X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסקי הדין של ביה"ד לעבודה מתפרסמים באתרים משפטיים באינטרנט, כששמות הצדדים גלויים לעיני כל. מי שערער למשל על דחיית תביעתו או שקיבל אחוזי נכות נמוכים מדי מוצא עצמו מפורסם מבלי שביקש זאת
▪  ▪  ▪
הערעור על פסק הדין גלוי לכל [צילום: פלאש 90]

אזרחים רבים פונים למוסד לביטוח לאומי בתביעה להכרה בנכותם. לפי החוק ענינם נדון בוועדה רפואית. מי שנדחה או שפסקו לו פחות מהמגיע לו לדעתו, יכול להגיש ערר לוועדה רפואית לעררים, ואחריה - ערעור לביה"ד לעבודה.
פסקי הדין של ביה"ד לעבודה מתפרסמים באתרים משפטיים באינטרנט, כששמות הצדדים גלויים לעיני כל. מי שערער למשל על דחיית תביעתו או שקיבל אחוזי נכות נמוכים מדי מוצא עצמו מפורסם, מבלי שביקש זאת. לא רק שמו מתפרסם. גם מצבו הבריאותי פרטי פרטים. ביה"ד מנתח את העובדות, ואגף כך חושף ברבים את מצבו הרפואי ובמיוחד- המחלה שבגינה הגיש תביעה.
מדובר במציאות מקוממת שפוגעת בזכות לפרטיות. הזכות לפרטיות היא זכות חוקתית. בסעיף 7 לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, נאמר- "כל אדם זכאי לפרטיות ולצנעת חייו". נמצא, שפרסום פסקי דין בנושא ועדות רפואיות, בציון שמו של המבוטח מהווה פגיעה בכבוד האדם שלו. ספק גדול אם ההסדר הזה חוקי.
ס' 39 לחוק בית הדין העבודה, מחיל על בית הדין שורה של סעיפים מחוק בתי המשפט לרבות ס' 68(א) שענינו פומביות הדיון. מבחינה טכנית-צרה ניתן לומר שפרסום שם המבוטח חוקי שכן הפרסום הוא חלק מפומביות הדיון. ברם החלה גורפת של הסעיף פוגעת בפרטיות המבוטח שמעוגנת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
פרסום ברבים על מצבו הרפואי הוא ללא ספק פגיעה בפרטיות. גם חוק הגנת הפרטיות קובע שפגיעה בפרטיות היא פרסום ענין שנוגע למצבו הרפואי של אדם. התוצאה היא שסעיף 39 לחוק בית הדין לעבודה מנוגד לחוק יסוד:כבוד האדם וחירותו.
עוד יצוין שבחוק בתי המשפט נקבע שעל עניני משפחה לא יחול עיקרון פומביות הדיון, והדיון בביהמ"ש לעניני משפחה יהיה בדלתיים סגורות. לא ברור מדוע לא נקבעה הוראה דומה לגבי עניני הביטוח הלאומי. מצבו הרפואי של המבוטח איננו פחות רגיש מעניני משפחה. אין סיבה שכל העולם יידע את מצבו הרפואי רק בגלל שעמד על זכויותיו ופנה לבית המשפט.
התוצאה היא שהמעוול הגדול ביותר במדינה היא המדינה עצמה. היא מפרסמת ברבים את מצבם הרפואי של אזרחי המדינה שפנו לבית הדין. היא פוגעת בפרטיותם ובכבוד האדם שלהם. מן הראוי שהמחוקק יתערב או שלפחות תיעשה בדיקה רצינית אם ראוי לעתור לבגצ לביטול החוק.

תאריך:  14/04/2011   |   עודכן:  14/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יחזקאל יגנה
לאחרונה אני מוצא את עצמי יותר ויותר בעמדת מגננה על מדיניות ראש הממשלה והליכוד, לא בפני יריבים פוליטיים, אלא מפני חברי הליכוד, בשר מבשרנו. הם מרגישים בלבול, מבוכה ותסכול
אורן קאשי
עמיר פרץ שובר את שיאי הבושה בפוליטיקה הישראלית    20 שנה חבש פרץ את הכיפה החברתית, עד הדובדבן של תפקיד שר הביטחון; אז התגלה פרץ במערומיו    כעת זוהי כבר חוצפה חברתית: צריך כיפת ברזל חברתית שתגן עלינו הצהיר    היא תגן עלינו ודאי, אבל מי יגן עלינו מעמיר פרץ?
עמוס עמירן
כבר בזמן הקרוב, כך מבטיחים מנהיגינו, נתחיל לשלם פחות עד כדי מחצית ממה שאנו משלמים עכשיו. אולי כן ואולי לא. יש להניח כי המחירים אומנם יירדו, אך עם הגעה ליעד וקבלת הכסף שהופקד על ידן, לא ירחק היום והחברות ירצו להחזיר לעצמן את ה"נזקים" שנגרמו עקב המחיר הנמוך אותו הציעו ללקוחותיהן לצורך השגת היעדים
מתן פלג
צעד ההתערבות חסר ההסבר הרציונאלי בלוב חושף צביעות מערבית, שכן אין תשובה מניחה את הדעת לשאלה "למה לוב כן וסוריה לא?"    אם אכן מדובר בצביעות, הרי שהיא מכשירה את הקרקע לכך שכל מדינה שוחרת אלימות במסווה של תמיכה בזכויות אדם תדרוש התערבות במדינות נוספות
ראובן לייב
במאבק נועז וחסר פשרות, כשטובת הציבור לנגד עיניו, הצליח שר התקשורת, משה כחלון, במה שלא הצליחו קודמיו: לפרוץ את השוק החסום של הטלפונים הניידים ולהבטיח תחרות בריאה והוגנת, שרק תיטיב עם הצרכנים הפרטיים בשיפור השירות, בהוזלת מחירים ובפיתוח טכנולוגי חדיש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il