X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השאלה שצריכה להישאל היא כיצד ישראל תגיב בהיבט המדיני, והאם יתאפשר לצה"ל סוף סוף לנצח ולהכריע את המערכה הנמשכת מזה שנים, דבר שמשיקולים מדיניים כנראה לא התאפשר במהלך עופרת יצוקה. תנו לצה"ל לנצח, כי הוא מסוגל
▪  ▪  ▪
להשיב בכוח את ההרתעה? [צילום: AP]

נקמתו של ארגון החמאס, בדמות הפגזת אזור הדרום, סביר שהייתה מבלי שהצד השני ציפה לתגובה צבאית. המתקפה בתגובה הייתה חסרת תקדים, מאז עופרת יצוקה, גם בעוצמתה, אך גם בתמיכה שנראית כבלתי מסויגת מהקשת הפוליטית, דבר שקיבל ביטוי בדבריה של יו"ר קדימה, ציפי לבני באומרה היום שיש להשיב בכוח את ההרתעה שהושגה במבצע "עופרת יצוקה", והיא לא היחידה.
האומנם כך ישראל מתנהלת?
נדמה לעיתים, כי המצב, אם מתבוננים עליו מבחוץ, הוא לא פחות מאשר מלחמת התשה בין הצדדים. אלא שהסתכלות פנימה, ומניתוח הדברים, עולה תמונה קודרת יותר שמגלה את מעורבותו של "ציר הרשע" המנצח על התזמורת הים תיכונית המורכב מאירן, סוריה וגרורותיהן, בדמות החיזבאללה.
לאחרונה, אפשר להוסיף את מצרים, שיתכן ומרגישה את קיפוחה במצעד הרשע הים תיכוני, כאשר שר ההגנה המצרי פרסם בעמוד הפייסבוק שלו, איום להפיל מטוסים ישראלים, לאחר שהיו מספר נפילות בצד המצרי כתוצאה מהתקיפות. יש לציין כי הדברים נאמרו במרומז מבלי שצוינה ישראל במפורש, והרי הסכם השלום משנת 1979 עומד בעינו, בדיוק כפי שהסכמי אוסלו עומדים בעיניהם, והסכמי הפסקת אש משנים קודמות, האומנם השגנו הרתעה במבצע "עופרת יצוקה"?
אין ספק, שהתגובה הישראלית אילצה את ארגון החמאס המופתע, לצאת לתגובה כשההוראות מחבריו לאידיאולוגיה הרצחנית המגיעות מדמשק, ומטהרן - מעלות את הטמפרטורה לכמעט נקודת רתיחה. השאלה כעת היא לא מתי, אלא מי ימצמץ ראשון. אם הדברים יגיעו בסופו של דבר לנקודת רתיחה, עלולים המצרים לממש את איומם לפגוע במטוסי חיל האוויר בעת מעופם באזור רפיח, גבול מצרים, ובו בעת עשוי חיזבאללה להגיב במקביל לירי טילים משופרים (גראדים), לעבר גוש דן.
במחשבה שנייה, ייתכן כי החמאס ו/או חיזבאללה יגיבו כנקמה, בין אם על פעולות ההגנה והסיכול של צה"ל, ובין אם על פעולות קודמות שטרם ננקמו, כך שבכל מקרה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בצורך להגיב, ובצורה שתכריע.
אולם, השאלה שצריכה להישאל היא כיצד ישראל, בהיבט המדיני תגיב, והאם יתאפשר לצה"ל סוף סוף לנצח ולהכריע את המערכה הנמשכת מזה שנים, דבר שמשיקולים מדיניים כנראה לא התאפשר במהלך עופרת יצוקה; האם שיקולים של הישרדות פוליטית יונחו בצד לטובת שיקולים ביטחונים ראויים לצד שיקולים של החזרת יכולת ההרתעה כנגד אוייבינו, את זה רק הזמן יספר לנו.
הפגזת אוטובוס הילדים באחרונה, אינה תגובה של פחד, מצד ארגון החמאס, כפי שאמר לי הערב בצאט בפייסבוק אחד העיתונאים עימם התכתבתי, אלא תגובה של אומץ מהול בתחושה של שליטה באזור, הנובעת מאימפוטנצייה מדינית - ישראלית, המאפשרת לירות ולהפגיז תושבים כמעט באין מפריע. פעולות הגנה אקטיביות, כמו "כיפת ברזל" המונעת אבידות בנפש וברכוש, ופעולות חיסול של המשגרים, לא יביאו לכשעצמם את השגת היעד - אלא רק להתקרבות נקודת הקצה, נקודת הרתיחה, שאו אז המצב יהיה סביר להניח לא רק קשה יותר אלא מסוכן יותר, גם לעורף.
ואם יש מי שעדיין בספק לגבי זה, כדאי שיתבונן ויחשוב על המצב שהוביל לכך שארגון טרור מנסה להכתיב למדינה שלמה, את סדר הדברים, עת הוא קובע הפסקת אש חד-צדדית, ומצפה לאי תגובה ישראלית. שהרי, נקמת דם ילד קטן, עוד לא ברא השטן ועל כן ובקיצור: תנו לצה"ל לנצח, כי הוא מסוגל.

תאריך:  10/04/2011   |   עודכן:  10/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הגיע הזמן לאמץ את ביקורתו הנוקבת של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, השופט מאיר שמגר, על מערכת בתי המשפט בארץ ולהימנע, ככל שניתן, מעסקות-טיעון מיותרות, שרק פוגעות במעמדה השיפוטי
ליאור רזניק
מאז פירסומו של המאמר הקודם שלי בנושא "די לרפיסות - כמה אפשר לספוג בלי להגיב?" קיבלנו את מערכת "כיפת ברזל" שאמורה להגן עלינו מפני טילים, וכרגע לפי הפרסומים פרוסה רק בשני מקומות: בבאר שבע ובין אשדוד לאשקלון. במאמר הזה אגע במספר נקודות: הגנה בלבד איננה פתרון מספק, במיוחד כשהיא חלקית; הינתקות אמיתית; מבצע צבאי
הלל ויס
נאום שנישא במהלך ביקור המשלחת של נאמני ארץ ישראל באירופה - הרב שלום דבער הלוי וולפא, דוד העברי - המועצה האזורית שומרון    מבהירים: התמיכה הבוטה והקידום של האיחוד האירופי בהקמת מדינה ערבית בארץ הם הזמנה לשואה שנייה
מיקי פרי
עלינו לחשוב מה היה בדוח גולדסטון שסחף את ההמונים, ואיך הגענו בכלל למצב שבו ההמונים הולכים כעיוורים אחרי הדוח כאילו היה תורה שירדה זה עתה מן השמיים?    אפשר לבקש מצה"ל לנצח עד מחר, אבל איך הוא יכול להמשיך לנצח אם המודעות לא מנצחת, כאשר משרד החוץ נעול בתפישת הפעלה מיושנת המתבססת על מחסומים בזרימת המידע?
דני בן-ישי
בזכות הציונות, בזכות מדינת ישראל, שואה לעולם לא תהיה    האם באמת נעלם מאיתנו שביום שרק נחליט "די!" יבוא לבסוף הקץ להשפלה והרדיפה של עם ישראל?    מוסר הציונות: תמיד נצטרך לשלם בעד חירותנו בדם, אך בהבדל מהותי אחד: כלוחמים על הגבולות ולא כקורבנות בלב הארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il