X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ירי הטילים מעזה והתגובה הרפה של ישראל שוחקים את אחד ההישגים החשובים של מבצע "עופרת יצוקה": ההרתעה עזה היא קן צרעות שיש להילחם בו כל הזמן, ללא חשש ומורא בשלב זה, רק ההרתעה שישראל תיצור יכולה למנוע טילים על ישראל בתדירות שאנו עדים לה
▪  ▪  ▪
טיל גראד בדרום [צילום: פלאש 90]

ירי הטילים מעזה והתגובה הרפה של ישראל שוחקים את אחד ההישגים החשובים של מצבע "עופרת יצוקה": ההרתעה. יש וודאי רבים הסבורים שישראל עשתה טעויות רבות במבצע בעזה בתחילת ינואר 2009. המציאות הוכיחה שלאחר המבצע אשר גרם להרס עצום, ההרתעה הישראלית פעלה היטב. ידענו תקופה יחסית ארוכה של שקט, אם כי מידי פעם הייתה נורה טיל זה או אחר. מדיניות הממשלה, לאו-דווקא ממשלה זו , של מוכנות להשלים עם ירי ספוראדי מידי תקופה, שוחקת תמיד את ההרתעה. את הטעות הזו משלמים תושבי ישראל בדרום. אותה מדיניות ניהלה ישראל במשך שנים בצפון הארץ, לכן תושבי הצפון חיו תחת איום מתמיד של טילים מלבנון. חשבנו שמלחמת לבנון השנייה בצפון, ומבצע "עופרת יצוקה" בדרום יחזירו את ההרתעה הישראלית לתקופה ארוכה מאוד. סביר להניח שקברניטי המדינה חוששים שמא המתקפה הבינלאומית על ישראל תחזור, גולדסטון ממתין לנו בפינה ומעצת הביטחון נמצאת במצב הכן. זו שטות שאין להשלים עמה. מוטב מתקפה דיפלומטית בינלאומית וגינויים מאשר נפילת שערה משערות ראשו של אזרח ישראלי.
מדיניותה של ישראל כלפי עזה חייבת להיות קשוחה ביותר, עד כדי אי מוכנות להשלים עם ירי של טיל אחד בלבד על יישוביה. "תג מחיר" קוראים לזה? אז את תג המחיר יש לגבות ללא שום פרופורציה למה שהצד השני עושה. אזרחי ישראל בדרום הארץ זכאים לביטחון מלא כפי שזכאים אזרחי הצפון ובמרכז. חובתה של המדינה לספק זאת ללא רתיעה.
במקום לדבר בפני מצלמות הטלוויזיה ולבלבל את המוח לאזרחים בכל מיני טריקים הלקוחים מתורת הנאומים, על מנהיגינו לממש את הבטחותיהם. לישראל זכות מלאה להגן על עצמה מפני טילים שכל מטרתם לערער את סדר החיים הנורמאלי של כל אזרח. החוכמה היא לא לקבל זאת ולגרום לצד השני לחשוב אלף פעמים אם כדאי לו לירות טיל על ישראל. זכותה של ישראל, כאמור, לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להפסיק את ירי הטילים מעזה. אגב, אם נעשה זאת, יהיה זה איתות ברור גם לאלה מבין אויבינו היושבים במקומות אחרים.
למנהיגי עזה חייב להיות ברור שכל ירי של טיל על ישראל מסכן את חייהם. על ישראל להודיע באופן הברור ביותר, ללא גמגומים מיותרים, ללא חשש, שעל כל טיל שייפול בישראל, "ייפלו" מנהיגים כאלה ואחרים בעזה, גם אם יזחלו בתוך בונקרים. אם רוצים, אפשר להגיע אליהם.
לחמאס וארגוני הטרור האחרים חייב להיות ברור שכל טיל בישראל יוביל לקריסת מערכות חיוניות בעזה, החל ממערכות התקשורת, מערכות שליטה ובקרה, תשתיות חיוניות וכולי. רק על תגידו אי-אפשר. ריצה אחר יורים וניסיון לחסלם מבורכים אך לא אלה הם העיקר אלא המשגרים שלהם. אסור להם לשבת לבטח בביטחון. חייהם חייבים להיות דינאמיים ביותר, היינו כל יום, כל שעה, כול לילה במקום אחר פן יבולע להם. ישראל חייבת לעמוד על דברתה ולרדוף את המנהיגים ושלוחיהם יומם ולילה. מפקדות המחבלים חייבות להפוך לאיי חורבות. ישראל חייבת להבהיר היטב ובקול רם וברור: מי שיימצא במפקדות הוא בר מוות . אין לחוס על מחבלים נתעבים. אין להירתע משימושם הציני באוכלוסיה אזרחית.
הטמטום של מדיניות המעברים היבשתיים הפתוחים מישראל לרצועה, הגם שהם מעטים , הוא בלתי נתפס. יש המשתעשעים במחשבה שאם דרך ישראל ייכנסו סחורות תהיה אפשרות לפקח על הניסיונות להכניס נשק לרצוע. לטעון זה אין כל צידוק במציאות. לעזה נכנס אמל"ח בכמויות גדולות מאוד. עובדה פשוטה לכול אלה הדוגלים במדיניות הנוכחית: לאחר תפיסת האוניה "ויקטוריה" והאמל"ח הרב שהיה על סיפונה, מהרו גורמים בישראל להדגיש שנמנעה הסכנה של ירי טילים לטווחים ארוכים. והנה, באר שבע, אשקלון ואשדוד ספגו טילים מבלי שהם הגיעו לרצועה דרך הים. מנהרות עזה - מצרים הן אוטוסטרדות משוכללות דרכן נכנס אמל"ח כמעט מכול הסוגים. מדוע ישראל שיודעת היטב היכן המנהרות ומה קורה שם, איננה קוברת את המשלוחים ואת המובילים תחת ההריסות של אותן המנהרות? מדוע אנו תמיד חייבים להפציץ מנהרות רק לאחר ירי על ישראל?
לדאבון הלב, מנהיגנו אוהבים לערוך פסטיבלים נוסח "ויקטוריה", וגם בכך הם לא כל - כך מצליחים.
עזה היא קן צרעות שיש להילחם בו כל הזמן, ללא חשש ומורא. בשלב זה, רק ההרתעה שישראל תיצור יכולה למנוע טילים על ישראל בתדירות שאנו עדים לה ולשבש את אורח החיים של אזרחי הדרום. בנחישות ובאמונה צרופה שהדרך נכונה, יצליחו מנהיגי ישראל להקטין עד למינימום את המחזה המביש של ירי על יישובי הדרום. אם ביום מן הימים יתאפשר גם מו"מ מדיני, מה טוב. עד אז על צה"ל וגורמי הביטחון האחרים, בהנחיית הדרג המדיני, לעשות הכול, ממש כך, כדי להרתיע את הצד השני מלירות על ישראל.
כן, זה בהחלט אפשרי, במיוחד באווירה הבינלאומית הקיימת כיום.

תאריך:  25/03/2011   |   עודכן:  25/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שחיקת ההרתעה הישראלית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ההרתעה הישראלית-כלא צריכים להת
ראספוטין בן מדביד  |  25/03/11 16:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם הללי
בני אהרון, נדב ואביהוא, לא נהגו מנהג אביהם    מדוע נכתב "וידום אהרון"?    התורה לא נתנה יחס מיוחד למנהיגים, לאנשי שררה או לבעלי מעמד רם, יהיה מעמדו של האדם בחברה אשר יהיה, דין אחד לכולם
חננאל ובר
על יולדת זכר להמתין 33 ימי טהרה ועל יולדת נקבה להמתין 66 ימי טהרה    טומאת היולדת והינתקותה מבעלה משתבצת היטב באותו פסיפס היסטורי של התרחקויות מהקב"ה - של האדם הראשון, של הגויים בדור הפלגה, ושל בני ישראל בחטא העגל ובחטא המרגלים
נפתלי רז
איתן קלינסקי
בימים בהם נחשף פרצופם האמיתי של מנהיגים, כביכול חברתיים, אבל למעשה עובדים בלהט ובמסירות אצל הטייקונים - קיבלה החברה הישראלית שיעור לדוגמה מאליעזר שקדי, מנהל חברת אל-על, בצניעות וביחס של כבוד להון האנושי של הכלכלה בישראל
דודו אלהרר
כמה רֶשע וזדון, רוע לב ונִבְזוּת עוטפים באהבה יוקדת את השנאה של העיתונאי נחמיה שטרסלר לִיהודים    האיש מרדֵד את הטבח באיתמר לרצח מבלי לתת הבדל בין נרצח מבוגר לבין תינוקת שְׁחוּטָה    מתי ייווכח שטרסלר שהוא ושכמותו מזיקים לא רק למדינת-ישראל אלא ממש מזיקים לשלום?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il