X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זו המסקנה העולה מראיונות שקיימו מתנדבי "הכוח להשפיע - תושבים עושים שינוי" מיסודה של עמותת "ידיד", בקרב תושבים המקבלים סיוע מעמותות המזון הרעיון לביצוע הראיונות עלה במוחה של ר"ד, פעילה חברתית מקרית-גת אי-ביטחון תזונתי
▪  ▪  ▪
המבקשים עזרה חשופים לעיני כל [צילום: פלאש 90]

"רוצים כבוד. לא רוצים לעמוד בתור בשביל לקבל חבילת מזון שהרבה פעמים אין בה מה שאנחנו צריכים", כך התבטאו בשבועות האחרונים מאות רבות של תושבים - קליינטים קבועים של עמותות המזון ביישובים שונים ברחבי הארץ, וזאת במסגרת סדרת ראיונות ארוכה שקיימו חברי קבוצות "הכוח להשפיע - תושבים עושים שינוי" מיסודה של עמותת "ידיד".
סיכום של יותר מ-680 ראיונות העלה כי רוב מכריע של המשיבים (92%) ביקשו להחליף את קבלת חבילת המזון בכרטיס/תלושי מזון, שיאפשרו להם לרכוש את המזון לפי בחירתם, או לחילופין בקבלת חבילת המזון לביתם מבלי שיצטרכו לעמוד בתור כשהם חשופים לעיני כל. בין אלו שביקשו לקבל חבילות מזון לביתם היו כ-30% אשר ביקשו לקבל מזון מבושל, וזאת עקב חוסר יכולתם לבשל בעצמם.
רק כ-7% מהנשאלים אמרו כי יהיו מוכנים להגיע לעמותות המזון כדי לקבל את החבילות, וכ-1% הביעו את רצונם להגיע לבתי אוכל (בתי תמחוי) כדי לזכות שם בארוחה חמה ובחברה אנושית.
עוד עולה מן הראיונות כי 66% מצרכני המזון מוכרים במחלקות הרווחה ביישובם. מתוך המשיבים 35% הם נשואים/אות, ואילו השאר הם משפחות חד-הוריות ואלמנים/אלמנות קשישים. ל-30% לערך נכות בדרגות שונות, וכ-40% מהנשאלים הם מובטלים. 30% הם גמלאים, והשאר עובדים בהיקפי שכר שונים.
הרעיון לביצוע הראיונות עלה במוחה של ר"ד, פעילה חברתית מקרית-גת, אשר נתקלת מדי יום בתושבי השכונות השונות המתלוננים על כך שהעמידה בתור לחלוקת מזון, במיוחד בחגים, רומסת את כבודם. "הרגשתי שצריך לעשות משהו, צריך לעשות מיפוי אמיתי של הצרכים ושל הפתרונות ולהתאים אותם לאנשים. יש קשישים שלא יכולים לבשל, וחייבים להביא להם ארוחות מוכנות, ומולם - אמהות עם ילדים קטנים, או משפחות המתקיימות מקצבאות, הזקוקות לחבילות עם מזון המתאים להם ומאפשר להם לצרוך את אבות המזון כראוי", אומרת ר"ד. "אנו מתכוונים להציג את הנתונים בפני ראש העיר שלנו, ולנסות יחד איתו לבנות מנגנון חדש של פתרונות הזנה לתושבים הנזקקים בעיר".
בעמותת "ידיד" אומרים כי למרות שלא מדובר בסקר מייצג אלא בסדרה של ראיונות אישיים, הרי שהתוצאות מדברות בעד עצמן. הן מעידות חד-משמעית על כך שיש צורך לשנות את השיטה שלפיה הפתרון המרכזי לבעיית הביטחון התזונתי הוא בחלוקת מזון, כפי שמתבצע היום.
ח"כ רוחמה אברהם, המקדמת בימים אלה את חוק "המועצה הלאומית לביטחון תזונתי", אומרת כי "למרות הסולידריות וההירתמות של אלפי המתנדבים למען המשפחות הרעבות, הנתונים מחדדים את הצורך הדחוף בהקמת המועצה, שתמליץ לממשלה ולמשרד הרווחה על מדיניות ראויה, המשלבת מספר פתרונות לבעיית הביטחון התזונתי".

תאריך:  13/04/2011   |   עודכן:  13/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא רוצים לעמוד בתור לחבילות מזון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ראוי לשלב גם הזנה בבתי הספר
ירון זכאי  |  13/04/11 23:43
2
אנא לפרט הקרטריונים לקבלת סיוע ל"ת
סניורה  |  14/04/11 11:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
אין ספק כי אנחנו חוזים פה בחוצפה וצביעות של כמה מה"לשעברים"    עכשיו יש להם החוצפה לומר "תחזרו על השגיאה שלנו ואז נראה בהיסטוריה יותר טוב"
איתן קלינסקי
והפעם - על ציפורה המדיינית. ציפורה היא אישה דעתנית אקטיבית אשר יודעת להשמיע את מה שיש לה גם בסביבה גברית. ציפורה ראויה שנעלה אותה על שולחן הסדר כדמות שקשה לה להשלים שישנם דברים השמורים רק לגברים. היא מוכיחה שאין מקצוע או עיסוק שהיא אינה יכולה לבצעו על הצד הטוב ביותר
דניאל גיגי
הסתדרות הרופאים מוליכה את הציבור והרופאים שולל, כאשר במקום לדרוש מערכת בריאות שוויונית היא פועלת למען הפרטת מערכת הבריאות ועלול להיגרם לה נזק בלתי הפיך    אין שום הצדקה לקדם את השירות הרפואי הפרטי בישראל משום שנכשל בעולם כולו    אם הרופאים רוצים לזכות בתמיכת הציבור, עליהם לבטל את דרישתם לקיים שר"פ בבתיה"ח ובמקום זאת לאמץ שורה של דרישות שיילחמו במגמות ההפרטה המסוכנות שמשתלטות על מערכת הבריאות
נפתלי רז
דווקא ה"אגרסיבי והמרוקאי" בין המועמדים הקיימים, עמיר פרץ, הוא גם בעל הניסיון הרב ביותר, גם בעל העמדות הערכיות ביותר, וגם בעל היושרה הרבה ביותר    לכן, הוא גם בעל הסיכויים לשקם את "העבודה"
יורם דורי
בדרך עקיפה, באמצעות הארנק, נקבל, חינם אין כסף, שיעור קצרצר בהיסטוריית ענקי-תרבות כאלתרמן ורחל    אך חובה להתייחס לעמדת סילבן שלום ואחרים, כי ההתעלמות מיוצרים יוצאי עדות המזרח לא הייתה נכונה, וזו חייבת לבוא על תיקונה    מה עם שבזי ובוזגלו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il