מאז המאורעות בגליל. הים אותו הים והערבים אותם ערבים, שום דבר לא השתנה. שני ערבים-מפלצות-אדם חודרים לאיתמר ורוצחים בשנתה משפחה כמעט-שלמה. היום איננו נוטשים נקודות התיישבות ואיננו נסוגים. מדינת ישראל חזקה מספיק כדי שכוחות יגיעו מיד על-מנת שלא נצטרך לנסיגה מנקודות מותקפות, אבל לצערנו מדינת ישראל אינה חזקה מספיק להפסיק את רצח ילדיה ואזרחיה. רצח שמתבצע באיתמר, בירושלים, בתל אביב, בחיפה ובכל עיר ויישוב.
מדינת ישראל נטשה את הדרך של מייסדיה. אלו שהקימו את קריית שמונה לא היו משערים בנפשם כי היום לא יעז אף מנהיג לאומי לקרוא להקמת ישוב חדש לזכרם של בני משפחת פוגל. מרבים במילים, סופרים יחידות דיור, מזיזים מפות, אך שום דבר לא נעשה כדי למנוע את הרצח הבא שבוא יבוא.
וכך, מ-1920 ועד 2011 אצל הערבים לא השתנה הרבה. תאוות הרצח והרצון של הערבים להילחם ביישוב היהודי חזקים מאי פעם. אך אנו היהודים לעומת זאת השתנינו עד מאוד. היום תל חי וקרית שמונה הם עובדה קיימת ואין איש שמערער על קיומם. האם בעוד 90 שנה איתמר תהיה כזו?

תאריך:  16/03/2011   |   עודכן:  16/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמציה חן
מאז 1982, בהפגנת השמאל בכיכר העיר, איבדה ישראל בלי דעת אסטרטגיה התואמת לצרכיה    צבא ההגנה לישראל נתפש בעיני האויב לחסר מיומנות ורצון להילחם    זה מה שמכוון את כנופיות הטרור להקיז דם יהודי במידה נסבלת
איתן קלינסקי
דווקא סיפור המגילה, שהיה לסמל ומשל לגורל הקשה מנשוא של העם היהודי, קיבל במרוצת הדורות ביטוי של חג שיש בו התרת הרצועה ומצווה להשתכר בו "עַד דְּלֹא יָדַע בֵּין אָרוּר הֲמָן לְבָרוּך מָרְדְכַי"    אסור שיהיה בספר הספרים צו המחייב להשמדה מוחלטת של עם, כולל נשים וטף ובעלי-חיים, הגם שצבאו היה שותף למעשים אכזריים
מנחם רהט
לא מעט מתחפשים כל ימות השנה למה שאינם, ולא רק אותם פושעים נקלים המתחפשים בבתי המשפט ליראי-שמיים    נשף המסכות נמשך בכל מקום, כל הזמן    צביעותם אומנותם
נפתלי רז
חישבו על היתרונות העצומים לישראל אם נתניהו יצהיר: מדינת ישראל מכירה במדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל על בסיס גבולות 67', וקוראת לרשות הפלסטינית לחזור למו"מ המדיני ללא תנאים מוקדמים    עד אז, נצהיר זאת כולנו, בהצטרפות ל"עצומה"!
שמעון שטיין
מסתבר שהאינטרסים הלאומיים ממשיכים (למרות התקוות, שלא היה להן על מה להסתמך, לפיהן יהיה באמנת ליסבון כדי לשנות את כללי המשחק) להנחות את המדינות הגדולות בהתנהלותן, לפחות בעתיד הנראה לעין    ספק אם יש בכך כדי להציב את האיחוד כשחקן רציני בזירה הגלובאלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il