X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אריק אשרמן רב, מזכ"ל "שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם" על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בבת-מצווה של בתי עדי בפורים אחגוג את הצלת עמנו מאויביו, אציית לחוכמה של משלי "בִּנְפֹל אוֹיִבְיךָ אַל תִּשְׂמָחָ", ואפעל למען היום שבו נחיה לאור החוכמה של פרקי אבות דרבי נתן "איזהו הגיבור? העושה שונאו אוהבו"
▪  ▪  ▪
גבורה של אמת [צילום: יח"צ]

זו הקארמה שלי שבתי עדי חוגגת בת-מצווה בשבת זכור ובשושן פורים. בימים אלו אנחנו מתמקדים באיבה הנצחית שלנו לעמלק, ובחובה שלנו "לא תשכח" למחות את "זכר" עמלק [דברים כ"ה, י"ז-י"ט]. בסיפור של פורים, במגילת אסתר, אנחנו מספרים איך הגנו על עצמנו נגד אויבינו על-ידי הריגתם. פסוקים אלו מעלים כמה מהדילמות הקשות ביותר בעבודתנו למען זכויות האדם, כבתזכורת הברורה והכואבת ברציחות הנוראות שאירעו בערב שבת. איננו עושים שירות טוב לעצמנו כאשר אנחנו טומנים את ראשינו בחול, ומעמידים פנים שאיננו חיים באזור קשה. אנחנו חייבים לזכור שיהדות איננה דת פציפיסטית (למרות שבורכנו בפציפיסטים דתיים, כולל כמה מחברי "שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם"). לישראל יש אויבים שאילו יכלו - היו משמידים אותה. יש לנו זכות וחובה להגן על עצמנו. השאלה היא איך.
רוב הישראלים מסכימים שהטבח של מוסלמים בזמן תפילתם שעשה ברוך גולדשטיין בפורים במערת המכפלה - היה מעשה נתעב. רק מעטים רוצים לחשוב על המסרים שהחברה שלנו העבירה, ושאולי הובילו למעשה נורא כזה. ייתכן שגולדשטיין אף קיבל "השראה" ממגילת אסתר. בשנים האחרונות הותקפנו מלבנון ומעזה, דבר שהביא למלחמת לבנון השנייה ולמלחמת עזה. חלק מהישראלים רצו להתעלם, או להפחית מהצורך שלנו להגן על עצמנו. לגבי אחרים - כל דיון על האזרחים הלבנונים או העזתים שנהרגו, על המצור על עזה, או על השאלה האם יש קווים אדומים כאשר זה נוגע לביטחון - מתפרשים כחוסר דאגה לבני עמנו.
השבוע קיבלתי מספר טלפונים מלאי שנאה, ואפילו איומים. הכל מפני שבנוסף לזה שגינינו את הרצח הנורא של בני משפחת פוגל, ארגנתי מתנדבים שהיו מוכנים להתערב אילו כוחות הביטחון לא היו מונעים פעולות נקם של "תג מחיר". אני שמח לדווח שכוחות הביטחון אכן פועלים במידה רבה של יעילות למניעת נקם, וכל מה שעלינו לעשות הוא להודיע להם כאשר מתפתחים אירועים בשטח במקומות שבהם הצבא לא נוכח.
עבודתנו היא בשלושה מישורים:
1. אנחנו חייבים להצביע היכן המסיתים יוצרים סתירה מזויפת בין ביטחון וזכויות אדם, או מנצלים מעשה מרושע ונורא כרציחות - כדי לתאר את כולם כאויבינו המבקשים להשמידנו;
2. עלינו למצוא פתרונות יצירתיים כדי לנסות לנטרל את הסתירות בין זכויות אדם וביטחון - במקום שבו הם באמת קיימים (למשל, השאלה המציקה - אילו הסכמנו להקל על המצור בעזה, האם יכולנו להגיע להסדר של המשך הפסקת האש עם החמאס וכך למנוע את חידוש ירי הטילים שהובילו למלחמה);
3. אנחנו חייבים למצוא שפה שבה נוכל לדבר עם בני עמנו על קווים אדומים מוסריים במצבים האיומים האלה, היכן שיש קונפליקט בלתי נמנע בין זכותנו לביטחון לבין זכויות האחרים. ראשית כל עלינו להיות מסוגלים להעביר את המסר שאנחנו באמת מרגישים ומאמינים ששני דברים אלו - הם זכויות.
אינני מעמיד פנים שיש לי את כל התשובות. מכל מקום, בבת-מצווה של בתי אהיה בעל קורא בפעם הראשונה אחרי שנים רבות, ותהיה לי הזדמנות לממש בעצמי את מה שהמלצתי לאחרים. הרבה איימי איילברג הציעה, אחרי טבח פורים של ברוך גולדשטיין, שנקרא את הפסוקים על הרג אויבינו בלחש, כמו שאנחנו קוראים את הקטעים בתורה המכילים את הקללות שיבואו עלינו אם לא נתנהג כראוי. אחגוג את הצלת עמנו מאויביו, אציית לחוכמה של משלי "בִּנְפֹל אוֹיִבְיךָ אַל תִּשְׂמָח וּבִכָּשְׁלוֹ אַל יָגֵל לִבֶּךָ" [משלי כ"ד, י"ז], ואפעל למען היום שבו נחיה לאור החוכמה של פרקי אבות דרבי נתן "איזהו הגיבור? העושה שונאו אוהבו" [אבות דרבי נתן, נוסח א', כ"ג].
פורים שמח!

מערכת מגזין "על צד שמאל" מברכת בחום את עדי אשרמן, את הרב אריק אשרמן, ואת כל בני ביתם, לרגל בת-המצווה.
תאריך:  17/03/2011   |   עודכן:  17/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"איזהו גיבור? העושה שונאו לאוהבו"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
לא רב ולא נעליים
חרגולי  |  18/03/11 02:58
2
כן? זכור את אשר עשה לך עמלק ל"ת
א מ רול  |  18/03/11 10:06
3
אינך יכול לרחוץ בנקיון כפיך
avshapp  |  18/03/11 10:14
4
"אויבך"-הינו יצר הרע שלך,עבוד
פלא יועץ  |  18/03/11 11:27
5
לבחון את האפשרות לירות ביושבי
ירון לונדון  |  18/03/11 11:46
6
יפה לצטט את חז"ל
אברהם מערב השומרו  |  18/03/11 13:09
7
בנפול אויביך ישראל,ללא הבדל דת
קורןנאוה טבריה  |  19/03/11 08:43
8
יישר כוח לרב שהוא גם אדם!
בני גפן  |  20/03/11 06:52
9
איזהו גיבור שבגיבורים
מירה רז  |  20/03/11 07:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי כהנוביץ
בימים אלה ממש אירן נחושה להרחיב את השפעתה האזורית באמצעות סיוע לארגוני טרור, זאת היא עושה כידוע על-ידי משלוחי נשק וכסף או על-ידי תמיכה אידיאולוגית-איסלאמית קיצונית שבה היא קוראת באופן חד-משמעי להשמדת מדינת ישראל ולפגיעה במדינות מערביות נוספות
הרב ישראל רוזן
לנוכח בולמוס מכתבי הרבנים ופולמוס תוסס בעקבותם, מצאתי לנכון לחשוף מעט את המתרחש מאחורי הפרגוד, בחדר עבודתם של הרבנים. לפניכם אפוא הצצה נדירה להתכתבות בינרבנית בדוא"ל. מטעמים מובנים שמות המתכתבים חסויים (כולם רבנים) ועימהם טושטשו סימני היכר מזהים. כמו-כן הקטעים צונזרו והובאו כאן רק בחלקם
ליאור מעיין
קשה להתחמק מן השאלה המתבקשת - מה סיכויי התעשיה הקלאסית הישראלית לנצח כיום? התשובה גלומה בסיפור הצלחתה של התעשיה הקיבוצית, אשר מפעילה כ-300 מפעלים המספקים כיום פרנסה לכ-33 אלף עובדים. נוסחת ההצלחה של תעשיה זו, כמו גם של "תעשיות מופת קלאסיות" דוגמת שטראוס וישקר, חייבת וניתנת לשכפול ברמה הלאומית, תוך ניצול נכון של המנהיגות התעשייתית
דודו אלהרר
השמאל החכם, מה הוא אומר: מה לי מדיניות חוץ וענייני ביטחון? אפרוש עצמי במרחבי שולי החברה ואטפל בחלשים    השמאל הרשע, מה הוא אומר: יש בעולם מספיק גופים ומדינות שישמחו לממן את חיי המדושנים בעבור זריעת שנאה בישראל    השמאל התם: הערבים יקימו מדינה דמוקרטית שתחיה לצד ישראל, ונשתלב במרחב המזרח תיכוני בשלום ובאחווה    והשמאל שאינו יודע לשאול: לא נחבור אל הרשעים הללו שכמותם הרעו ליהודים בכל דור ודור
נבון קצב
האם קצב אכן זכה להליך משפטי תקין וטהור, החף מכל השפעה חיצונית מזהמת, באופן שאיפשר קיומו של משפט צדק שמעליו יתנוסס דגל לבן?    הקדמה למאמר שיתפרסם לאחר הקראת גזר הדין במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il