X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המירוץ ההיסטורי של עיר הקודש תת-אלוף עתיקות שופטים על המיקרופון נציג הליכוד הליברלי החסינות של בעל הפרקליטה
▪  ▪  ▪
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת [צילום: פלאש 90]

המירוץ

ראש עיריית ירושלים ראוי לברכות על יוזמתו למרתון ירושלים. בעיר בה רצו עד כה (ובפאניקה) כנענים יחפים, רומאים בסנדלים, צלבנים בשריון וממלוכים באנפילאות, לא רע שירוצו בה פעם גם אנשים בנעלי ספורט. בכלל, עצם קיומו של מרתון יווני מסורתי בעיר פח השמן החשמונאי הוא רעיון חמוד ומשעשע. קדימה ברקת. את מעט השנים שנותרו לעיר הזאת עד לכניסתו לתפקיד של ראש העיר הבא, החרדי, לפחות נעביר בספורט ושעשועים. אח"כ ממילא נרוץ כולנו יחד לשפלה. אם לא במרתון, אז בוודאי בפאניקה.

חובבי המיקרופון החדשים

בצפון הארץ נתפס שופט לשעבר שהרישומים גילו שהוא לא התראיין לרדיו בשבוע האחרון על כלום. לא על טיל גראד שנפל בבאר שבע, לא על משפט קצב ואפילו לא על הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל. בדיקה מעמיקה חשפה שהשופט הזה פרש לגימלאות מביהמ"ש בנצרת כבר לפני 4 שנים, ולמרות זאת הוא לא טרח מאז להופיע בשום שולחן עגול טלויזיוני, בשום ראיון בוקר רדיופוני ואפילו לא פירשן בשבת תרבות המתנ"ס העירוני.
זעזוע עמוק נרשם בהנהלת בתי המשפט כשנודע שהשופט הזה בדימוס גם לא התמנה מעולם לוועדת איתור ציבורית, אינו חבר בשום ועדה שמייעצת לכנסת ואפילו אינו נשיא של מכון לדמוקרטיה או קשרי חוץ. רשות השידור התנצלה מייד והבהירה כי כבר הוזעקו לאולפנים 3 שופטי שלום בדימוס, 2 שופטי מחוזי בגימלאות ושופט אחד מביהמ"ש העליון לשעבר, כדי להתראיין ולדבר על התופעה.

כולם שווים... חוץ מבעלי

בעקבות גזר דינו של משה קצב משויצה עכשו מערכת המשפט שהוכח שכולם שווים בפני החוק. זה לא נכון. יתכן שכולם שווים בפני בית המשפט, אבל אם אתה נשוי למישהי מהפרקליטות, אז אין סיכוי שיגישו נגדך כתב אישום ולכן אתה זכאי עוד לפני שאתה שווה. גם אם תחביא אצלך 300,000 $ מכספי שוחד לפוליטיקאי וגם אם תעבור על חוקי מימון בחירות ועל חוקי הלבנת הון, לא תדווח לשלטונות המס ותעביר כספים במזומן כדי לחבל במהלכי חקירה, אותך לעולם לא יביאו כנאשם לבית המשפט. ותודה לאשתך.
שופטים רשאים לטעון שבפניהם כולם שווים. הפרקליטות לא. אי העמדתו לדין של אורי מסר, מי שאישתו הייתה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה באותם הימים בהם הוא הסתיר את כספי השוחד (כגירסת הפרקליטות) עבור אהוד אולמרט ושולה זקן, רק חוזרת ומאשרת את הידוע לנו על רמת הפרוטקציה האישית והשחיתות המוסרית בפרקליטות המדינה. עכשו ברור לכם למה הם נאבקים בכל כוחם נגד הקמת יחידה עצמאית לחקירת פרקליטים?

נציג העם

ברשות השידור הידועה בעודף כוח האדם שלה עשו הסכם יעול והבראה. 677 איש יפרשו לגימלאות מוקדמות בתנאים משופרים, ול-1,275 הנותרים בה משפרים את השכר והתנאים וגם אסור יהיה לפטרם ב-10 השנים הבאות. טוב שבשום מקום בהסכם לא כתוב שתמורת זאת העובדים מתחייבים שנקבל שידורים טובים יותר, כי אז הייתי חושב שזה הסכם פיקטיבי.
מכיוון שסיבת ההסכם היא רק כדי להמשיך ולקיים את עסקני מליאת רשות השידור, אגף הביקורת, אגף יחסי הציבור ומאות עובדים מיותרים, צריך למצוא מי ישלם זאת. אז יעלו לכם את האגרה, כי זה ההגיון של הסכם יעול ציבורי: שציבור ישלם יותר.
כדי לגבות את הכסף (כי 40% מהציבור כבר מצפצפים ולא משלמים בכלל את האגרה), ומאחר שמח' הגביה של רשות השידור שווה באיכותה למחלקת ההפקות והיצירה שלה, אז הרשות דורשת ש"הוט" ו"יס" יעבירו לה את שמות וכתובות המנויים שלהם, כדי שהרשות תוכל לגבות מהם.
ואיפה חובת הפרטיות, שאלתם? איפה הזכות לפרטיות? או מדוע חברות הכבלים והלוויין צריכות להיות המלשינים של רשות השידור? פשוט מאד: בגלל שיו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, ח"כ כרמל שאמה מהליכוד, רוצה ומארגן שהוועדה שלו תצביע בעד זה. זה נציג ציבור אמיתי. הליכוד הלאומי-ליברלי קוראים למפלגתו, לא?

רשות העתיקות המושמדות

לפני כחודשים סופר כאן על התגלית בחרבת מדרס, בה נתגלו שרידי כנסייה ביזנטינית יפה, שרק הודות ליוזמת שודדי עתיקות פעילים החלה גם רשות העתיקות העצלה שלנו לבצע במקום חפירות כנדרש (לפרסום הקודם).
לא עברו חודשים והשבוע התברר שרצפת הפסיפס הנדיר שנתגלתה כבר חובלה באלימות ע"י אלמונים. אבל לא האלמונים אשמים, אלא רשות העתיקות שלנו:
עם סיום עבודת הארכיאולוגים והתיעודהיה המקום צריך להיות מכוסה מיידית בחזרה באדמה, עד שימצא הכסף הנדרש להגן על הפסיפס והעתיקות ולהציגם כנדרש. כך קובע הנוהל וכך נהוג. אלא שאנשי רשות העתיקות שלנו, ברשלנות בולטת ולמרות שהוזהרו מכך, בחרו להשאיר את האתר הרגיש הזה חשוף ומופקר לכל, ואפילו לא טרחו לייצב את הקרקע כדי שתזוזות האדמה בעקבות החפירות לא יעוותו את הפסיפס. הם כל כך זלזלו במה שהופקד בידם, עד שאפילו לא טרחו להותיר במקום שלט הסבר זמני לטובת אלפי המבקרים והמטיילים שבאו כל שבוע למקום הנטוש.
זו הייתה שאלה של זמן, פחות מחודשיים כמסתבר, ורצפת הפסיפס ניזוקה קשה וחלקים ממנה הושמדו. ברשות העתיקות שלנו איש כמובן לא יודח ואיש לא ינזף. הם פקידים, זו ביורוקרטיה וזה חוסר האחריות הציבורי הרגיל. ולמתעניינים: למנהל רשות העתיקות, מי שאחראי למתרחש, הוזהר ושם פס, קוראים שוקה דורפמן. הוא תא"ל שהובא מהתותחנים. ככה כנראה ממנים אותם, לפי הדרגה. ככה גם נראות ומושמדות עתיקות ישראל.

תאריך:  25/03/2011   |   עודכן:  25/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
השנה אחד באפריל הקדים בשבוע!
שמה תוכה  |  25/03/11 21:02
2
אם תבדוק תגלה שאי התשלום של אג
גרשון ה.  |  25/03/11 21:57
 
- אז לערבים יש שכל
וטעם טוב  |  26/03/11 16:56
3
עברית, פריצי, עברית
משה, עורך-דין  |  26/03/11 10:58
 
- פַּךְ או פּח ?
עידן סובול  |  27/03/11 12:26
 
- פחית שמן ולא פכית שמן
פריצי צודק  |  27/03/11 19:26
4
פרקליט שחתם על תצהיר-שקר
עידן סובול  |  26/03/11 22:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
מדוע נאסרו החיות הטמאות לאכילה? ומי הוא האיש העומד מאחורי המניפסט האנטי חזירי? ומה בין הלכות כשרות למות בני אהרן? על אקולוגיה רוחנית בפרשתנו
אבי דוידוביץ
שלמה קלדרון, נשיא לשכת המבקרים הפנימיים, הוביל את הביקורת הפנימית בישראל לאחת מנקודות השפל בתולדותיה    בצעד חסר תקדים ניתק הארגון העולמי של המבקרים הפנימיים את קשריו המקצועיים עם הלשכה הישראלית    קלדרון מנסה להסתיר את האמת על הנסיבות שהובילו להחלטה המשפילה על ניתוק הקשר    האם סוף כל סוף הוא יסולק מתפקידו כנשיא הלשכה?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - רב ראשי עם פגם אתי, ישראל כמדינה מממנת טרור, יופיטר והשור, נקודת זכות ל"אסף הרופא", פרס לקניוק וחשוב לצפות ב"מבט שני"
צ'לו רוזנברג
ירי הטילים מעזה והתגובה הרפה של ישראל שוחקים את אחד ההישגים החשובים של מבצע "עופרת יצוקה": ההרתעה    עזה היא קן צרעות שיש להילחם בו כל הזמן, ללא חשש ומורא    בשלב זה, רק ההרתעה שישראל תיצור יכולה למנוע טילים על ישראל בתדירות שאנו עדים לה
אברהם הללי
בני אהרון, נדב ואביהוא, לא נהגו מנהג אביהם    מדוע נכתב "וידום אהרון"?    התורה לא נתנה יחס מיוחד למנהיגים, לאנשי שררה או לבעלי מעמד רם, יהיה מעמדו של האדם בחברה אשר יהיה, דין אחד לכולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il