X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לנוכח בולמוס מכתבי הרבנים ופולמוס תוסס בעקבותם, מצאתי לנכון לחשוף מעט את המתרחש מאחורי הפרגוד, בחדר עבודתם של הרבנים. לפניכם אפוא הצצה נדירה להתכתבות בינרבנית בדוא"ל. מטעמים מובנים שמות המתכתבים חסויים (כולם רבנים) ועימהם טושטשו סימני היכר מזהים. כמו-כן הקטעים צונזרו והובאו כאן רק בחלקם
▪  ▪  ▪
הצצה נדירה להתכתבות בינרבנית [צילום: פלאש 90]

נ"י לרשימת ממוענים: רבנים יקרים, צריך לצאת במשהו חזק ולאסוף מה שיותר חתימות שיתפסו תקשורת ויפגינו קידוש השם של מעורבות רבנים בכל צדדי החיים הארצישראלים והאוניברסאליים. אני מציע משהו סביב הנשיאים קצב, קדאפי או ראש ממשלת איטליה (זה ה'שובב'), ואולי אולמרט? אני מוכן גם לנסח טיוטא להפצה ראשונה, לאחר שנקבע את הנושא והכיוון (בעד או נגד).
א"מ: אני חושש מחילול השם. מה שלא נגיד יהיה חילול השם ובודאי אם נגיד דברים 'חזקים' כמו שהצעת.
י"ד בתגובה לא"מ: למה חילול השם? יותר מדי מנפנפים נגדנו בחילול השם. חילול השם זה מי שלא רוצה לשמוע לרבנים ואפילו לא לשמוע מהי דעתם. די כבר לטענה הנלוזה והנדושה הזו. להפך, לדעתי הגיע הזמן להפוך את חילול השם לקידוש השם, וכמו שרמז הרב היוזם (=נ"י) שיש קידוש השם בעצם מעורבות רבנים ועמידתם בשער.
וברשותכם אוסיף עוד משפט; למה כשהרבנים הליברלים במחנה שלנו (אתם יודעים למי אני מתכוון, לפחות בכללי) מוציאים 'חוות דעת' לתקשורת הם זוכים לאהדה על עצם מעורבות רבנים, ולמה כלפי החרד"לים מנפנפים ב'חילול השם'? צריך לשבור את המשוואה (=כאן היה כתוב משהו לא כ"כ מובן).
א"מ בתגובה לי"ד: אין הכי נמי (=אמנם כך!), וצריך לומר ולהדגיש בפני הציבור שהרבנים הליברלים גורמים חילול השם בעצם קיומם. כמה הזהיר אותנו רבנו (=הכוונה לרב צבי-יהודה הכהן קוק זצ"ל) מפני חילול השם וצריך לברוח מכך כמו מאש. כל מכתב רבנים הוא חילול השם.
י"ד בתגובה נוספת לא"מ: שכחת מה ששינן לנו רבנו ש'גדול קידוש השם מחילול השם', ודומני שהמקור בירושלמי. ואם הבנתי נכון הרעיון הוא שאם יש ספק בעניין מסוים מה גובר, האם חילול השם או קידוש השם, אז עלינו לקבל את הכיוון של קידוש השם שהוא היותר גובר.
ימ"ג: ראיתי את המיילים הקודמים ואני מציע לא להתייחס לפרשיות המתרחשות אצלנו בארץ ישראל, אלא משהו הנוגע לעולם כולו. ביחס לשם פחות רגישים לאמירות של רבנים. ואדרבה, אני חושב שבהשפעת העולם הנוצרי המזוייף שומעים שם יותר לאנשי דת ולאישי רוח ופילוזופיה. אני חושב שכדאי להשמיע משהו בקשר לסיבות לרעידות האדמה בניו-זילנד וביפן, וגם הצונאמי. למען האמת יש לנו הרבה נגד מדינת ניו-זילנד שביזתה את ארץ ישראל בקשר לטענה של זיוף דרכון שלהם, כביכול. אז מגיע להם רעידת אדמה. אבל אין לי כרגע רעיון בקשר ליפן. איזו שהיא אשמה כלפי היהודים. רעידת אדמה כזו מחייבת אשמה חזקה. אולי למישהו מן המכותבים יש רעיון? אולי פירל-הארבור?
נ"י (יוזם התכתובת): גם אני בתחילת דבריי כבר רמזתי על אפשרות של משהו מבחוץ לנו, כמו קדאפי או ראש הממשלה האיטלקי. הכי טוב קדאפי כי יש לו זיקה למדינת ישראל. אבל אם נכתוב משהו בעדו, או אפילו קצת בעדו, למשל שהיהודים תחת שלטונו נהנו מביטחון יחסי, זה יקפיץ לכולם את הפיוזים ולא כדאי. עדיף לכתוב משהו לטובת איטליה שעזרה לנו בתקופת ההעפלה והכל. אבל איך זה מתקשר עם ראש הממשלה של היום, ששמו כמדומני ברקלוני (אגב, שמתי לב עכשיו שבשם זה רמוז קלון). מה דעתכם?
א"מ: חילול השם! אני שוב אומר לכם חילול השם! אני לא בעסק. אני לא מגונן על ראש ממשלת איטליה!
מח"ל: אני מצטרף עכשיו לשיח המעניין הזה, ותומך בהצעה האחרונה הניטרלית. מבחינתי קשה להטיל את אשמת רעידת האדמה ביפן על השמאל הישראלי או על מערכת המשפט או על התקשורת (אולי עליה קצת כן אפשר) כי האסון מדי דרמטי. מאידך אפשר לומר כמה מלים של סנגוריה מהמקורות על האיטלקי הנ"ל. למשל, "כל הגדול מחברו יצרו גדול" או דבעינן (=צריכים) תרי (=שני) עדים כשרים לעדות, ובהודאת עצמו פלגינן דיבורא (=חוצים את דבריו ומקבלים רק חלק מהם, מה שנוגע לאחרים ולא לו) וכל כהאי גוונא (=וכל כיוצא בזה).
י"ד: אני בעד ההצעה האחרונה של מח"ל. אני מוסיף כדרכי את הפן החשוב של קידוש השם. מי מתנדב לנסח טיוטא?
י"ר (=זה אני, ישראל רוזן): חברים ועמיתים יקרים, אם תמשיכו בהתדיינות אווילית זו אחשוף את ההתכתבות במדורי 'נקודת מבט' ב'שבת בשבתו'.
א"מ בתגובה לי"ר: תגרום חילול השם!
י"ד: להפך, קידוש השם!
נ"י: העיקר שיהיה חזק!

תאריך:  17/03/2011   |   עודכן:  17/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך מתארגנת עצומת רבנים?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לבחון את האפשרות לירות ביושבי
מפי ירון לונדון  |  18/03/11 11:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור מעיין
קשה להתחמק מן השאלה המתבקשת - מה סיכויי התעשיה הקלאסית הישראלית לנצח כיום? התשובה גלומה בסיפור הצלחתה של התעשיה הקיבוצית, אשר מפעילה כ-300 מפעלים המספקים כיום פרנסה לכ-33 אלף עובדים. נוסחת ההצלחה של תעשיה זו, כמו גם של "תעשיות מופת קלאסיות" דוגמת שטראוס וישקר, חייבת וניתנת לשכפול ברמה הלאומית, תוך ניצול נכון של המנהיגות התעשייתית
דודו אלהרר
השמאל החכם, מה הוא אומר: מה לי מדיניות חוץ וענייני ביטחון? אפרוש עצמי במרחבי שולי החברה ואטפל בחלשים    השמאל הרשע, מה הוא אומר: יש בעולם מספיק גופים ומדינות שישמחו לממן את חיי המדושנים בעבור זריעת שנאה בישראל    השמאל התם: הערבים יקימו מדינה דמוקרטית שתחיה לצד ישראל, ונשתלב במרחב המזרח תיכוני בשלום ובאחווה    והשמאל שאינו יודע לשאול: לא נחבור אל הרשעים הללו שכמותם הרעו ליהודים בכל דור ודור
נבון קצב
האם קצב אכן זכה להליך משפטי תקין וטהור, החף מכל השפעה חיצונית מזהמת, באופן שאיפשר קיומו של משפט צדק שמעליו יתנוסס דגל לבן?    הקדמה למאמר שיתפרסם לאחר הקראת גזר הדין במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב
הרצל חקק
אחשורוש לושתי: מחר את מופיעה, עם יין פרסי זוהר, בתצוגה כחול עמוק, ואני רוצה מופע שירי סוחף, שכל הקהל יבלע את הלשון ויתעלף, אני רוצה מבּול אֶס אם אֶסים שיהיה חגיגה    ושתי לאחשורוש: תשמע לי טוב אדוני המלך, לא כחול ולא עמוק, אני לא ריטה. לא רד בול ולא בירה, אני מכורה למזון אורגני...    סיפור הישרדות מיוחד, לא פחות ולא יותר
יוסף נוימן
במקום להגן על מקום יישובם, מתנחלי איתמר סמכו על שומר שכיר (!) ועל כוחות צה"ל המרוחקים מיישובם. התוצאה הייתה חדירה של פלסטינים שהסתובבו ביישוב במשך שלוש שעות, ביצעו את זממם הנורא, ונמלטו מבלי להיתפס!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il